ایرنا نوشت:

خبرگزاری رسمی عربستان (اسپا) امروز چهارشنبه به نقل از یک منبع رسمی این کشور، مشارکت ریاض در عملیات نظامی علیه مواضع داعش در سوریه را تایید کرد.

اسپا به نقل از یک منبع رسمی عربستان اعلام کرد که نیروی هوایی سعودی در عملیات علیه مواضع گروه تروریستی داعش و حمایت از 'مخالفان میانه رو' سوریه در چارچوب ائتلافی بین المللی برای مبارزه با تروریسم شرکت کرد.

به گزارش خبرگزاری 'رویترز'، 'سعود الفیصل' وزیر خارجه عربستان نیز در مصاحبه با خبرگزاری رسمی این کشور گفت: جنگ علیه سازمان های تروریستی سال ها زمان خواهد برد و نیازمند تلاش فراوان و تعهد همه طرف های این تلاش ها خواهد بود.

وی افزود: امروز با اوضاع بسیار خطرناکی مواجه هستیم که در آن گروهک های تروریستی به ارتش هایی تبدیل شده اند و سراسر لیبی، لبنان، سوریه، عراق و یمن را فرا گرفته اند.

بنا بر اظهارات فیصل، عربستان در مواجهه با واقعیت هایی خطرناک، ناگزیر است که تصمیمی جدی بگیرد و با تمام قوا به مصاف این تهدیدها برود.

بنا بر اعلام خبرگزاری عربستان، 'سلمان بن عبدالعزیز آل سعود' ولیعهد این کشور نیز طی بیانیه ای جداگانه با اشاره به مشارکت در این عملیات نظامی اعلام کرد که خلبانان سعودی پس از اجرای موفقیت آمیز وظایف خود سالم به پایگاه هایشان بازگشتند.

در ادامه گزارش مذکور آمده است: علمای مسلمان بر منحرف و فاسد بودن دیدگاه ها و اقدامات داعش تاکید دارند و معتقدند که این گروه به وجهه اسلام خدشه وارد کرده است.

در عملیاتی که بامداد روز سه شنبه به هدایت آمریکا علیه مواضع داعش در شرق سوریه صورت گرفت، علاوه بر عربستان، اردن، بحرین و امارات نیز مشارکت داشتند.

بر اساس گزارش رویترز، قطر نیز اعلام کرده که از این عملیات پشتیبانی کرده است.

به گفته یک منبع امنیتی مستقر در منطقه خلیج فارس، در این عملیات، عربستان با 4 فروند جنگنده 'اف 16'، امارات با چهار فروند هواپیمای جنگی، بحرین با دو فروند و قطر با اعزام یک جت 'میراژ' در این عملیات شرکت داشتند.

بر اساس اظهارات مقام های مطلع، جنگنده های آمریکایی از ناو هواپیمابر 'جرج دابلیو بوش' که در خلیج فارس مستقر است به پرواز درآمدند و موشک های کروز 'تاماهاک' نیز از دریای سرخ شلیک شدند.

عربستان که از آغاز جنگ سوریه از گروه های تروریستی معاند دولت 'بشار اسد' حمایت های مالی، آموزشی و تسلیحاتی کرده و حتی به گفته بسیاری از صاحب نظران یکی از بانیان شکل گیری گروه تروریستی داعش محسوب می شود، اکنون با تغییر ظاهری سیاست هایش و به اسم دفاع از اسلام، اما در حقیقت بر اساس منافع خود، در صف مدعیان مبارزه با تروریسم قرار گرفته است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 377044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
    5 3
    اینا عربستانی ها خودشون حامی نبودند؟؟ حالا حمله میکنند؟؟ داستان چیه؟ فقط میخواستند یه عده رو آواره کوه و بیابون کنند؟؟
  • بی نام IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
    1 5
    اینها علامت خوبی است اما کشورهای عربی باید مسائل مالی خود را شفاف کنند تا پول به دست تروریست نرسد. مبارزه باید طولانی مدت و عقیدتی نیز باشد. دانشگاه الازهر نقش فعالتری پیدا کند.