مهر نوشت:

وزیر بهداشت با عنوان این مطلب که مخالف تولید سیگار نیستیم بلکه موافق افزایش مالیات بر سیگار هستیم، گفت: این دروغ بزرگی است که عده‌ای عنوان می‌کنند اگر مالیات بر دخانیات اضافه شود، قاچاق هم افزایش پیدا می‌کند.

دکتر سیدحسن هاشمی روز جمعه در مراسم پیاده‌روی خانوادگی روز جهانی دیابت که در بوستان ولایت برگزار شد، در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه دخانیات یکی از فاکتورهای مهم در بروز دیابت و شیوع بیمار‌ی‌های غیرواگیر است، دیده شده مجوزی به یکی از شرکت‌های تولید سیگار در کشور داده شده آیا این امر منافاتی با ستاد مبارزه کشوری دخانیات ندارد، گفت: گاهی اوقات مجوز دادن به یک شرکت شناسنامه‌دار که مالیات در کشور پرداخت می‌کند بهتر از این است که چشم‌هایمان را ببندیم و قاچاق را ترویج کنیم.

وی ادامه داد: اگر این امر تصمیم وزارت صنعت و معدن است حتما در جهت پیشگیری از قاچاق و کاهش قیمت است آن بخشی هم که به وزارت بهداشت مربوط می‌شود افزایش مالیات بر دخانیات است که این امر کمک به کاهش مصرف دخانیات می‌کند.

هاشمی با بیان اینکه این دروغ بزرگی است که عده‌ای عنوان می‌کنند اگر مالیات بر دخانیات اضافه شود قاچاق هم افزایش پیدا می‌کند، عنوان کرد: این بحث را کسانی عنوان می‌کنند که خود آلوده به قاچاق هستند بنابراین باید مالیات بر دخانیات آنقدر افزایش یابد که بازدارنده باشد.

وزیر بهداشت اظهار داشت: برخی‌ها عنوان می‌کنند اگر وزارت بهداشت علاقمند است که برای کالاهای آسیب‌رسان به سلامت مالیات وضع شود به دلیل این است که درآمد خود وزارت بهداشت افزایش یابد اما باید توجه داشت که مالیات بر کالاهای آسیب‌رسان به سلامت به خزانه دولت می‌رود و در جهت رفاه عمومی کشور هزینه می‌شود.

وی گفت: در عین حال ما به بهانه اینکه قاچاق افزایش پیدا می‌کند نباید مانع از وضع مقرراتی شویم که بازدارنده هستند.

هاشمی با بیان اینکه وزارت بهداشت مخالف تولید نیست، افزود: هر تولیدی که منجر به کاهش واردات و ارتقاء کیفیت تولید داخل شود ما از آن استقبال می‌کنیم در خصوص سیگار هم باید توجه داشت که اگر میزان نخ‌های سیگار مصرفی سال گذشته و امسال در طی سال‌های آینده کاهش یابد در صورتی که مجوزی برای تولید داخل هم داده شده ما استقبال می‌کنیم بنابراین نبایستی مخالفت کنیم چون مهم این است که قاچاق کاهش یابد.

 

17503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 385206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =