ایسنا نوشت:

معاون قضایی در امور شعب دیوان عدالت اداری از تصمیم گیری هیات عمومی این مرجع درباره موضوع تبدیل وضعیت استخدامی از شرکتی‌ به قراردادی خبر داد.

حجت‌الاسلام موسی قربانی در این گفت‌وگو در این باره اظهار کرد: شعب مختلف دیوان عدالت اداری در مورد تبدیل وضعیت شرکتی‌ها به قراردادی که موضوع مصوبه دولت احمدی‌نژاد بود، آرای متعارضی صادر کرده بودند.

وی با بیان اینکه پیش از این رییس مجلس مصوبه دولت احمدی نژاد در این باره را خلاف قانون اعلام کرده بود، افزود: افرادی که شرکتی بودند و می‌خواستند تبدیل وضعیت پیدا کنند به دیوان دادخواست داده بودند که برخی از شعب، حکم به ورود دعوا یعنی الزام دولت به تبدیل وضعیت داده بودند و برخی شعب نیز حکم به رد دعوا داده بودند.

قربانی تصریح کرد: هیات عمومی دیوان عدالت اداری در جلسه امروز خود در مقام رفع تعارض از آرای شعب این مرجع به این موضوع رسیدگی و مبادرت به صدور رای کرد.

وی گفت: تصمیم هیات عمومی دیوان عدالت اداری این است که آرای صادر شده مبنی بر ورود شکایت که بر اساس آن دولت موظف به تبدیل قرار داد است، درست هستند؛ منتها با این شرط که اولا دولت به این افراد نیاز داشته باشد و ثانیا این افراد طبق ماده ۳۲ قانون مدیریت خدمات کشوری واجد شرایط باشند.

معاون قضایی در امور شعب دیوان عدالت اداری گفت: اگر این دو شرط وجود نداشته باشد وضعیت افراد مذکور تغییر نمی‌کند و همچنان به حالت قبل باقی می‌مانند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 382566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
    9 3
    اونیکه بهش استناد کردی تبصره ماده 32 قانون خدمات کشوریه نه خود ماده 32؟ قایل توجه معاون محترم قضایی در امور شعب دیوان عدالت اداری
    • کلهر A1 ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
      1 0
      در پاسخ به شما عرض شود ماده 32 قانون مذکور از وجود پست کافی جهت جذب نیروی جدید درچارت سازمانی حکایت دارد که لازمه جذب نیرو می باشد تبصره مرود دیگری است .
  • امیر A1 ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
    5 0
    دولت فقط برده میخواد حالا هر دولتی میخواد باشه.همون کار رسمی ها رو انجام میدم با همون شرایط از همون هوا تنفس میکنم تو بدترین شرایط هوایی جنوب با زندگی اقماری ماهیانه یک میلیون با ۱۲۰ساعت اضافه کاری بهم میدن با ۱۰ سال سابقه ولیسانس دانشگاه دولتی.ما از عدالت فقط همینو دیدیمو میبینیم تبصره و حاکمیتو و شعارهای دیگه برای ما کار ساز نیست.فقط منتظر ظهوریم