وزیر آموزش وپرورش با بیان اینکه انسداد مبادی بی سوادی در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد گفت: عدالت آموزشی از حقوق مسلم همه ی کودکان جهان هست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، علی اصغر فانی در مراسم جشن هفته ملی و روز جهانی کودک که در سالن مرکز آفرینش های کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان برگزار شد، باتبریک این روز به تمام کودکان و مربیان اظهار کرد: آموزش وپرورش در پی تحقق فرمایشات رئیس جمهور درخصوص آموزش حقوق شهروندی و حقوق کودکان، برنامه های مشخصی را تدوین کرده که به زودی اجرایی می شود.

وی عدالت آموزشی را یکی از برنامه های جدی آموزش وپرورش درخصوص حقوق کودکان برشمرد و افزود: آموزش برای تمام کودکان ونوجوانان در سراسر جهان، یک حق خوانده می شود وآموزش وپرورش با اجرای انسداد مبادی بی سوادی و ارتقای کیفیت در آموزش این حق را برای تمام کودکان به رسمیت می شناسد.

فانی گفت: زیبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیست که «کودکان کار داشته باشیم» و باید تلاش کنیم باهمکاری، همفکری و استفاده از ظرفیت تمام سازمان ها ، نهادها و تشکل های مردم نهاد در جهت رفع این پدیده ناهنجار اجتماعی بکوشیم.

وزیر آموزش وپرورش از تشکیل دبیرخانه دائمی برگزاری هفته ی ملی و روز جهانی کودک در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از سال آینده خبر داد وتأکید کرد: آموزش وپرورش با برنامه ریزی هایی که کانون در تمام ایام سال برنامه ریزی می کند تلاش می کند فرایند عدالت آموزشی و حقوق کودکان و نوجوانان را در آموزش وپرورش پی گیری کند.

عضو کابینه تدبیر و امید با بیان اینکه شخصیت کودک در سنین دوره ابتدایی شکل می گیرد از بیش از یک میلیون فرهنگی در 122 هزار مدرسه در کشور درخواست کرد: همه ی حقوق کودکان و نوجوانان را در تمام محیط های آموزشی و فرایند تعلیم و تربیت مدنظر قرار دهید و به آنها فرهنگ کتابخوانی «گفتگو» و «امکان نقدسازنده» را آموزش دهید تا خواسته های رئیس جمهور در احیای حقوق دانش آموزی در تمام ارکان آموزش وپرورش ساری وجاری شود.

گفتنی است؛ در این مراسم مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان ، معاون آموزش ابتدایی، مدیرکل دفتر وزارتی ،رئیس مرکز سنجش، رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی مشاور وزیر و مدیرکل امور زنان و جمعی از نمایندگان کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 379644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    3 1
    آقای فانی حق ما معلما چیه؟ بدبختی