فارس نوشت:

معاون توسعه مدیریت و امور حقوقی و مجلس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه فشار بسیاری بر سازمان استاندارد وارد است، گفت: از ماجرای روغن پالم تا برنج‌های مصنوعی در بازار را به نوعی به سازمان استاندارد مرتبط کردند.

فرسادفر ظهر امروز در همایش روز جهانی استاندارد در مجتمع فجر کردستان اظهار کرد: این استان در زمینه فعالیت‌های استاندارد، خدمات خود را به شکل مطلوبی انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه اداره استاندارد کردستان، بدون کمترین دردسری به کار خود می‌پردازد، تصریح کرد: تنها در خصوص دریافت بودجه و اعتبارات، این اداره با سازمان ملی استاندارد چانه می‌زند.

معاون توسعه مدیریت و امور حقوقی و مجلس سازمان ملی استاندارد ایران تصریح کرد:در حال سپری کردن روزهای حساسی هستیم و در این مدت فشار زیادی بر روی ما وجود داشت.

فرسادفر خاطرنشان کرد: از ماجرای روغن پالم تا قضیه برنج‌های مصنوعی در بازار که توسط دیگران انجام شد را به نوعی به سازمان استاندارد مرتبط کردند.

وی با تأکید بر انتظارات بالای جامعه از این سازمان، این مطالبات را بحق دانست و افزود: اگر چه این امر، موجب خشنودی است، اما حقیقت این است که در این راستا، ظرف و مظروف با یکدیگر همخوانی ندارد.

معاون توسعه مدیریت و امور حقوقی و مجلس سازمان ملی استاندارد ایران، اظهار کرد: بسیاری از دستگاه‌ها از زیر بار مسئولیت شانه خالی می‌کنند.

فرسادفر گفت: در چشم‌انداز تدوین شده برای استاندارد در افق ۲۰ ساله و سال ۱۴۰۴ برای این سازمان، نقشی حاکمیتی، دانش‌محور، فنآورانه و توسعه یافته لحاظ شده است.

وی اظهار کرد: متأسفانه در زمینه سیستم‌های تضمین کیفیتی به میزان ۵۰ سال از اروپا عقب هستیم.

معاون سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه فرآیند استانداردسازی بر پنج محور استوار است، آن‌ها را دارای ساز و کار خاص خود عنوان کرد.

فرسادفر با گلایه از اینکه تولیدکننده و توزیع کننده در زمینه موضوع استاندارد برخورد انفعالی دارند، گفت: مصرف کننده نیز در این رابطه برخوردی غیرفعال دارد.

وی علت این مسئله را عدم آگاهی مصرف‌کننده‌ها از حقوق خود با وجود برخورداری از قانون جامع حمایت از مصرف کننده دانست.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 379754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آرش RO ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    1 0
    مصرف کننده مظلوم چاره ای ندارد وقتی توی سازمان استاندارد آشغالی به نام پراید و لنت هایی که بیشتر شبیه آشغال هستند را با مهر استاندارد تائید می کنید اینها که به چشم هر بیننده مشخص است ونیازی به دستگاه ندارد