خبرگزاری تسنیم نوشت:

یک روزنامه آمریکایی نوشت، دخالت واشنگتن برای سرنگونی رژیم دیگری که مخالف آمریکاست خطر تبدیل سوریه به یک کشور شکست خورده را افزایش داده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه یو اس ای تودی نوشت دخالت آمریکا برای از بین بردن یک رژیم دیگر مخالف خود موجب بی ثبات شدن بیشتر کل خاور میانه خواهد شد و خطر تبدیل سوریه به یک کشور شکست خورده را افزایش داده است.

بر اساس این گزارش یو اس ای تودی افزود: همان طور که در لیبی نیز اتفاق افتاد، دخالت آمریکا برای حذف یک رژیم مخالف آمریکا منجر به ایجاد یک کشور شکست خورده دیگر می شود و بی ثباتی در خاور میانه را گسترش خواهد داد.

به نوشته این روزنامه آمریکایی راهبردهایی که آمریکا در لیبی در سال 2011 میلادی اتخاذ کرد و همچنان آن را ادامه می دهد شبیه راهبرد واشنگتن در قبال سوریه است که در نهایت منجر به سرنوشت مشابهی برای سوریه خواهد شد و این کشور را در بلندمدت به یک کشور شکست خورده تبدیل خواهد کرد.

در سال 2011 میلادی آمریکا با شبح نظامیان میانه روی لیبی همکاری می کرد -دقیقا شبیه آنچه که امروز در سوریه انجام می دهد- تا رژیم مخالف آمریکا را ساقط کند. دلیل اصلی این تصمیم آمریکا این بود که واشنگتن می‌خواست از تلفات صدها نظامی خود در لیبی جلوگیری کند.

گرچه این شبه نظامیان میانه رو در لیبی امروز به نیروهای رادیکال و افراطی تبدیل شده اند و خواستار قدرت بیشتر و فراتر از انتظار هستند و برای تسلط و احاطه بر کل کشور مبارزه می کنند و این مساله منجر به تشدید ناامنی در لیبی شده است.

جرالد فیراشتاین معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا در این باره تاکید کرد که ما نگرانی هایی در خصوص احتمال گسترش اقدامات شبه نظامیان انصار الشریعه و سایر گروه ها به الجزایر و مصر و سوریه و لبنان و عراق و سایر کشورهای منطقه داریم و از این مساله نگران هستیم که اقدامات این گروه ها به مشکلی جدی برای باقی جهان تبدیل شود.

این روزنامه در ادامه نوشت: شبه نظامیان میانه روی سوریه که برای سرنگونی دولت بشار اسد تلاش می کنند ممکن است در نهایت بر خلاف منافع آمریکا عمل کنند و مشکلات به مراتب بزرگتر و جدی تری ایجاد کنند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =