۱ نفر
۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۵

آب رهاسازی شده از سد زاینده رود، امشب به این رودخانه در شهر اصفهان و نیز تالاب بین المللی گاوخونی می رسد و مردم اصفهان شاهد سیرابی زاینده رود خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، به گفته حمید ظهرابی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان، چهارصد میلیون متر مکعب آب توسط وزارت نیرو برای زاینده رود و تالاب گاوخونی در نظر گرفته شده که با دو هدف کشت پاییزه کشاورزان شرق اصفهان و نیز حق آبه محیط زیستی رودخانه و تالاب به صورت مقطعی از سد زاینده رود رهاسازی شده است.

وی اظهار امیدواری کرد: با بارندگی های مناسب تا خردادماه شاهد وجود آب در زاینده رود باشیم.

ظهرابی گفت: البته هر دو سال یک بار تلاش می شود این شرایط برای زاینده رود ایجاد شود. معاونت محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست با تعیین مشاور برای اخذ حق آبه زاینده رود و تالاب بین المللی گاوخونی دارای برنامه ای مشخص است. براساس این برنامه، بازه های مکانی در طول رودخانه ایجاد می شود تا با تبیین نیاز اکولوژیکی منطقه حق آبه لازم را از وزارت نیرو مطالبه کنیم. برای اینکار ایستگاههای هیدرومتری در بازه ها نصب شده و نیاز اکولوژیکی محاسبه و به وزارت نیرو اعلام می شود.

مدیرکل محیط زیست استان اصفهان گفت: در حال حاضر وزارت نیرو مکلف شده 176 میلیون متر مکعب را به عنوان حق آبه رهاسازی کند.

او همچنین بر ضرورت اصلاح الگوی کشت و آبیاری توسط کشاورزان که به کاهش میزان برداشت آب این منطقه و رعایت حق آبه طبیعت منجر می شود، تاکید کرد.

ظهرابی اظهار امیدواری کرد که به زودی با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان، مراسم شکرگذاری در کنار زاینده رود انجام شود.

 

فردا آب در گاوخونی است

همچنین معصومه ابتکار در این باره گفت: آب زاینده رود تا امشب به شهر اصفهان می رسد. ان‌شاءالله آب تا فردا به تالاب گاوخونی هم خواهد رسید. احیای رودخانه و تالاب ارزش فوق العاده ای برای شرایط زیست محیطی و جاذبه های گردشگری دارد.

به گزارش ایسنا رئیس سازمان محیط زیست در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با بنزین‌های آلوده و شکایت‌های مطرح در این رابطه توضیح داد:‌ دادگاهی بر مبنای شکایت تعدادی از شهروندان تشکیل شده‌اند و سازمان محیط زیست به عنوان مطلع برای تکمیل پرونده دعوت شده است به عبارت دیگر به عنوان سازمان محیط زیست شکایتی تنظیم نشده است.

ابتکار به پیگیری های مجلس برای وضعیت بنزین های آلوده اشاره کرد و گفت:‌ در کمیسیون‌های مختلف مجلس از جمله بهداشت،‌ انرژی و اصل نود از چندین ماه گذشته حضور داشته ایم و اطلاعات جامع و کافی را در مورد بنزین های آلوده ارائه کرده ایم.

رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه بنزین پتروشیمی کلا از چرخه تولید خارج شده است، گفت: این اقدام باعث شده است تا شهروندان در کشور هوای بهتری را تنفس کنند و شاخص های موجود نیز این مطلب را تائید می‌کند. پس تصمیم دولت این است که گام مهمی در جهت ارتقا سلامت مردم بردارد.

او با اشاره به اینکه ما در مورد وضعیت بنزین پاسخگوهستیم و گزارش کاملی در این ارتباط روی پرتال سازمان محیط زیست قرار گرفته است گفت:‌ موضع سازمان در این زمینه کاملا کارشناسی است و سازمان محیط زیست مکلف است از سلامت مردم دفاع کند و پیگیر این مسئله خواهد بود. البته می دانیم گامهای خوبی برای بهبود وضعیت هوا برداشته شده است اما تاشرایط مطلوب را طولانی در پیش داریم.

 


17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 383843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 68
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
    دمت گرم خدارو شکر
    • بختیاری A1 ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
      سالهای نه چندان دور که مردم بختیاری از مسولان اصفهانی مطالبه ای داشتند و آب دیار بختیاری را گوشزد می کردند مسولان اصفهانی با بی تفاوتی می گفتند خب جلوشو بگیرید نیاد اصفهان ................ و چه زود جوابشان را گرفتند ............ نامهربانی و رندی یاد کرده اند اما امیدوارم سال پربارشی داشته باشیم تا زاینده رود را دیگر خشک نبینیم.
    • بی نام A1 ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
      6 3
      خدارا شاکریم
  • بی نام A1 ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
    دمت گرم روحانی
  • بی نام IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
    خدا رو شکر شاید چشم طمع از کارون برداشته شود
    • بی نام IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
      دوست عزیز من نمیدونم کی این توهم رو وارد ذهن شما و هم استانی های عزیزتون کرده که انگار رشته کوه زاگرس و آبش رو کلا سند زدن بنام شما؟؟ کسی به کارون چشم نداره این سدهای کارون و کرخه 1و2و3و...و اِن شما خوزستانی های عزیز هست که آب چند استان همجوار زاگرس رو به ناحق به گروگان گرفته و همه رو به خاک سیاه نشونده. بیشترش رو کشاورزی مصرف میکنید بقیش رو هم میریزد به دریا. تازه هنوز هم طلبکار هستید از بقیه و حتی مدعی. و جلوی "حق آبه" اصفهان رو که یک صدم آبهایی که پشت سدهای خوزستان نگه داشتید نیست رو گرفتید البته با تحریک و جوسازی نمایندگانی که فقط دنبال رای جمع کردن هستن. وگرنه ما شما رو اینقدر بی انصاف نمیدونیم.
    • ابراهیم RO ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
      28 49
      يه وقت كم نياري. اگه مايلي كل كارون رو فروارد كنيم واسه شما اصفهاني ها كه راضي بشين كه البته بعيد ميدونم اين هم راضيتون كنه.
  • رضا RO ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
    مقطعیه . اصفهانیا دارن چوب زیاده خواهیه مسئولانشونو می خورن . این همه شرکت صنعتی واسه چیه آخه . بعضی استانهای ما حتی یه شرکته صنعتیم ندارن . داشتن این همه شرکت زیر ساختایه خودشم لازم داره که یکی از اونها تامین آب این شرکتهاست که کاملا با توریستی بودنه این شهر در تضاده .
    • حمیدرضا GB ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
      45 69
      من نمیفهمم نظر شما چرا اینقدر منفی خورده.خوب واقعا دارید درست میگید مثلا اصولا ایجاد صنعت فولاد که اون همه آب مصرف میکنه تو همچین منطقه ای از ایران که از نظر آب و هوایی هم بخوایم در نظر بگیریم میتونیم حتی کویری به حسابش بیاریم کار اشتباهی بود امیدوارم یه روزی مسولانی که باعث این قضیه شدن خودشون بین بگن
    • یک اصفهانی A1 ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
      29 46
      به خدا من خودم اصفهانیم و حرفت رو قبول دارم . من حتی به طور غیر مستقیم هم از ذوب و فولاد منتفع نشدم . ولی بیشتر از یک میلیون دارند از اینا مستقیم و غیر مستقیم نون می خورند . در ضمن از استانهای مجاور هم تو کارخانه کار می کنند . 3تا مسئله شاید بی ربط هست . اول اینکه همه دنیا به خاطر آلودگی دارند کارخانه های فولاد رو با کارخانه های دیگر جایگزین می کنند آلمان به خاطر آلودگی و پایین آوردن هوش کودکان ولی ما داریم افتتاح می کنیم دوم اینکه با تعطیلی این ها موافق نیستم ولی باید 25 درصد تولیدشون رو کاهش بدن که احتمالا می گن ما داریم با نصف ظرفیت کار می کنیم سوم اینکه خیلی از کارمندای فولاد و ذوب عملا بیکارند و ماهیانه چند میلیون پاداش می گیرند که خبر آنلاین جا داره بررسی کنه
    • بسه دیگه IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
      بعضی استان های ما یه شرکت صنعتی هم ندارن؟؟ چرا الکی حرف می زنی؟ بسه دیگه بابا برای دشمنی و حسادت به اصفهان دهن به هر دروغی باز میکنید. یا اصلا تو باغ نیستی که نمیدونی الان در هر ده کوره ای در کشور یک یا چند شهرک صنعتی و همچنین کارخانه فولاد دارن. ضمنا مگه قراره اصفهان مثل موزامبیک باشه؟ یا حتما مثل بعضی شهرها باشه؟ یعنی اصفهان که طی 500 سال گذشته همیشه شهر اول یا دوم کشور بوده باید مثل بعضی شهرها که تا قبل از دوره احمدی نژاد دهستان بودن باشه؟؟
  • بی نام A1 ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
    هر دو سال یک بار سعی میکنید حق زاینده رود رو بهش بدید؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
    52 67
    ایکاش تا زمانیکه کشاورزان سیستم آبیاری را اصلاح نمیکردند آب را باز نمیکردید.
  • بی نام IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
    56 20
    خبر بسیار عالی
  • وحید A1 ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
    منحرف فاکار عمومی از قضییه اسید پاشی
  • صلاح الدین A1 ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
    25 93
    نماز شکر بخوانید از این لطف خدا و تقوی پیشه کنید باشد که رستگار شوید
  • بی نام IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
    6 73
    خدا عمرتون بده . لااقل روز عاشورا بازش میکردین تا یه وجهه ایهم داشته باشه .
  • محمد A1 ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
    29 54
    الان خبر رسید اب رسیده به شهر درچه حتما شب میرسه سی و سه پل. هوووووووووووووووورا
    • بی نام A1 ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
      12 2
      :|
  • ایمان IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
    15 5
    امیدوارم که هینطور بشه
  • مهرداد A1 ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
    زاینده رود وقتی زنده میشود که جریان آب در آن دایمی باشد نه اینکه بعد از ۱۷ ماه فقط به مدت یکماه جریان داشته باشد..اینطوری بدتر داغ دل مردم تازه میشه..امیدوارم تا زنده ام عذاب باعث وبانی این فاجعه رو به چشم ببینم که به خاطر کف وسوت یک پیرزن یک شهر را به این روز انداخت..
  • مسعود A1 ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
    98 14
    خدا از سر تقصیرات مسببین توزیع بنزین پتروشیمی در کشور و لاپوشانی عوارض و ضایعاتی که به سلامتی مردم وارد کردن نگذره و به کسانی که جلوی این جنایت رو گرفتن توفیق خدمت بیشتر بده.
  • تشنه IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
    56 16
    ای دوستان بگوئید زاینده رود من کو؟؟
  • بی نام A1 ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
    43 38
    روحانی به وعده اش راجع به محیط زیست و درمان داره خوب عمل میکنه۰۰۰۰ خدا پشت و پناه او و دولت مردان باشد۰۰ انشالله
  • بچه اصفهان A1 ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
    64 12
    لطفا رودخونه ما رو نبندين
  • بی نام RO ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
    13 8
    شکر خدا
  • بی نام A1 ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
    دولت سابق نهایت تلاشش رو برای ویرانی اصفهان انجام داد ، امیدوارم این دولت جبران کند.
    • بی نام IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
      84 6
      حالا هم خبری نیست. گفتن بصورت مقطعی آب باز میشه برای کشت پاییزه کشاورزان. بارش ها که کم شد دوباره میبندنش. همون برنامه ای که 6،5 سال گذشته بود.
    • آریـــا A1 ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
      64 11
      حالا 3 ماه هم باز کنید ، جز واسه کشاورزا چه نفعی داره؟؟؟؟این برنامه ریزی مسخرتونو عوض کنید و راه اساسی برای زاینده رود و دریاچه ارومیه تنظیم کنید
  • بی نام IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
    9 10
    مبارکه . الهی پیر بشی رود.
  • امین A1 ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
    اگر آب خوزستان رو میخوان وارد زاینده رود کنن که ما خوزستانی ها اصلا راضی نیستیم.
  • بی نام IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
    27 13
    يعني حداقل يه عكس از پل خواجو كه انعكاس چراغ هاش تو اب افتاده ميزاشتيد بي سليقه ها
    • بی نام A1 ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
      1 3
      سد تا پل خواجو فاصله زمانی داره
  • شمالی A1 ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
    27 3
    بفرمایید کجا را ویران نکرد؟؟
  • بی نام A1 ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
    12 13
    ایووووووووووول
  • مجید A1 ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
    البته تا آنجا که ما دیده ایم تمامی دولتها همه هم و غمشان اصفهان است. پول نفت خوزستان هم که هست. پس تونلهای انتقال آب حق شماست. کارون حق شماست. شما بر گرون همه ایرا حق دارید.
    • بی نام IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
      11 5
      والا
  • بی نام A1 ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
    البته زاینده رود تا همین سی سال پیش رودی فصلی بوده که اگر لطف کنید و نگاهی به کتابهای سی سال پیش بیندازید علامت نقطه چین به معنای رود فصلی را در نقشه به جای زاینده رود میبینید. حالا با صرف هزینه های هنگفت آب کارون را برای این رود فصلی منتقل کرده اند و هزاران هکتار برنج،ذرت علوفه ای و دیگر کشت و زرع های آببر راه انداخته اند و با خیال راحت به منابع آبی خوزستان و چهارمحال دست اندازی میکنند، طلبکار و شاکی هم هستند.
    • واقع بین A1 ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
      68 21
      کاش دوستان در خصوص چیزی که بی اطلاع اند اظهار نظر نمی کردند. زاینده رود بزرگترین رودخانه فلات مرکزی ایران و دارای سابقه 1700 سال جاری بودن بی وقفه است. البته تا قبل از مدیریت آقای احمدی نژاد
    • بی نام IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
      64 14
      بله چطور رود فصلي بوده كه ما اصفهانيها كه سالها كنار اين رودزندگي كرديم متوجه نشديم؟؟؟ با دليل حرف بزن دوست من نقاب كينه رو هم از صورتت بكن بنداز اونطرف ما همه داريم تو اين كشور زندگي مي كنيم . يه سوال كدومتون از عوارض سايت هسته اي اصفهان روي اين مردم خبر داريد كه حالا آب ما حق ما مي كنيد؟ چرا كسي صداش واسه اين آلودگي ها در نمياد ولي سالي يه اتفاق خوب هم كه شايد تو اين شهر بيافته همه حق دار ميشن.
    • فرید A1 ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
      46 11
      من نمی دانم اگر ما در مورد هر چیزی اظهار فضل و کارشناسی نکنیم آسمان به زمین خواهد آمد؟ دوست عزیز حداقل میگفتی تا همین 70 سال پیش تا شاید کسی نظر فوق کارشناسی شما را باور میکرد. زیرا تعداد زیادی از خوانندگان از جمله خودم سی سال پیش و مقداری قبل از آن را با چشم خود دیده اند.
  • بی نام A1 ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
    18 23
    خدایا شکککککرتتتت
  • کارون مظلوم A1 ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
    از این همه آبی که تا کنون از سرچشمه های کارون به زاینده رود منتقل شده و این رود فصلی را رود کرده. چقدر به کرمان رسیده؟به یزد چطور؟به جز یک لوله 10 اینچی که در در برابر حجم آب انتقالی بسیار بسیار ناچیز و قابل اغماض است. حالا عزیزان ادعا میکنند که تونل بهشت آباد برای کرمان و یزد است و فقط بدنامی آن برای اصفهان. پس چرا به هر دری میزنید که این طرح را نیز اجرا کنید؟
    • بی نام A1 ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
      19 6
      زاینده رود هیچ وقت فصلی نبوده اگه سن شما پائینه و فقط همین 7 8 سال را به خطر دارید از پدر و بزرگان خود بپرسید و ببینید هیچ کدام خشکسالی زاینده رود را پیش از این دیده بودند یا خیر.
    • فرید A1 ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
      2 3
      دوست عزیز جهت اطلاع شما بد نیست بدانید در زمان اجرای خط لوله انتقال آب از زاینده رود به یزد و کرمان به راحتی میشد با یک دستگاه خودرو جیپ در داخل خط لوله عبور کرد. علاوه بر آن پروژه انتقال آب به این مناطق شامل بیش از یک خط لوله است. احتمالا شما لوله سر کوچه تان را دیده اید و فکر کرده اید همین لوله 10 اینچ از اصفهان تا آنجا کشیده شده است.
  • مجید از تهران IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
    ولی من اسید پاشیدن به صورت دختران بیگناه یادم نمیره
    • بی نام EU ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
      24 7
      به نکته بسیار ظریفی اشاره کردی
    • بی نام RS ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
      11 32
      خب منظور؟ اسید پاشی جنایته حالا که تو یادت بره یا نه چه اهمیتی داره؟
  • بی نام A1 ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
    76 30
    این خوزستانی های عزیر که مزه پراکنی میکنند خواهشن به اصفهان مهاجرت نکنید .....ما کمبود آب داریم...
    • بی نام A1 ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
      26 14
      آی گل گفتی. اگر فقط نیمی از مهاجران چهارمحالی و خوزستانی از اصفهان بروند مشکل آب اصفهان حل می شود. همینطور مشکل بیکاری، مسکن، آلودگی هوا ، ترافیک و ....
    • مهرداد A1 ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
      7 5
      آفرین..عالی بود.
    • بی نام IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
      12 11
      شما از بودجه نفت خوزستانی ها استفاده نکن چــــــــــــــشــــــــــــــم م م م
  • امیر تبریز اوغلی A1 ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
    8 73
    دریاچه ارومیه رو کشتید. زاینده رود رو زنده کنید
  • بی نام A1 ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
    73 11
    ببخشید اگر زاینده رود فصلی بوده... وجوداین همه پل تاریخی چه معنایی داره؟؟؟؟ ضمنا پدر بزرگ من 83 سالش است و میگه همیشه آب در رودخانه بوده .. حتی زمانی بوده که آب تمام خیابانها و باغهای اطراف را میگرفته...لطفا جعل حغرافی نکنید....
  • بی نام IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
    0 3
    شایعه هست باور نکنید.
  • بی نام IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
    9 4
    کاش یه روزم بشه که خــوزستــانی ها برن کنار کــــارون ، "لب کارون چه گل بارون رو بخونن" نه بخاطر بوی فاضلاب "پیف پیف" کنن تا اوقات استراحت و تفریحشون سپری بشـه نمی دونیم دلمون به چی خوش باشه تو این خوزستان؟ ....فقط نفت و گاز میکشن ازش... کمک به بچه ها و مردمی که 15 ساله تو خاک و ریزگرد و آلاینده و .... هستن واسه شون توجیه اقتصـادی و انسانی نداره لابـد
  • ورزنه A1 ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
    4 2
    جهت اطلاع سرکار خانم ابتکار عرض میکنم که آبی که در زاینده رود رها میشود بعد از عبور از شهر اصفهان 20کیلومتر بعد از اصفهان از رودخانه وارد کانال بتنی میشود وبین زمینهای زراعی تقسیم میشود و از آنجا تا تالاب گاوخونیحدود 130 کیلومتر آبی در زایند رود جاری نیست که به تالاب گاوخونی برسد
  • مجید A1 ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
    8 4
    من نمیدانم کجای دنیا آبی را که هیچ تعلقی به منطقه ای ندارد به هزینه های گزاف به آن منطقه منتقل و حق آبه داران اصلی را به بهانه هدر رفت آب از این موهبت خدادادی محروم میکنند؟
  • اصن یه وضی A1 ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
    10 9
    عاغا داشتم نظرات رو با دقت جغد میخوندم دیدم هر نظری که ایرادی به اصفهان گرفته حسااابی منفی خورده : به نظرم کل اصفهانیا امشب ریختن تو سایت و مشغول منفی زدنن : حالا آب اومده خداروشکر الهی دیگه نره : اگرم رفت درست بره دیگه نیاد که بحث نشه : ایشالا کارون و ارومیه و کلا همه جا آب بیاد که هی اصفهانیا حس نکنن بقیه بهشون حسودی میکنن : خب دیگه دعوا بسه برید خونه هاتون : فقط خواستم بگم خیییلییی باحالید که از خبر آب گرفتن زاینده رود وصل شدید به بنده ی خدا احمدی نژاد و متهم کردنش بعععد از اونور وصل شدید به روحانی و تشکر کردنه ازش : و بعدشم اسید پاشی و کلی اختلافه دیگه رو از گور درآوردید یه سطل آب اومده ها سیله دعوا راه انداختید :| خب من برم بعدا میام ببینم چندتا اصفهانی بهم منفی دادن:
    • مهرداد A1 ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
      5 3
      من یکی که چشمت زدم فوری برای خودت اسفند دود کن...خیلی بامزه ای...حیفی...اصن یه وضی..بچسب به احمدی نژادت ... که امثال تو واحمدی نژاد دارین..
  • بی نام A1 ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
    13 8
    نکته جالب اینجاست که اصفهانیها خوزستان را که مسیر طبیعی رود کارون است مستحق حق آبه نمیدانند ولی خودشان را که حتی یک چشمه هم ندارند مستحق میدانند. در تمام دنیا آب یک رود به تمامی کسانی که در حاشیه آن زندگی میکنند تعلق دارد و نه به جاهایی که با زور تونل آب را به منطقه خود منحرف میکنند.
  • مجید A1 ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
    9 7
    رود کارون با 21 میلیارد متر مکعب دبی سالیانه نه تنها بزرگتربن رود ایران بلکه یکی از بزرگترین رودهای خاورمیانه بود.به گفته وزیر نیرو در حال حاضر دبی آن به کمتر از 9 میلیارد مترمکعب رسده است.علت اصلی این امر هم چیزی جز طرحهای مخرب و بی رویه انتقال آب در دو دهه گذشته نبوده است.گفتنداینکه سدها عامل کم آبی کارون هستند مضحک به نظر میرسد چون سد فقط آب را تنظیم میکند نه کم.
  • بی نام A1 ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
    10 13
    ضمنا رودی مثل زاینده رود که در اصل رودی فصلی بوده توانایی تولید این مقدار جنگل مصنوعی و شالیزار را ندارد.من نمیدانم چرا اصفهانیهادر برابر این واقعیت موضع میگیرند.کافیست به کتب و. نقشه های سه دهه پیش نگاهی بیاندارید تا متوجه بشوید که رودی که این همه برای خشک شدن آن سر وصدا راه انداخته اید رودی فصلی بوده است.
    • بی نام A1 ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
      5 3
      زاینده رود از قرن 3 میلادی پیوسته جاری بوده است. شما حتما 12 یا 13 سال دارید که این گونه قضاوت می فرمائید.
  • ali IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    0 1
    مقطعی است صرفا برای این که یه چیزی از افکار دور بشه
  • بی نام A1 ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    4 5
    افرادی که به دلواپسی برای کارون تظاهر میکنید اینقدر دروغ نگید. نصف شدن دبی رود کارون بدلیل سدهای متعددی هست که خودتون روی کارون زدید تا باش کشاورزی کنید. سد کارون و کرخه و دز 1و2و3و...وان.آب کارون هم داخل همون خوزستانه. پس حسادت و کینه نسبت به اصفهان رو تمام کنید.
  • احمد IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    2 5
    طرح های انتقال آب از سرشاخه های کارون از پیش از انقلاب با احداث تونل انتقال آب کوهرنگ یک با حجم متوسط سالانه 330 میلیون متر مکعب انجام شد و در سال های بعد از انقلاب نیز از طریق تونل کوهرنگ دو ،تونل چشمه لنگان و تونل خدنگستان سالانه بیش از 550 میلیون متر مکعب آب به استان های فلات مرکزی منتقل می شود.نمایندگان خوزستان فقط جلوی احداث کوهرنک سه رو گرفتن گاز رو که بردید نفتو که بردید برقو هم که بردید آب رو هم که دارید می برید بی انصاف ها یه چیزی هم برای ما بزارید خدا وکیلی من وقتی به اصفهان میرم آب هوا عالی طبیعت عالی چه شهر بزرگ زیبایی اما وقتی خودتون می رید خوزستان ریز گردها آلودگی آب اشامیدنی دود کارخونه ها و پتروشیمی نفت باران های اسیدی هوای گرم و شرجی از نظر فضای شهری هم افتضاح
  • بی نام IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
    4 3
    البته میزان آب انتقالی از سرچشمه های کارون خیلی بیشتر از چیزیست که مسولین اعلام میکنند.وضعیت فعلی کارون و آب فراوانی که در استان اصفهان باعث ایجاد کشت و زرع های وسیع ، آن هم محصولات آببر شده ، ایجاد صنایع گوناگون در ابعاد وسیع و تبدیل باتلاق گاو خونی به تالاب گاو خونی دلیلی بر این مدعاست.به گفته مسولین آب و برق خورستان در حال حاضر دبی کارون در اهواز 80 تا 90 متر مکعب در ثانیه است ، حال آنکه این میزان زمانی بیش از 700 متر مکعب در ثانیه بوده. این یعنی اینکه یک فاجعه برای کارون در حال رخ دادن است و باعث و بانی آن هم زاینده رود و زیاده خواهی مسولان اصفهانیست.