نسیم آنلاین نوشت:

پنجاه و چهارمین برنامه مناظره با موضوع "طرح پیشنهادی مجلس و دولت برای اصلاح قانون کار" ساعت 16:30 عصر جمعه شانزدهم آبان ماه از شبکه یک سیما روی آنتن می رود.
در این برنامه نمایندگان تشکل های بزرگ کاری و کارفرمایی و نیز مهندس فولادگر رئیس کمیسیون ویژه بررسی لایحه دولت برای رفع موانع تولید رقابت پذیر شرکت خواهند کرد.
سوال نظرسنجی برنامه مناظره این هفته عبارتست از: اگر دولت و مجلس بخواهند قانون کار را اصلاح کنند، به نظر شما قانون کار باید به نفع کدام گزینه اصلاح شود؟
1- جویندگان کار 2- شاغلان موجود 3- کارفرمایان
حمیدرضا فولادگر رئیس فراکسیون حمایت از تولید داخلی مجلس شورای اسلامی ، مرتضی رجبی قائم مقام انجمن صنفی کارآفرینان ایران، غلامرضا عباسی رئیس شورای اسلامی کار، رضا رضایی کارآفرین و جلیل جعفری رئیس فراکسیون رفاه و تامین اجتماعی مجلس شورای اسلامی مهمانان حاضر در پنجاه و چهارمین برنامه مناظره با موضوع "اصلاح قانون کار" هستند.

جلیل جعفری، رئیس فراکسیون رفاه و تامین اجتماعی مجلس در برنامه گفت: امروز بیکاری مشکل اصلی کشور بوده و باید علاوه بر حل آن اشتغال موجود نیز حفظ شود. دولت موظف است زمینه اشتغال را برای تمان مردم جامعه فراهم کند.
او در ادامه سخنان خود گفت: برخی از مواد قانون کار فعلی باید اصلاح شوند و منافع کارگر و کارفرما باید همزمان دیده شوند.
جعفری با تأکید بر اینکه قرارداد شفاهی را اصلا قبول نداریم،گفت: زمان قرارداد کتبی هم مشخص نشده و باید اصلاح شود.
رئیس فراکسیون رفاه و تامین اجتماعی مجلس گفت: کارگران انتظار دارند مفاد قانون کار فعلی به نحوی اصلاح شود که کارگران بیشتر منتفع شوند. با پایه حقوق فعلی کارگران قادر به زندگی نیستند.

مرتضی رجبی، قائم‌مقام دبیرکل کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران در این برنامه گفت: قانون کار، قانون تأمین اجتماعی و روابط کار نیاز به اصلاح و بازنگری جدی دارند. وی گفت: اکثر کارفرمایان ایران درباره اینکه استانداردهای جهانی در مورد کارگران اعمال شود توافق نظر داشته و با آن موافقند.
او گفت: هزینه‌های تامین اجتماعی باید از طریق‌هزینه‌های عمومی تأمین شوند نه به عنوان هزینه سربار بنگا‌های اقتصادی.
رجبی در ادامه سخنان خود گفت: از استانداردهایی مانند اضافه کار، تعطیلات سالانه و مرخصی عدول نمی‌کنیم. قانون کار هم باید به نفع کارگر و هم به نفع کارفرما اصلاح شود.
قائم‌مقام دبیرکل کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران با بیان اینکه قانون کار شفاف نبوده و به همین دلیل بعضی مواد آن اجرا نشده است گفت: ماده 26 قانون کار چون مبهم بوده اجرا نشده است.
او گفت: اصلاح قانون کار به معنای روان‌سازی و شفاف‌سازی آن است.


رضا رضایی، کارآفرین نمونه ملی در این برنامه گفت: قانون کار بعد از قانون اساسی مهمترین قانون کشور است و باید به نفع رشد حوزه کار اصلاح شود.
او با تأکید بر اینکه قانون کار برای روان‌سازی و شفاف‌سازی باید اصلاح شود، گفت: کارفرمایان باید با آموزش نیروی کار خود را از دارایی به سرمایه تبدیل کنند.

غلامرضا عباسی، رئیس هیأت مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران در این برنامه گفت: بعد از طرح موضوع اصلاح قانون کار 14 میلیون نفر از جمعیت کشور دچار نگرانی شدید شده‌اند.
او گفت: تشکل‌های کارگری نظر مخالف خود را با اصلاح قانون کار اعلام کرده‌اند.
او گفت: قانون فعلی اجرا نشده است و برخی از موادهای قانون آیین‌نامه‌های اجرایی آن تدوین نشده است.
عباسی در ادامه سخنان خود گفت: با اصلاح قانون کار مخالفتی نداریم اما با تغییر قانون مشکل داریم. وی گفت: موانع تولید باید برطرف شوند تا کارفرمایان کمتر با هزینه‌های اضافی مواجه شوند.
رئیس هیأت مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران گفت: 14 هزار و 800 دستورالعمل اداری توسط دولت قانون صادر شد که قانون کار و تامین اجتماعی در بین آنها گم شده است.

حمیدرضا فولادگر، رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس در این برنامه گفت: در سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی بر حمایت همزمان از کارگر و سرمایه‌گذار تأکید شده است. وی گفت: قرار بود براساس قانون رفع موانع تولید، دولت قانون کار را براساس سه جانبه گرایی اصلاح و تدوین کند که این اتفاق هنوز رخ نداده و قانون کار بیشتر یک جانبه گراست.
فولادگر گفت: در اصلاح قانون کار باید رویکردهای سیاسی را کنار گذاشت. وی گفت: یکی از نقایص قانون کار در فرم‌های قرارداد و قانون کار شرایط فسخ قرارداد دیده نشده است. فصلی تحت عنوان شرایط فسخ قرارداد باید به قانون کار اضافه شود و به قراردادهای کار نیز اضافه شوند.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 384111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کار فرما IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    10 1
    این همه گفتند و نظر دادن ولی یک نفر نیست که بگه ای مردم جرا دولت همه جیز را ارزون نمی کنه وقتی می شینی پای رادیو یا تلویزیون یکی می یاد می گه قیمت برق باید واقعی باشه یکی میگه قیمت گاز باید واقعی باشه یکی میگه قیمت آب باید واقعی باشه یکی بنزین رو گرون میکنه یکی حق بیمه را واقعی میکنه یکی ارزش افزوده را گران میکنه یکی تعرفه واردات رو دو برابر می کنه یکی به بهانه کیفیت نان را گران میکنه وزارت اقتصادی و دارایی میگه کار بکنی نکنی نسبت به سال قبل باید دو برابر بیشتر بدی برادران درست نمیشه نمیشه نمیشه والسلام