پاراآسیایی ها به فاصله دو هفته مانده به اعزام کاروان خود، پاسخگوی سوالات خبرنگاران شدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ هادی رضایی سخنگوی کاروان غدیر صبح امروز در محل کمیته پارالمپیک میزبان خبرنگاران بود و در خصوص شرایط اعزام، حرف های جالبی به زبان آورد. او گفت: کاروان ما برای اعزام به پاراآسیایی 329 نفر است که در سه گروه راهی اینچئون کره جنوبی می شود. گروه اول ساعت 20، کاروان دوم چند ساعت بعد و کاروان سوم روز 21 مهر به کره عازم می شود. 

سخنگوی کاروان فرهنگی ورزشی غدیر در ادامه گفت: در این رقابت ها 145 ورزشکار مرد و 56 ورزشکار زن از ایران شرکت خواهند کرد که مجموعا می شود 201 ورزشکار که البته چهار ورزشکار همراه هم این نفرات را همراهی خواهند کرد. ایران در 16 رشته ورزشی در پاراآسیایی شرکت می کند که البته مسابقات پاراآسیایی در 23 رشته برگزار خواهد شد. افتتاحیه مسابقات در تاریخ 18 اکتبر مطابق با 26 مهر آغاز خواهد شد منتهی دو رشته فوتبال هفت نفره و بسکتبال با ویلچر تا پیش از این تاریخ، رقابتهای خود را برگزار خواهند کرد. 24 اکتبر مطابق با دوم آبان ماه هم بازی ها به پایان خواهد رسید.
وی در خصوص فرق این دوره از بازی ها با دوره قبلی مسابقات که در گوانگجو برگزار شد، گفت: در دوره قبلی 40 کشور شرکت داشتند که در این دوره از رقابت ها تا بدین جا از 46 کشور نام برده شده که این تعداد قابلیت تغییر دارد. در دوره قبلی این بازی ها در بخش بانوان 27 ورزشکار داشتیم که در اینچئون این تعداد به 56 نفر خواهد رسید. در بخش مردان هم 94 شرکت کننده داشتیم که در اینچئون به 145 ورزشکار ارتقا پیدا خواهد کرد. ما در گوانگجو در شش رشته تیمی شرکت کردیم که در این دوره از بازی های تیم های بسکتبال با ویلچر آقایان و بانوان هم اضافه خواهند شد. ضمن اینکه یک بدمینتون باز هم به این دوره از رقابتها اعزام خواهد شد.
رضایی در ادامه گفت: ما در دوره قبلی این بازی ها جمعا 60 مدال کسب کردیم که شامل 23 مدال طلا، 17 نقره و 20 برنز بود. در گوانگجو 240 مدال توزیع شد که در این دوره از بازی ها به دلیل ادغام کلاس ها 140 مدال وزیع خواهد شد که این کار ورزشکاران برای کسب مدال های متعدد را دشوار می کند.
سخنگوی کاروان فرهنگی ورزشی غدیر با بیان اینکه شش جای VIP برای مسئولان کشوری در این رقابتها در نظر گرفته شده، ادامه داد: تا بدین جای کار حضور آقای ربیعی، وزیر کار و آقای هاشمی، رئیس سازمان بهزیستی، در این مسابقات قطعی شده اما به عنوان مثال مشخص نیست که جناب وزیر ورزش و آقای سجادی به این بازی ها تشریف بیاورند.
هادی رضایی با توجه به اخراج تیم بسکتبال بانوان قطر از بازی های آسیایی، گفت: خوشبختانه با رایزنی هایی که انجام شده، تیم بسکتبال با ویلچر بانوان ایران با حجاب اسلامی در این رقابتها شرکت می کند و هیچ مشکلی وجود ندارد.

252 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 377855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =