۰ نفر
۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۶

در پنج ماه نخست امسال 17 مورد فوت ناشی از غرق شدگی به مراکز پزشکی قانونی استان تهران ارجاع شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل پزشکی قانونی استان تهران، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که تعداد فوت ناشی از غرق شدگی 14 مورد گزارش شده بود افزایش 21.4 درصدی را نشان می دهد.

از کل فوت شدگان پنج ماه نخست امسال 14 نفر مرد و 3 نفر زن بوده اند.در مرداد ماه امسال نیز تعداد فوت ناشی از غرق شدگی 9 مورد گزارش شده است.

در موقع شناکردن و یا بازی در آب عواملی مانند خستگی و ضعف، آشنا نبودن به محیط و آب های عمیق، بلدنبودن شنا، تشنج، ، شیرجه زدن و حوادث ناشی از آن، گرفتگی عضلات، حمله قلبی و ... می تواند موجب شوند فرد نتواند برای تنفس به راحتی به سطح آب بیاید و آب جلوی دهان و بینی او را بگیرد و غرق شدگی اتفاق بیفتد.

بنابراین توصیه می شود به هیچ وجه تنها و یا در محیط هایی که نجات غریق وجود ندارد، شنا نکنید، از شنا کردن و شیرجه زدن در آب های غیرایمن و یا آب های کم عمق خودداری کنید، در صورت احساس غرق شدن استرس نداشته باشید و به آرامی خود را به آب عمیق برسانید.

تقلا و استرس شدید نیاز به اکسیژن را بیشتر می کند، در حمام و استفاده از وان مراقب کودکان و سالمندان باشید و اینکه توانایی خود را در شناکردن بیش از حد در نظر نگیرید. بسیاری از قربانیان غرق شدگی با فن شنا به طور کامل آشنا بوده اند.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 379602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • قلي IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    12 0
    در صورت احساس غرق شدن استرس نداشته باشید و به آرامی خود را به آب عمیق برسانید. واقعا؟؟شما اديتور نداريد؟
  • بی نام A1 ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
    2 0
    پس من چرا غرق بودم طهران که دریا نداره