وزیر امور خارجه کشورمان به مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ اشاره کرد و افزود: در صورتی که حقوق هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران به رسمیت شناخته شود آماده توافق هستیم.

به گزارش حبرآنلاین و به نقل از از اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه، بورگه برنده وزیر امور خارجه نروژ که به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت و گو کرد.

وزرای امور خارجه دوکشور در این ملاقات پیرامون مناسبات دوجانبه، تحولات منطقه بویژه مسائل عراق، سوریه و افغانستان بحث و تبادل نظر کردند.

محمدجواد ظریف در این دیدار با اشاره به سفر وزیر امور خارجه نروژ به تهران تاکید کرد: زمینه برای گسترش مناسبات دو جانبه بیش از پیش فراهم شده است.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با اشاره به تحصیل دانشجویان ایرانی در نروژ، موضوع مشکلات تحصیلی و اقامت برخی از دانشجویان ایرانی در نروژ را یادآور شد و تصریح کرد: همانگونه که در ملاقات قبلی در نیویورک مطرح کردم وضعیت دانشجویان ایرانی در نروژ برای ما مهم است. وی اضافه کرد: افکار عمومی در جمهوری اسلامی ایران نیز موضوع دانشجویان ایرانی در نروژ را با حساسیت دنبال می‌کند.

وزیر امور خارجه کشورمان خواستار روشن شدن وضعیت برخی از دانشجویان ایرانی که از تحصیل باز مانده‌اند شد.

ظریف همچنین در خصوص مذاکرات هسته‌ای بین گروه ۱+۵ تاکید کرد: در صورتی که حقوق هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران به رسمیت شناخته شود، ایران آماده توافق است.

وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص تحولات منطقه بر ضرورت همفکری و تعامل کشورهای منطقه برای غلبه بر بحران‌های موجود بویژه در عراق و سوریه تاکید کرد.

ظریف در خصوص موضوع مواد مخدر، نقش جمهوری اسلامی ایران در جلوگیری از ترانزیت مواد مخدر به کشورهای اروپایی را یادآور شد و گفت: ایران در این راه هزینه‌های مادی و شهدای زیادی را تقدیم کرده است.

بورگه برنده وزیر امور خارجه نروژ نیز در این دیدار با اشاره به رایزنی‌های خود با مسئولین جمهوری اسلامی ایران در جریان سفر به تهران بر اهمیت روابط با جمهوری اسلامی ایران و رایزنی با کشورمان در خصوص مسائل منطقه‌ای تاکید کرد.

وزیر امور خارجه نروژ با اشاره به مذاکرات جاری هسته‌ای بین گروه ۱+۵ و کشورمان ابراز امیدواری کرد این مذاکرات به توافق جامع و نهایی منجر شود.

وی تصریح کرد: این توافق شرایط جدیدی را در مناسبات بین اتحادیه اروپا و جمهوری اسلامی ایران ایجاد خواهد کرد.

بورگه برنده افزود: با توجه به شرایط عراق و سوریه، همکاری‌های منطقه‌ای برای غلبه بر مشکلات اجتناب‌ناپذیر است.

وزیر امور خارجه نروژ در مورد وضعیت دانشجویان ایرانی نیز گفت: دو سوم درخواست‌های دانشجویان برای تحصیل در نروژ مورد قبول واقع شده است.

 

17503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 383539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    5 4
    آقای ظریف تمامش کنید یا توافق یا تحریم، خسته شدیم از این کلاف سر در گم.
  • محمدرضا IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    4 4
    نه نميشناسن . واسه چي وعده دادين سه سوته جمش مي كنيد؟
  • علی زمانی IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    10 2
    پریزیدنت آینده محمد جواد ظریف
  • بی نام IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    4 1
    ضمن تشكر از زحمات دولت جناب آقاي روحاني و دستگاه ديپلماسي خارجي كشورمان ، به نظرم بعد از اين همه مذاكرات و مجالسات و معاضدات تاز برگشتيم سر خونه اول ؟ اين برازنده جناب ظريف نيست كه بفرمايند اگر حقوق هسته اي كشورمان را به رسميت بشناسند ..... مگر قرار و مدار مذاكرات اخير بر سر جزييات نبوده و نيست ؟ در كليات كه گفتيد حقوق ما را به رسميت شناخته اند ولي بحث بر سر جزييات است . نا اميد كننده صحبت نفرماييد كه سخت اميد داريم به نتايج مطلوب مذاكرات .
  • بی نام IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    2 2
    شناخته می شود....
  • خاتمی CN ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    0 0
    ببخشید بابت ادبیات فرنگی, ولی از نگاه سکولار شما در جهاد متشکریم.