رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی در کرانه باختری گفت: تا زمانی که جنبش حماس طرح آشتی مصر را امضا نکند با خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس دیدار نخواهد کرد.

جنبش حماس به برخی از بندهای طرح آشتی مصر اعتراض دارد و قاهره نیز اعلام کرده است تا زمانی که حماس این طرح را امضا نکند به اعتراضات حماس رسیدگی نخواهد کرد. به گزارش خبرگزاری شین هوا از رام الله ، محمود عباس دیشب در سخنانی در نشست شورای انقلابی جنبش فتح در شهر رام الله گفت " ما اکنون منتظریم تا حماس هر زمانی که مایل است طرح مصر را امضا کند ". خبرگزاری رسمی فلسطین " وفا " این سخنان را به نقل از محمود عباس اعلام کرد.


وی افزود "در صورتی که حماس این طرح را امضا کند یک ساعت یا نیم ساعت و یا ربع ساعت پس از آن با مسئولان حماس دیدار خواهد کرد اما پیش از آن با مسئولان حماس دیدار نخواهد کرد ". عباس تأکید کرد لازم است که طرح اشتی فلسطین در قاهره امضا شود .
محمود عباس همچنین رهبران جنبش حماس را به جلوگیری از امضای توافقنامه اشتی بین فلسطینیان و تفاهمات به دست امده توسط مصر متهم کرد و گفت حماس برای خدمت به برنامه‌های منطقه‌ای و شخصی از امضای این توافقنامه خودداری می‌کند.


شیخ محمد الصباح معاون نخست وزیر و وزیر خارجه کویت تصریح کرده بود به زودی محمود عباس و مشعل دیدار خواهند کرد. از طرف دیگر موسی ابو مرزوق معاون مشعل از تلاش کویت برای پیشبرد تلاشهای اشتی بین جنبشهای فتح و حماس خبر داد . ابومرزوق گفت کویت در تلاشهای خود مطلب جدیدی را مطرح نکرده است اما تلاش می کند در روند آشتی مشارکت کند.
وی افزود حماس از هرگونه اقدام و تلاش عربی برای تحقق اشتی بین فلسطینیان حمایت می کند . ابو مرزوق جنبش فتح را به مخالفت با آشتی متهم کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 37770

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =