تسنیم نوشت:

ساندی میرور امروز یکشنبه فاش کرد که افسران اطلاعاتی انگلیس ماه‌ها با مقام‌های رسمی دولت بشار اسد نشست‌های متعددی را برگزار کرده‌اند تا مسیر لازم برای حمله به مواضع سازمان تروریستی داعش را هموار کنند.
گزارش منتشر شده در ساندی میرور مبنی بر نشست‌های متعدد افسران اطلاعاتی انگلیس با مقام‌های رسمی دولت سوریه برای هماهنگی حملات به مواضع داعش در خاک سوریه با اظهارات فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس در تضاد است که پیش از این گفته است لندن به هیچ وجه با رهبر سوریه برای حمله به داعش همکاری نخواهد کرد و تاکید کرده بود که این ائتلاف و همکاری با سوریه "عملیاتی، مفید یا معقول" نخواهد بود.

هاموند درخواست‌های مطرح شده از سوی کارشناسان نظامی از جمله "سر ریچارد دانات" فرمانده سابق ارتش انگلیس را برای همکاری با دولت اسد با هدف نابودی داعش را رد کرده بود.

یک منبع آگاه به ساندی میرور گفت : "این مساله حس می شود که ام آی 6 سعی می کند از بشار اسد بخواهد تا با مردم خود صحبت کند ابتدا از طریق سایر کانال ها و سپس به صورت مستقیم."

وی افزود: ممکن است هیچ نشست رو در رویی با خود بشار اسد برگزار نشده باشد ولی این مساله کاملا طبیعی است که مقام های اطلاعاتی انگلیس با مقام های ارشد دولت بشار اسد دیدار و گفتگو کرده باشند. این مساله گیج کننده است اگر نهادهای اطلاعاتی انگلیس با اطرافیان اسد صحبت نکرده باشند. مذاکراتی که آنها با مقام های سوریه داشته اند از اهمیت زیادی برای امنیت بریتانیا برخوردار است.

به نظر می رسد که شبکه اطلاعاتی ارتش سوریه اطلاعات ارزشمندی را در خصوص محل ها و نوع رفتار با گروگان های انگلیسی که در اختیار داعش هستند داشته اند.

نکته مهم دیگری که در این مذاکرات به آن اشاره شده این است که سوریه از سیستم دفاع موشکی پیچیده زمین به هوای خود علیه ائتلاف به رهبری آمریکا که به مواضع داعش در سوریه حمله می کنند استفاده نکند.

این منبع آگاه افزود: سوریه جایی است که داعش در حال گسترش است و جنگجوهای زیادی را جذب می کند که صدها نفر آنها شهروندان انگلیسی هستند.انگلیس هم اکنون عملیات هوایی را بر فراز آسمان سوریه انجام نمی دهد. روز گذشته 2 فروند هواپیمای جنگنده نیروی هوایی انگلیس نخستین عملیات نظامی خود در عراق را انجام دادند.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 377738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =