مدیرکل حفاظت محیط زیست تهران گفت: پیش‌بینی می‌شود اواخر مهرماه با توجه به سرد شدن هوا، مساله مگس سفید حل شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست؛ محمدهادی حیدرزاده در حاشیه نشست کشف زمین‌خواری بزرگ در مناطق تحت حفاظت در جمع خبرنگاران در رابطه با افزایش مگس سفید در شهر تهران اظهار کرد: سازمان دفع آفات نباتی متولی این موضوع است که باید در این زمینه پاسخگو باشد.


به گفته وی، طی بررسی‌های صورت گرفته زمین‌های کشاورزی شهریار به علت کاهش آبی که وجود داشته و افزایش مصرف سم برای جبران میزان کمبود آب این مشکل را ایجاد کردند و این امر موجب شده است که شکارگاه این آفات افزایش یافته و ما شاهد هجوم سفیدبالک یا مگس سفید در شهر تهران باشیم.

وی با بیان اینکه این آفات هیچ ضرری برای پوشش گیاهی و انسان‌ها ندارد، گفت: پیش‌بینی می‌شود با کاهش دما این آفت از بین رود. در روزهای گذشته تنها هفت دقیقه بارندگی داشتیم اما هنوز کاهش دمایی در شهر تهران نداشتیم. با پیش‌بینی‌های صورت گرفته، اواخر مهرماه کاهش دما صورت می‌گیرد که باعث کاهش تدریجی جمعیت مگس سفید در شهر تهران می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست تهران با بیان اینکه سازمان دفع نباتی هیچ اظهارنظری درخصوص این آفت نداشته است، گفت: آبشویی درختان بهترین گزینه برای مقابله با مگس سفید است که شهرداری اقدامات مربوط به آن را انجام می‌دهد ولی با محدودیت و کمبود آب باید این امر برای شست‌وشوی درختان ته‌برگ صورت بگیرد که البته می‌توان گفت با توجه به خزان شدن، جمعیت آفات که بر روی ته‌برگ‌ها بیشتر هستند کاهش خواهد یافت.

حیدرزاده درخصوص آلوده بودن آب شهر تهران گفت: وزارت نیرو باید در این زمینه اظهارنظر کند و درخصوص کمبود آب نیز دو موضوع انتقال آب از سد ماملو و اصلاح الگوی مصرف آب باید مدنظر قرار بگیرد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 379276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    1 3
    به کسی کاری نداره بزارید زندگیش رو بکنه
  • بی نام A1 ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    0 1
    کاش سوسک ها سفید میشدن