فرماندهی انتظامی خراسان شمالی از کاهش 57 درصدی خود کشی در 9 ماهه نخست سال جاری در مقایسه با پارسال در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری موج، ابوالقاسم اسفندیاری در گفتگو با خبرنگار موج در بجنورد اظهار داشت: طی 9 ماهه نخست سال جاری، 16 مورد خودکشی در استان رخ داده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

وی وقوع این اتفاقات را عمدتا متاثر از مشکلات درون خانوادگی بیان کرد و اظهار داشت: با تلاش‏های کمیسیون فرهنگی استان و توجه به افزایش فعالیت‏های فرهنگی و پیشگیرانه، شاهد کاهش 57 درصدی این اتفاقات در استان بوده‏ایم.

وی همچنین به کاهش 19 درصدی وقوع قتل در استان اشاره کرد و اذعان داشت: طی 9 ماهه نخست سال جاری، 26 مورد قتل در استان رخ داده است که در مدت مشابه در سال گذشته، 21 مورد قتل در استان واقع شده بود.

سردار اسفندیاری در ادامه از افزایش 63 درصدی سرقت در 9 ماهه نخست سال جاری در استان خبر داد و افزود: در سال جاری، یک هزار و 870 مورد سرقت به ثبت رسیده است، در حالی که در مدت مشابه در سال گذشته، یک هزار و 150 مورد سرقت صورت گرفته است.

وی با بیان این که سرفت خودرو 21 درصد در استان رشد داشته است، تصریح کرد: در سال جاری، 23 مورد و در سال گذشته 19 مورد سرقت اتوموبیل به ثبت رسیده و 23 مورد خودرو کشف شده است.

فرماندهی انتظامی خراسان شمالی افزود: طی سال جاری، با وقوع سرقت‏های مسلحانه در استان روبرو نبوده‏ایم، در حالی که در سال گذشته 3 سرقت مسلحانه در استان رخ داده است.

در سال جاری یک هزار و 51 نفر توزیع کننده مواد مخدر دستگیر شده‏اند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 38220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =