واحد مرکزی خبر نوشت:

دو فروند جنگنده روسی دو روز پیش به «منطقه شناسایی و تشخیص هویت پدافند هوایی» امریکا ورود کردند و در نتیجه جنگنده‌های «اف -22 » امریکا نزدیک آلاسکا، اقدام به رهگیری آنان کردند.
افسران ارتش امریکا جمعه با اعلام این خبر گفتند این تجاوز روز چهارشنبه صورت گرفت و متعاقب آن دومین حادثه نیز روز پنجشنبه روی داد که طی آن دو فروند بمب افکن دور پرواز روسی به منطقه شناسایی و تشخیص هویت پدافند هوایی کانادا وارد شدند.

یک سخنگوی فرماندهی پدافند حریم هوایی امریکای شمالی اعلام کرد دو فروند جنگنده اف - 18 کانادا این بمب افکن ها را رهگیری کردند و این دو بمب افکن بدون آن که اتفاقی روی دهد از حریم هوایی یاد شده خارج شدند.
این سخنگو افزود هواپیماهای روسی روز چهارشنبه در هیچ نقطه ای وارد حریم هوایی حاکمیتی امریکا یا حریم هوایی کانادا نشدند.
وی گفت در تجاوز روز چهارشنبه ، جنگنده های روسی توسط دو فروند هواپیمای ویژه سوختگیری و دو فروند بمب افکن دور برد این کشور همراهی می شدند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، یک مقام دفاعی امریکا که خواست هویتش محفوظ بماند گفت هرچند هواپیماهای روسی قبلا نیز وارد حریم هوایی امریکا شده اند ، اما این نخستین بار طی مدتی طولانی است که جت های جنگنده روسی از این منطقه هوایی عبور می کنند.
مناطق شناسایی و تشخیص هویت پدافند هوایی ، به منظور حفاظت از حریم هوایی یک کشور ، فراتر از حریم هوایی منطقه ای گسترش می یابد و به عنوان منطقه ای حفاظتی قلمداد می شود تا دولت آن کشور زمان بیشتری برای واکنش به هرگونه هواپیمای متخاصم بالقوه داشته باشد. اما این سرزمین ها تحت نظارت پیمان های بین المللی و همچنین حقوق بین الملل قرار نمی گیرند.
پرواز این هواپیماهای نظامی روسیه با دیدار «پترو پوروشنکو » رئیس جمهور اوکراین از واشنگتن مصادف شد.
اما دریادار «جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع امریکا گفت هیچ نشانه ای از ارتباط بین دیدار پوروشنکو از واشنگتن و این نوع حوادث هوایی وجود ندارد.
وی گفت :«ما قبلا نیز با این نوع حوادث مواجه شده ایم . ما این نوع حوادث را بسیار جدی تلقی کرده و معمولا آنها را رهگیری می کنیم.»
هنوز مشخص نیست آیا هواپیماهای روسی به علت رزمایش هایی که از سوی مسکو در مناطق شرق دور از جمله آموزش دریایی دور از ساحل در منطقه «کامچاتکا » اعلام شد در این محدوده وارد شدند یا خیر.
طبق اعلام وزارت دفاع روسیه ، رزمایش «وستک - 2014 » جمعه آغاز شد و قرار است تا 25 سپتامبر ادامه یابد و 100 هزار نظامی روسی و 120 فروند هواپیمای جنگی در آن شرکت دارند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =