تسنیم نوشت:

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ورود گسترده فاضلاب به رودخانه ها یک فاجعه زیست محیطی است و برخی رودخانه ها تبدیل به کانال فاضلاب شده است.

معصومه ابتکار گفت: سالهاست که در برخی نقاط کشور فاضلاب شهری و روستایی وارد رودخانه ها می شود.
او گفت: ورود گسترده فاضلاب به رودخانه ها یک فاجعه زیست محیطی است، برخی رودخانه ها تبدیل به کانال فاضلاب شده است.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: باید تأسیسات جمع آوری فاضلاب و تصفیه خانه های مربوطه در شهرها و روستاها متناسب با جمعیت احداث شود اما احداث تأسیسات فاضلاب در کشور کُند است.
معاون رئیس جمهور در پاسخ به اینکه "آیا وزارت نیرو در یکسال اول فعالیت دولت یازدهم توانسته در زمینه جلوگیری از ورود آلاینده ها به منابع تجدیدپذیر آب کاری انجام دهد" گفت: وزارت نیرو اقداماتی در زمینه احداث تأسیسات فاضلاب انجام داده اما در مقایسه با نیاز کشور، هنوز کار بسیاری در این زمینه باید انجام شود.
او گفت: با تعامل مناسبی که بین سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت نیرو وجود دارد، بحث جلوگیری از ورود فاضلاب شهری و روستایی به رودخانه های کشور را مجدانه پیگیری می کنیم.
ابتکار با بیان اینکه بحث ورود آلاینده ها به فاضلاب خام انسانی ختم نمی شود، گفت: بحث جمع آوری مناسب فاضلاب بیمارستانی و پساب صنعتی و کشاورزی نیز با سازمانهای مربوطه در حال پیگیری است.
سالهاست که ورود فاضلاب خام انسانی (شهری و روستایی)، پساب کشاورزی و کارخانجات صنعتی و حتی فاضلاب بیمارستانی به محیط زیست و مخصوصا رودخانه ها را در اقصی نقاط کشور شاهد هستیم که نه تنها فاجعه ای زیست محیطی به دنبال دارد بلکه سلامت ساکنان حاشیه رودخانه ها و کسانی که از این منابع آب در شرب و تغذیه روزانه خود استفاده می کنند را به شدت به خطر می اندازد.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 379024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجتبی عباس بگلو IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    1 1
    اگر دولت یه مسادعت قابل قبولی انجام بده و مردم هم همکاری کنن .بزرگترین پروژهای تصفیه فاضلاب رو ایجاد کنن .تا همه چیز احیا شه
  • بی نام IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    2 1
    ما که از وقتی یادمونه کارون، رود فاضلاب بود و حتی از 6 کیلومتری بوی فاضلاب می داد....الان که دیگه با این خشک سالی ها و انتقال آب فاضلاب تر هم شده..... این حرف ها هم هیچ دردی رو دوا نمیکنه.... آنچه که عیان است چه حاجت به بیان است..... کاش یه روز یه مسئولی میگفت اینطور بود حالا نیست چون ما این کارها رو انجام دادیم.... نه اینکه شرایط اینطوره ما اینکار را خواهیم کرد هی آمار و عدد بده آخرشم معلوم نشه چی شد
  • بی نام EU ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    1 1
    محيط زيست داره از بين ميره. شما هم فقط حرف ميزنيد.
  • بی نام IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
    1 0
    فقط فکر و ذکرت اینه که یک خرس یا گرگ و پلنگ کشته شد و یا یک نفر متخلف دستگیر شد. توجه بیشتر بر روند ناکارامد بخش پایش و کنترل فساد در این بخش داشته باش.