مدیرکل دفتر فنی تولید شرکت توانیر از کاهش رشد مصرف برق کشور به 2.5 درصد در سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت نیرو، مهندس حسن منصوری رشد مصرف برق کشور را در سال جاری 2.5 درصد اعلام کرد و گفت: این در حالی است که پیش بینی می شد رشد مصرف برق کشور به شش درصد برسد.

وی کنترل رشد مصرف برق کشور را حاصل همکاری مشترکان و مدیریت ویژه حاکم بر بخش انرژی دانست و گفت: سرمایه گذاری شرکت توانیر در جهت اجرای اقدام های جدی و فرهنگ سازی در زمینه مصرف برق به ویژه توزیع بیش از 100 میلیون شعله لامپ کم مصرف نقش موثری در کنترل رشد مصرف برق داشته است.
مدیر کل دفتر فنی تولید توانیر ابراز امیدواری کرد: با تداوم این حرکت فرهنگی در زمینه اصلاح الگوی مصرف و تعویض کنتورهای موجود (الکترومکانیکی) با کنتورهای دیجیتال، میزان رشد مصرف برق به کمترین میزان ممکن نزول کند.

منصوری سپس درخصوص برنامه های وزارت نیرو برای افزایش بازدهی نیروگاه های حرارتی کشور، گفت: هم اکنون نیروگاه های متنوع با بازدهی متفاوت در کشور فعال هستند که در این میان، متوسط بازدهی نیروگاه های سیکل ترکیبی حدود 50 درصد است.
وی این میزان را در مقایسه با سایر نیروگاه های کشور قابل قبول خواند و افزود: یکی از برنامه های عمده شرکت توانیر برای افزایش بازده نیروگاه ها ایجاد نیروگاه های سیکل ترکیبی است زیرا یک واحد گازی بزرگ 35 درصد بازدهی دارد و با استفاده از سیکل ترکیبی بازده آن به 50 درصد می رسد.

منصوری با بیان اینکه در زمان حاضر مجوز احداث تمامی نیروگاه ها با شرط برخورداری از سامانه های سیکل ترکیبی صادر می شود و برای نیروگاه های گازی بدون بخش سیکل ترکیبی مجوز احداث صادر نخواهد شد، تصریح کرد: یکی از اهداف برنامه چهارم توسعه، دستیابی به بازدهی 41 درصدی در تولید نیروگاه ها است که تلاش می شود با استفاده از طرح های CHP (مولدهای تولید پراکنده) و همچنین تبدیل تمامی نیروگاه های گازی به سیکل ترکیبی، به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 37932

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =