وزیر پیشین امور خارجه ضمن قدردانی ازمواضع درست و اصولی تیم دیپلماسی ایران در مذاکرات هسته ای گفت: آمریکا در موضوع هسته ای در12 سال گذشته همه مدل های برخورد با ایران را امتحان کرد اما به نتیجه نرسید.

به گزارش خبرآنلاین، متکی پنج شنبه شب در بزرگداشت هفتمین سالگرد ارتحال آیت الله 'سیدحبیب طاهری گرگانی' نماینده فقید مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری، افزود: آمریکا چاره ای جز به رسمیت شناختن حق غنی سازی هسته ای ایران ندارد.

وی تصریح کرد: دانش غنی سازی هسته ای در ایران بومی شده و هیچ قدرتی نمی تواند آن را از ملت ایران سلب کند.

وی گفت: مذاکرات تیم هسته ای ایران که بر اساس مواضع اصولی جمهوری اسلامی و رهبری نظام به پیش می رود بخوبی توانسته نگرانی ها را رفع کند و امروز آمریکا باید به حرف عقلا و کارشناسان خود و نه افراطیون و صهیونستها گوش کند و حق ایران در داشتن انرژی هسته ای را به رسمیت بشناسد.

متکی اضافه کرد: ملت ایران نیز همچون رهبر خود پشتیبان تیم دیپلماسی هسته ای است و هرگز زیر بار حرف زورگویان نخواهند رفت و در مقابل زیاده خواهی های خواهند ایستاد.

وی در ادامه با اشاره به تحولات 15 سال اخیر منطقه خاورمیانه نقش جمهوری اسلامی را در این تحولات مهم و اثر گذار دانست و تصریح کرد: جمهوری اسلامی در آگاهی بخشی و نشان دادن مسیر و بیداری ملت ها سهم بسزایی داشته است.

وزیر پیشین امور خارجه خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران هیمنه قدرت های جهانی را که هرگز تصور نمی کردند مواضع آنان از سوی دیگر کشورها زیر سوال برود شکست و امروز این قدرت ها در کشورهایی چون افغانستان، عراق و سوریه با شکست مواجه شده اند و هر روز مواضع متفاوتی از خود بروز می دهند.

متکی، اعلام مواضع متفاوت از سوی قدرت های بزرگ از جمله آمریکا در مسائل منطقه ای و جهانی را نشان ضعف و ناتوانی آنان دانست و گفت: آمریکایی ها حتی حاضر نیستند برای شکست های خود از مردمشان عذرخواهی کنند.

وی روی کار آوردن گروهگ تروریستی داعش را از جمله طرح های آمریکا برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی دانست و گفت: به زعم آنها ارائه الگوی بدلی از جمهوری اسلامی و نشان دادن تصویری وارونه و خشن از اسلام از اهداف تشکیل این گروهک بود.

متکی اظهار داشت: امروز عملکرد گروهک تروریستی داعش به وضوع نشان می دهد که راهشان تروریستی و همسو با راه آمریکا و رژیم صهیونیستی بوده و حرکت آنان نیز خلاف مبانی اسلام است.

وزیر پیشین امور خارجه اضافه کرد: امروز جمهوری اسلامی باوجود همه سنگ اندازی ها به مسیر عزت و اقتدار خود ادامه می دهد زیرا الگوی حرکتی آن برگرفته از اسلام ناب محمدی (ص) و ولایت فقیه است که توسط امام راحل و اکنون خلف شایسته ایشان بدرستی ترسیم و تبیین شده است.

وی با بیان اینکه ایران نقش تاثیرگذار خود در منطقه را بدرستی ایفا می کند، پیشنهاد کرد: تجارب جمهوری اسلامی طی 35 سال گذشته درقالب کتاب تدوین و در اختیار ملت های منطقه در مبارزه علیه استکبار قرار گیرد.

/212 27

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 380802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
    3 0
    پس با اين حساب مواضع شما چطور بوده؟
  • بی نام IR ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
    3 0
    خوب اینکه انصافا نشان دهنده این است که اونجا حداقل تو این زمینه ها فساد کمتره