۰ نفر
۲۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۵:۲۱

واحد مرکزی خبر نوشت:

دفتر ریاست جمهوری مصر شنبه در بیانیه ای اعلام کرد عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور این کشور به جان کری وزیر امور خارجه آمریکا که به مصر سفر کرده است گفت هرگونه ائتلاف جهانی بر ضد تروریسم نباید تنها مبارزه بر ضد داعش را شامل شود.
در این بیانیه آمده است:« السیسی به کری توضیح داد که ائتلاف بین المللی برای مبارزه با تروریسم باید فراگیر باشد و تنها سازمانی مشخص یا از بین بردن یک گروه تروریستی مشخص را شامل نشود بلکه باید گروههای دیگر را نیز در بر بگیرد.»
السیسی افزود :« به جای آن باید این ائتلاف را گسترده تر کرد تا مبارزه با تروریسم در هر منطقه ای از خاورمیانه و آفریقا را نیز شامل شود.»
به گزارش خبرگزاری رویترز از قاهره ، السیسی همچنین در گفتگوهایش با کری درباره جنگجویان خارجی در سازمان دولت اسلامی و خطری که بر ضد کشورهایشان به شمار می رود ابراز نگرانی کرد.
دفتر ریاست جمهوری مصر در این بیانیه اضافه کرد :« السیسی درباره پیامدهای دست داشتن خارجیها در منازعات موجود در منطقه هشدار داد.»
مسئولان امنیتی مصر گفتند سازمان دولت اسلامی تماسهایی با گروه انصار بیت المقدس داشته است.
گروه انصار بیت المقدس خطرناکترین گروه تندرو در مصر است و از زمان برکناری محمد مرسی رئیس جمهور سابق مصر تاکنون صدها نیروی امنیتی را کشته است.
مصر مطمئنا از هر اقدامی بر ضد گروه انصار بیت المقدس و همچنین گروه اخوان المسلمین که مرسی به آن وابسته است استقبال خواهد کرد.
سامح شکری وزیر امور خارجه مصر نیز پیش از این در نشستی خبری با کری گفته بود سازمان دولت اسلامی در عراق و شام ، با گروههای تندرو دیگر در منطقه ارتباط دارد.
شکری که از درخواست واشنگتن برای اقدامی بین المللی در مقابله با این خطر حمایت کرده است گفت این گروههای تندرو در منطقه طرز فکر مشترکی دارند و باید با آنها برخورد کرد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =