فارس نوشت:



یک هواپیما که از اربیل به مقصد عربستان سعودی در حال پرواز بود در فرودگاه بین‌المللی بغداد به دلیل احتمال حضور تکفیری‌ها در پرواز، ناگزیر به فرود اضطراری شد.
خبرگزاری فارس: فرود اجباری هواپیمای عازم «جده» از «اربیل» در فرودگاه «بغداد»

به گزارش خبرگزاری عراقی «نون»،بغداد یک هواپیما را که از اربیل به مقصد عربستان پرواز می‌کرد، مجبور به فرود در فرودگاه پایتخت کرد.

«مریوان نقشبندی» مسئول اطلاع‌رسانی در وزارت اوقاف عراق اعلام کرد که بغداد یک هواپیمای حامل حجاج عراقی را که از اربیل عازم جده شده بودند را مجبور به فرود در فرودگاه پایتخت کرد و شماری از مسافران را دستگیر و مورد بازجویی قرار داد.

وی بدون اشاره به جزئیات بیشتر گفت که بغداد در حال بازجویی این افراد است.

این در حالی است که بر اساس این گزارش، اغلب سرنشینان این هواپیما از ساکنان مناطق درگیر با تکفیری‌های داعش هستند که از کانالهای مختلف موفق شده‌اند برای سفر حج روادید دریافت کنند. هنوز مقامات رسمی در بغداد جزئیاتی از این خبر ارائه نکرده‌اند. اما منابع غیر رسمی اعلام کردند که اغلب سرنشینان این هواپیما از ساکنان شهرهای شرقاط و تکریت هستند که هردو در استانهای درگیر با تکفیری‌های داعش واقع هستند.دلیل دستگیری چند نفر از مسافران اتهامشان در دست داشتن جنایت پایگاه «اسپایکر» در استان صلاح‌الدین اعلام می‌شود.

این در حالی است که سه ماه پیش تکفیری‌های داعش بیش از 1700 دانشجوی دانشکده افسری در صلاح‌الدین را اعدام کردند که به جنایت اسپایکر معروف شده و وزارت دفاع عراق در حال تحقیق درباره این پرونده است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =