پس از گذشت یک دهه از حضور موفق کلاه قرمزی و پسرخاله در تلویزیون، این دو بار دیگر نوروز امسال از راه می‌رسند

 

پس از هفت سال کلاه قرمزی و پسرخاله دوباره به تلویزیون بازگشتند تا دوباره خاطرات شیرین و بانمکی را برای کودکان امروز رقم زنند. این دو در دهه هفتاد یکی از پرطرفدارترین زوج‌های هنری بودند که در ابتدا با حضور خود در برنامه بعداز‌ظهرهای چهارشنبه همراه با ژولی پولی، گلابی، صندوق پست و ایرج طهماسب تماشاگران پروپاقرصی را برای خود دست و پا کردند و بعد در ویژه‌نامه نوروز به تعداد آنان افزودند و سرانجام در اکران عمومی فیلم سینمایی «کلاه قرمزی و پسرخاله» لقب پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران را به نام خود ثبت کردند. 

 «کلاه قرمزی» که روزی روزگاری برای پیدا کردن آقای مجری از روستای کوچکش به تهران آمد در این شهر ماندگار شد و حتی به فرنگ هم سفر کرد. حالا او یکی از دوست‌داشتنی ترین شخصیت‌های عروسکی است و دل بسیاری با شنیدن خبر بازگشت او و پسرخاله‌اش شاد شده است. مدت‌ها بود خبری از او نمی‌شنیدیم و دلمان حسابی برایش تنگ شده بود اما این بار او دست‌پرتر از قبل به همراه گروهی از بازیگران مطرح سینمایی به خانه ما خواهد آمد. نوروز سال 88 کلاه قرمزی به همراه پسرخاله و یکی دیگر از اهالی فامیلش با حضور در ویژه‌نامه نوروزی شبکه دو ساعات خوشی را برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان رقم خواهند زد. سری جدید «کلاه قرمزی » به کارگردانی ایرج طهماسب به سفارش این شبکه در حال تصویربرداری است. این مجموعه در 15 قسمت 30 دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی حمید مدرسی و بر مبنای فیلمنامه ایرج طهماسب و حمید جبلی ساخته می‌شود. باران کوثری به جای ایرج طهماسب همراه کلاه قرمزی است و به دیدن دوستان و آشنایان خود در نوروز می‌روند که همگی آنان  از چهره‌های مشهور تلویزیون و سینما هستند. امین حیایی، آتیلا پسیانی، علیرضا خمسه،  فلامک جنیدی و... از جمله دوستان و خویشاوندان «کلاه قرمزی و پسرخاله» هستند که آنان در طول روزهای نوروز به دیدن آنان می‌روند. خانواده تنبل‌ها، ترسوها، اخموها و ... جز خانواده‌هایی هستند که کلاه‌ قرمزی با آنان دیدار می‌کند. 

ایرج طهماسب به همراه حمید جبلی پس از ساخت این سریال 15 قمستی برای نوروز، تصمیم دارند سومین قسمت از فیلم سینمایی «کلاه قرمزی و پسرخاله» را جلو دوربین ببرند. فیلمبرداری این فیلم پس از اتمام ساخت مجموعه تلویزیونی در بهار سال آینده آغاز خواهد شد. این دو به دلیل اینکه تلویزیون مالک اصلی این دو عروسک است، متعهد بودند ابتدا مجموعه تلویزیونی را با حضور این دو عروسک برای یکی از شبکه‌ها بسازند و بعد به سراغ ساخت فیلم سینمایی بروند. تهیه‌کننده این مجموعه هم طبق روال همیشه حمید مدرسی است و این سریال در موسسه صحرافیلم تولید می‌شود. هم اکنون دست‌اندرکاران تولید این مجموعه نوروزی مشغول ضبط قسمت‌های مختلف آن هستند تا مشکلی برای رسیدن به پخش در موعد مقرر نداشته باشند. نام موقت این مجموعه «کلاه قرمزی 3» است که به احتمال زیاد تغییر خواهد کرد. تصویربرداری آن از چهارشنبه16 بهمن ماه در تهران آغاز شد. داستان این مجموعه درباره نوروز و بچه‌ها است که با محتوایی شاد به موضوعات مختلف از جمله مسائل آموزشی می‌پردازد.

بیش از 15 سال از پخش برنامه تلویزیونی «کلاه قرمزی و پسرخاله» می‌گذرد. کودکانی که در آن سال‌ها به دنیا آمده‌اند حالا نوجوانی 15، 16 ساله هستند که بی‌تردید با این دو عروسک بانمک غریبه نمانده‌اند و تجربه تماشای فیلم‌های سینمایی با حضور این دو و سروناز را دارند، اما آنان مشتاق‌اند تا برای اولین بار به تماشای برنامه تلویزیونی آنان بنشینند. «کلاه قرمزی و پسرخاله» سال 1373 در سینماها به نمایش درآمد و تا قبل از اکران «مارمولک» پرفروش‌ترین فیلم سینمای ایران بود. زوج طهماسب و جبلی به همراه برداران مدرسی به عنوان تهیه‌کننده  پس از ساخت این فیلم، «یکی بود، یکی نبود» و «دختر شیرینی فروش» را جلو دوربین بردند و سال 1381 «کلاه قرمزی و سروناز» را ساختند. پس از این دو فیلم درباره این دو عروسک،‌ سه‌گانه آن با فیلم ویدئویی «کلاه قرمزی در فرنگ» تکمیل شد. این فیلم بی سرو صدا تولید و روانه شبکه نمایش خانگی شد. ساخت این فیلم به سال 85 برمی‌گردد. هیچ خبری در هنگام تولید فیلم منتشر نشد و در بی‌خبری کامل این فیلم به شبکه ویدئویی پیوست. در این فیلم کاراکتر جدید عروسکی «جیمی» نیز حضور دارد. آقای مجری این بار در فرنگ برنامه اجرا می کند و کلاه قرمزی خودش را با یک بسته پستی به آقای مجری می‌رساند و با همسایه آن‌ها آشنا می‌شود. 

طهماسب و جبلی در انتظار اتمام ساخت «کلاه قرمزی 3» هستند تا بار دیگر با حضور خود در کنار این دو عروسک بازیگوش و با نمک در سینما یکی دیگر از فیلم‌های پرفروش سینمایی را به نام خود رقم زنند. اردیبهشت‌ ماه سال آینده این دو ششمین فیلم سینمایی خود را جلو دوربین خواهند برد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 3854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • sara IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۸۸/۰۱/۰۳
    0 0
    عالیه خبر توپی بود