خانه ملت نوشت:

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: تعطیلات مجلس به معنای تعطیلی کار نمایندگان نیست چرا که نمایندگان مجلس حتی در تعطیلات رسمی هم نمی توانند از حوزه های انتخابیه خود جدا شوند و به صورت تمام وقت مشغول رسیدگی به امور مردم هستند.

حسین سبحانی نیا با تأکید بر اینکه مواردی که از سوی رسانه ملی منعکس می شود باید منطبق با واقعیات باشد، گفت: ضروری است صداوسیما در انعکاس مطالب جانب انصاف را رعایت کرده و به دور از هرگونه بزرگنمایی و یا سانسور، واقعیات را منعکس کند.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: مصداق بی انصافی است که در رسانه ملی اعلام شود مجلس بعد از سه هفته تعطیلی کار خود را آغاز کرده است.

او در ادامه به قوانین تعطیلات مجلس اشاره کرد و یادآور شد: طبق قانون، نمایندگان مجلس هر ساله یک ماه مرخصی دارند که می توانند طی دو نوبت از آن استفاده کنند بر همین اساس در ابتدای تابستان از یک هفته آن استفاده کردیم و در نوبت دوم نیز از دو هفته تعطیلات خود استفاده کردیم که با یک هفته تعطیلی جهت سرکشی به حوزه های انتخابیه جمعا سه هفته شد.

سبحانی نیا ادامه داد: با این حال تعطیلات مجلس به معنای تعطیلی کار نمایندگان نیست چرا که نمایندگان مجلس حتی در تعطیلات رسمی هم نمی توانند از حوزه های انتخابیه خود جدا شوند و به صورت تمام وقت مشغول رسیدگی به امور مردم هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم در ادامه با تأکید براینکه انتظار داریم در اطلاع رسانی از سوی صداوسیما، واقعیات مطرح شود، گفت: نمایندگان طی این سه هفته از حق قانونی خود استفاده کردند که عملا این بازه زمانی هم درگیر حوزه های انتخابیه خود بودند.

او گفت: وقتی در اخبار 20:30 آغاز به کار مجلس بعد از سه هفته تعطیلات عنوان می شود، نوعی کم لطفی صداوسیما نسبت به مجلس و نمایندگان است که البته نمایندگان نیز در همین زمینه تذکر دادند و انتقاد کردند.

سبحانی نیا در ادامه با تأکید بر اینکه شأن رسانه ملی این نیست که مسائل به صورت غیرواقعی و سلیقه ای مطرح شود، گفت: رویکرد صداوسیما نسبت به قوه مقننه منصفانه نبوده و انتظار این است در حالی که مجلس تمام همکاری را با این سازمان دارد و زمانی که صداوسیما در تنگنا قرار می گیرد، مجلس در رابطه با نقیصه های اعتباری کمال همکاری را دارد، حداقل نسبت به انعکاس مسائل قوه مقننه منصفانه عمل شود و این به آن معنا نیست که رسانه ملی جانب مجلس را بگیرد اما به دور از غرض ورزی های شخصی مسائل را بیان کند.

نماینده مردم نیشابور در مجلس نهم با اشاره به این مطلب که رسانه ملی زیر نظر رهبری اداره می شود، گفت: انتظار این است که رسانه ملی به دور از هرگونه گرایش سیاسی اعلام نظر کرده و به وظیفه خود عمل کند، همچنین اینکه یک رسانه تأثیرگذار ملی من باب سلیقه بخواهد مسائل را منعکس کند، عملا تأثیرگذاری خود را کم کرده و به همان نسبت در میان مردم رسالت خود را زیر سوال می برد.

او در ادامه با تأکید بر اینکه رویکرد منصفانه از سوی صداوسیما باید شامل حال تمامی قوای نظام جمهوری اسلامی شود، گفت: انتظار می رود مسائل مطرح شده از سوی رسانه ملی با واقعیات منطبق باشد و اطلاع رسانی با شفاف سازی و به دور از سلیقه گرایی صورت گیرد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه هیأت نظارت بر سازمان صداوسیما مرکب از نمایندگان سه قوه است، گفت: این هیأت باید به نحوی مطلوب بر عملکرد صداوسیما نظارت داشته باشد، ضمن اینکه انتظار می رود عملکرد رسانه ملی منطبق با نگاه پدرانه ای باشد که مقام معظم رهبری نسبت به سه قوه دارند و به دور از شائبه های سیاسی مطالب را منعکس کند.

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 377584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =