ماجراجویی برخی بازیکنان در باشگاه پرسپولیس کار را به جاهای باریکی کشیده و حالا بی نظمی، حرف اول و آخر پرسپولیس را می زند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ از روزی که حمید درخشان هدایت پرسپولیس را برعهده گرفته تا به حال، شاهد آرامش زیادی در خارج تیم و دعواهای پنهانی در داخل تیم بوده ایم.

اولین روزی که درخشان سرمربی شد، جدا از شرایطی که برایش از روی سکوهای مجموعه ورزشی درفشی فر به وجود آمد، در رختکن بازیکنان نیز مسائلی رخ داد. حضور یکباره علی دایی در رختکن و گریه برخی بازیکنان نشان می داد آنها علاقه قلبی نسبت به سرمربی نامدار خود دارند و به سرعت نمی توانند با درخشان و قوانینش خو بگیرند. اما حمید درخشان مصمم بود تا تیمی مثل پرسپولیس دهه 60 بسازد. تیمی قدرتمند که در 30 دقیقه ابتدایی هر بازی، سرِ حریفانش را می بُرید و کار را تمام می کرد اما کاپیتان اسبق سرخپوشان اصلا نمی دانست که جنس بازیکنان کنونی کاملا تغییر یافته و دیگر خبری از احترام کامل به پیشکسوت و مربی در ذهن تعداد زیادی از بازیکنان نسل جدید وجود ندارد.

 

اولین بحران

اولین زنگ را سوشا مکانی به صدا درآورد. در همان بازی اول مقابل نفت مسجدسلیمان که تیم به تساوی یک - یک رسید، سوشای نیمکت نشین با عصبانیت مقابل دوربین های تلویزیونی قرار گرفت و چه مصاحبه ای انجام داد: «دیواری کوتاه تر از من در پرسپولیس پیدا نمی شود. هر وقت می بازیم، من باید نیمکت نشین شوم. اوضاع پرسپولیس در همین دو روزی که آقای درخشان آمده، خیلی خوب شده است، خیلی خوب!» این حرف ها، شروع یک بحران را نشان می داد اما درخشان برای عبور فوری از این بحران، یک تصمیم عجولانه گرفت و سوشا را مقابل راه آهن به بازی گرفت.

 

نیلسون و شایعات

حضور مکانی مقابل راه آهن، شایعات جدیدی به راه انداخت. می گفتند نیلسون از عصبانیت نمی خواسته حتی از هتل خارج شود و با پرسپولیسی ها راهی ورزشگاه تختی شود. حتی گفتند نیلسون به سمت نادر باقری مربی گلرهای سرخپوشان بطری آب پرتاب کرده و ... این مسائل البته تکذیب شد اما نیلسون بعد از بازی گفت: «مگر دیوانه ام که بگویم از نیمکت نشینی لذت می برم؟ ناراحتم اما چون تفکرات حرفه ای دارم، به نیمکت نشینی اعتراضی نمی کنم.»

 

نورمحمدی شاکی از نیمکت نشینی

علیرضا نورمحمدی در بازی مقابل راه آهن عملکرد خوبی داشت. او این فرصت را به دست آورده بود تا در غیاب محسن بنگر به خاطر محرومیت به میدان برودو انصافا خوب بود ولی در بازی برابر استقلال خوزستان، نوبت نیمکت نشینی نورمحمدی رسید. مدافع میانی سرخپوشان که داعیه کاپیتانی در این تیم دارد، اصلا نمی خواست وارد رختکن پرسپولیس شود اما با وساطت کادرفنی این اتفاق افتاد و نورمحمدی به همراه بازیکنان ذخیره، روی نیمکت نشست آن هم با اکراه! فردای روز بازی نیز با وجود اینکه تصور می شد به خاطر برد مقابل استقلال خوزستان، پرسپولیس وارد آرامش شده اما نورمحمدی به محل تمرین نرفت تا ثابت کند چقدر شاکی و عصبانی است. او، مشکل جدید سرخپوشان بود.

 

تعویضی های عصبانی

البته فکر نکنید فقط بازیکنانی که بازی نمی کردند، شاکی بودند چون بازیکنان ترکیب اصلی هم رضایتی از عملکرد درخشان نداشتند. در بازی اول، وقتی عالیشاه و حقیقی تعویض شدند، رفتارهایی از خود بروز دادند که همگان متوجه عصبانیت این دو نفر شدند. آنها حتی از سمت دیگری بیرون رفتند تا به محل تعویض نیایند و با بازیکنان جدید دست ندهند. این مساله در بازی دوم نیز تکرار شد و مقابل راه آهن، علی فاطمی که مجموعا 20 دقیقه هم به میدان نرفته بود، وقتی تعویض شد، رفتارهای جالبی از خود نشان داد. بعد هم بازی با استقلال خوزستان و... این مساله همیشه تکرار می شد.

 

اعتراض پنهانی نیلسون

نیلسون اما بعد از دو بازی، به خاطر نیمکت نشینی شکایت کرد اما یک شکایت پنهانی. مثلا جر و بحث با نادر باقری مربی گلرهای این تیم یا مصاحبه های ملایم با طعنه های زیاد. تا یک روز قبل از بازی با سپاهان، مشخص بود که سوشا باید در ترکیب تیم بماند چون از یک سو عملکرد خوبی در دو بازی گذشته مقابل راه آهن و استقلال خوزستان داشت و از طرف دیگر به تیم ملی دعوت شده بود و اگر بازی نمی کرد، خط می خورد. نیلسون وقتی شرایط را دید، از طریق یکی از دوستان نزدیکش برای کادرفنی پیغام فرستاد که اگر در ترکیب قرار نگیرد، به خاطر مسائل مالی و فنی از پرسپولیس جدا خواهد شد. این بود که او در بازی با سپاهان در ترکیب اصلی قرار گرفت!

 

میثم هم نیمکت نشین شد

دیگر تغییر، نیمکت نشینی میثم حسینی بود. مدافع چپ پرسپولیس در دیدار با سپاهان، قربانی اعتراض علیرضا نورمحمدی بود تا مدافع مرکزی پرسپولیس به دافع چپ برود و "بازی کند" اما میثم حسینی نیمکت نشین شود. میثم هم بعد از نیمکت نشینی، اعتراض شدیدی کرد. او در دیدار با سپاهان در نیمه دوم وارد میدان شد و مقصر گل خوردن پرسپولیس هم به نوعی بود ولی مصاحبه تندی انجام داد که باعث اخراجش از تیم شد ولی اخراج او نیز خیلی زود با وتو مواجه بود تا میثم به اردوی کیش اضافه شود.

 

و این داستان ادامه دارد...

طبیعی است که این داستان ادامه داشته باشد. پرسپولیس بی حدو اندازه بی نظم شده و اخباری که از اردوی کیش به گوش می رسد، جالب نیست. رضا حقیقی به خاطر اتاقش در هتلی در کیش دردسر درست می کند، محسن بنگر در مورد تاکتیک و تفکر مربی حرف می زند، بازیکنان جوان معتقدند اگر مساله علی دایی نبود، آنها همچنان در تیم بازی می کردند و ... به طور کلی اپیدمی ایراد گرفتن به درخشان ادامه دارد. این داستان ادامه خواهد داشت چون درخشان همیشه برای ساکت کردن بازیکنان خود، اولین راه را انتخاب می کند و به آنها بازی می دهد درست برعکس علی دایی!

 

252 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 379490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =