ایسنا نوشت:

خبرگزاری رویترز به نقل از دیپلمات‌ها نوشت: سفر معاون آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران، گامی جدید در راستای بازرسی‌های بیشتر درباره برنامه هسته‌ای ایران است.

خبرگزاری رویترز در گزارشی با اشاره به سفر هیاتی بلندپایه از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران برای مذاکرات با مقامات ایرانی به نقل از دیپلمات‌ها نوشت: آژانس انتظار دارد گام جدیدی را برای دفاع از بازرسی ‌های طولانی خود درباره برنامه هسته‌ای ایران بردارد و این دیدار هفته آینده در پایتخت ایران در همین راستا انجام می‌گیرد.

به نوشته این خبرگزاری رضا نجفی، در اظهاراتی اعلام کرده است که اطلاعات موجود در آژانس محافظت نمی‌شود اما مقامات آژانس در این‌باره هنوز اظهار نظر نکرده‌اند.

مقامات غربی اعلام می‌کنند که اگر ایران خواهان دستیابی به یک توافق دیپلماتیک با قدرت‌های جهان است باید به همکاری‌های خود با آژانس سرعت بخشد.

به نوشته این خبرگزاری روز پنج‌شنبه 354 نماینده آمریکا در نامه‌ای به جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کردند که درباره رد همکاری کامل با آژانس توسط ایران بسیار نگران هستند.

دور جدید مذاکرات ایران و 1+5 در کمتر از دو هفته آینده برگزار می‌شود. ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در توافق انجام شده تصمیم گرفته‌اند که به صورت گام به گام با یکدیگر همکاری کنند. آژانس تاکنون در گزارش‌های ماهانه خود درباره اجرای تعهدات ایران در برنامه اقدام مشترک همواره تاکید بر پایبندی ایران به تعهداتش کرده است.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 379019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =