«کتاب هفته خبر» پرونده جدید‌ترین شماره خود را با عنوان «تا گردن فرورفته در برف» به آیدین آغداشلو اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این پرونده که به بهانه برگزاری نمایشگاهی از آثار آغداشلو بعد از چهل سال جمع‌آوری شده، نگاهی متفاوت به این هنرمند، آثار و عقایدش دارد.

امید روحانی - با همراهی حافظ روحانی- در گفت‌و‌گویی مفصل با دوست قدیمی‌اش آغداشلو، به چگونگی شکل‌­گیری آثار این هنرمند و رمزگشایی از برخی آنها پرداخته و سید عبدالجواد موسوی، ابراهیم حقیقی، سعیده آبشناسان و علی عظیمی­‌نژادان در یادداشت‌هایی از وجوه گوناگون، شمایلی از آیدین آغداشلو ترسیم کرده‌اند که فقط به «نقاش» بودن او محدود نمی‌شود.

همچنین «کتاب هفته خبر» در نهمین شماره خود، دریافت نشان شوالیه فرانسه توسط کامبیز درم­بخش را بهانه قرار داده تا گفت‌و‌گوی مفصلی هم با او ترتیب دهد.

در این شماره، صادق زیباکلام یادداشتی به بهانه ممنوعیت نگهداری از سگ نوشته، مهرزاد دانش ناخوشی مسعود کیمیایی را بهانه کرده تا درباره او بنویسد و ابوالحسن مختاباد، نزاع صدا و سیما و فدراسیون فوتبال را دستمایه یادداشت خود قرار داده.

علاوه بر قسمت‌های جدید «در معیت پرزیدنت» (سفرنامه سید عبدالجواد موسوی از سفرهای استانی رئیس جمهوری)، «فلسفه به زبان آدمیزاد» (به قلم سهیلا می‌رشکاک) و «طنز و نطنز» (از سید عبدالرضا موسوی طبری)، «کتاب هفته خبر» اشعاری از رسول یونان، داریوش یگانه، فاطمه سالاروند و حسین غیاثی را در خود جای داده است.

شماره نهم «کتاب هفته خبر» در ۱۳۰ صفحه و با قیمت ۴۰۰۰ تومان در کتابفروشی‌های معتبر و کیوسک‌های مطبوعاتی در دسترس است.

58۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 385367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    19 3
    زنده باد استاد آغداشلو
  • بی نام IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    5 2
    کتاب هفته خبر یعنی چی؟؟ من اصلا معنی این عبارت رو نمی فهمم.