سی و یکیمن جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران با حضور فیلم‌سازان جشنواره، داوران بین‌الملل و مهمانان خارجی آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سی و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران با پاسداشت یاد شهدای دفاع مقدس در مسجد بلال و اجرای موسیقی بومی و با خوش آمدگويي قوميت‌هاي مختلف ايراني همراه با ساز و دهل به مناسبت عید سعید غدیر خم در محوطه پردیس ملت آغاز به کار کرد.  سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، ساعت 7:30 صبح سه‌شنبه  22 مهرماه با مراسم غبارروبي و تقديم شاخه‌هاي گل به مزار شهدای گمنام مسجد بلال صدا و سيما و تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب اسلامی و شهدای دفاع مقدس با حضور مدیران و هیئت اجرایی جشنواره، دوره جدید خود را آغاز کرد..

پس از افتتاح رسمي اين مراسم فيلم كوتاه «ميزبان» به كارگرداني اميد عبداللهي به عنوان نخستين فيلم از اين جشنواره رأس ساعت 10:30 در سالن شماره 2 پرديس سينما ملت نمايش داده شد.

ایل‌بیگی دبیر جشنواره فیلم کوتاه تهران در مورد شعار این دوره از جشنواره در حاشیه مراسم افتتاحیه گفت: «جشنواره فيلم كوتاه تهران با شعار احترام به هنرمند آغاز به كار كرد و اميدواريم بتوانيم پاسخگوي اعتماد دو طرفه بين فيلمسازان جوان و فعال در عرصه فيلم كوتاه باشيم. چراكه فيلم كوتاه تهران مي تواند به اعتلاي فرهنگ كمك شايسته اي كند. برخلاف سال‌هاي گذشته افتتاح جشنواره فيلم كوتاه تهران به شكل ساده و بسيار خودماني و با كمترين هزينه صبح امروز برگزار شد.»

او در ادامه افزود: «صبح امروز با حضور در مزار شهداي گمنام و اداي احترام به ايثارگران هشت سال دفاع مقدس به پرديس سينما ملت آمديم و با اجراي موسيقي آييني با حضور گروه‌هاي مختلف موسيقي از مناطق مختلف ايران به اتفاق فيلمسازان و داوران و دست اندركاران اين دوره از جشنواره فيلم كوتاه تهران به استقبال اولين سانس از نمايش فيلم هاي كوتاه رفتيم.»

ايل بيگي گفت: «بسيار خوشحالم كه سي و يكمين جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران با حضور جوانان بسيار پرانرژي برگزار شد. چراكه شعار جشنواره فيلم كوتاه تهران احترام به هنرمند است و اميدواريم بتوانيم پاسخگوي اعتماد دو طرفه بين فيلمسازان جوان و فعال در عرصه فيلم كوتاه باشيم. چراكه فيلم كوتاه مي تواند به اعتلاي فرهنگ كمك شايسته‌اي بكند.»

او در پايان افزود: «فضاي فعلي سينما كه عرصه فيلم كوتاه نيز از اين قاعده مستثني نيست به اميد و آرامش نسبي رسيده و هنرمندان و مسئولان رابطه دوستانه توام با احترام و حسن اعتماد با يكديگر دارند و من اميدوارم همين انرژي و حس خوب در توليد آثار فيلم كوتاه نيز به وجود آيد.»

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 380478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =