معاون فرهنگی وزیر ارشاد گفت: هفته کتاب یک اتفاق مهم فرهنگی با محور کتاب است که برخلاف نمایشگاه کتاب تهران که بیشتر پایتخت درگیر برگزاری آن است، در کل کشور برگزار می‌شود و همه کشور را درگیر موضوع کتاب می‌کند.

سید عباس صالحی در نخستین جلسه شورای برنامه‌ریزی بیست و دومین هفته کتاب با اشاره به اهمیت برگزاری هفته کتاب در کشور گفت: دو اتفاق مهم فرهنگی با محور کتاب در کشور برگزار می‌شود. یکی از آن‌ها نمایشگاه کتاب تهران است و دیگری هفته کتاب.

وی افزود: هفته کتاب یک اتفاق مهم فرهنگی با محور کتاب است که برخلاف نمایشگاه کتاب تهران که بیشتر پایتخت درگیر برگزاری آن است، در کل کشور برگزار می‌شود و همه کشور را درگیر موضوع کتاب می‌کند. این هفته همه ساله با هدف ترویج کتاب و کتابخوانی، تقویت اقتصاد نشر و... در کشور برگزار می‌شود و تا به امروز بیست و یک دوره از آن با موفیقت برگزار شده است.

معاون امور فرهنگی با تاکید بر نقش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در هماهنگی نهادهای مختلف برای برگزاری هفته کتاب عنوان کرد: از ابتدای برگزاری هفته کتاب وزارت ارشاد برگزار کننده آن نبوده و صرفا یک نهاد هماهنگ کننده در برگزاری این رویداد فرهنگی بوده است. خوشبختانه این اتفاق رخ داده است و همه ساله نهادهای مختلفی در جلسات برنامه‌ریزی شرکت داشته‌اند.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های هفته کتاب برای ترویج کتابخوانی در کل کشور گفت: با استفاده از ظرفیت‌های هفته کتاب می‌توان موضوع کتاب را به یک بحث ملی در سطح کشور تبدیل کرد. در این دوره به منظور فعال ساختن ادارات فرهنگ و ارشاد استان‌ها تصمیم گرفته شد تا توجه ویژه‌ای به آن‌ها شود. از این رو طی حکمی مدیران ارشاد استان‌ها به عنوان دبیر اجرایی بیست و دومین دوره هفته کتاب منصوب شدند.

صالحی در ادامه افزود: مدیران ارشاد استان‌ها به دلیل عضویت در شورای فرهنگ عمومی و حضور در هفته کتاب می‌توانند ظرفیت‌های خوبی را برای ترویج کتاب و کتابخوانی در کشور ایجاد کنند.

صالحی با تاکید بر پیشنهادات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری بهتر هفته کتاب گفت: با پیشنهاد آقای جنتی قرار شد تا در هفته کتاب گزارشی از وضعیت نشر در جلسات کابینه مطرح شود تا از این طریق هیات دولت نیز در جریان اتفاقات مربوط به حوزه کتاب قرار گیرند.

بر اساس این گزارش، در این جلسه همایون امیرزاده، نیکنام حسین‌پور، علی شجاعی صائین، علی اصغر سید آبادی، محمودرضا برازش، امیرمسعود شهرام‌نیا، محمدرضا وصفی، برزین ضرغامی، محمد اله‌یاری، نادر قدیانی، سید محمود حسینی، مهدی فیروزان، خانم آقایی، سید مجید حسینی، مهدی قزلی، سید محمد هادی ایازی، سید ضیاء هاشمی، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا زائری، آقای جوادی و آقای سعادتی به عنوان اعضاء شورای برنامه‌ریزی حضور داشتند.

پیش از این نیز برزین ضرغامی با حکمی از سوی معاون امور فرهنگی به عنوان دبیر اجرایی بیست و دومین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران منصوب شد. همچنین محمد اله‌یاری به عنوان مسئول دبیرخانه دایمی هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران منصوب شده بود.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =