تسنیم نوشت:

وزیر خارجه نروژ با بیان اینکه ما براین موضوع که چگونه با کمک ایران می‌توانیم بحران موجود در سوریه و عراق تمرکز کرده‌ایم، گفت: رسیدن به توافق هسته‌ای برای ما مهم است.

بورگه برنده وزیر خارجه نروژ در حاشیه دیدار با علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام طی سخنانی اظهار داشت: ما بحث‌های مهمی در مورد مبارزه با تروریسم و داعش داشتیم و همچنین در خصوص ادامه بحران در سوریه و عراق و چگونگی به پایان رساندن بحران این دو کشور با همکاری یکدیگر، مسائلی را مطرح کردیم.

وی ادامه داد: ما همچنین در خصوص موضوع هسته‌ای و همکاری دو کشور ایران و نروژ نیز مسائلی را مطرح کردیم.

وزیر خارجه نروژ افزود: سفر من اهمیت بالایی برخوردار بود که این سفر، اولین سفر بعد از ۱۰ سال از سفر وزیر خارجه سابق نروژ بود و ما توسعه روابط را در دستور کار خود داریم.

بورگه برنده ادامه داد: ما بر این موضوع که چگونه می‌توانیم با کمک ایران، بحران موجود در منطقه یعنی کشورهای سوریه و عراق را حل کنیم و از این بحران‌ها گره‌گشایی کنیم، تمرکز کردیم.

وی همچنین خاطر نشان کرد: برایمان مهم است که دو تا سه هفته آینده دیگر به ضرب العجل گفت‌وگوهای هسته‌ای در ۱۴ نوامبر و حل مسالمت‌آمیز موضوع هسته‌ای ایران می‌رسیم لذا رسیدن به توافق هسته‌ای برای ما مهم است چرا که می‌تواند فرصتی برای همکاری بیشتر بین ایران و نروژ و توسعه روابط دو کشور را فراهم کند

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 383345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    5 0
    حق فعالیت صلح آمیزهسته ای ایران رابدون هیچ محدودیت در مقدارغنی سازی به رسمیت بشناسیدوتحریمها رایکجابردارید تا به توافق هسته ای برسیم .حضور ایران حلال مشکلات منطقه بصورت ریشه ای وپایداراست