سازمان بهداشت جهانی در نخستین گزارش تحقیقی خود در رابطه با غرق شدگی و خفگی بالاترین رقم قربانیان اینگونه حوادث را مربوط به کودکان زیر 5سال دانست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ سازمان بهداشت جهانی ، با انتشار نخستین گزارش تحقیقی خود در رابطه با غرق شدن و خفگی اعلام کرده که سالانه نزدیک به 370 هزار نفر در اثر خفگی در دریا، رودخانه ها، دریاچه ها ، ماندابها و حتی وان حمام ها جان خود را از دست می دهند.

همچنین سالانه بسیاری از مردم جهان در محیطهایی که هرگز تصور آن نمی رود از قبیل وان حمامها و یا حتی سطلهای حمل و نقل آب دچار خفگی شده و جان خود را از دست می دهند.

سازمان مذکور در گزارش خود به این نکته اشاره کرده ، در حالی آمار اینگونه مرگ و میر ها برابری با دوسوم مرگ و میرهای ناشی از سوء تغذیه و بیش از نیمی از تلفات ناشی از بیماری مالاریا است، تاکنون هیچگونه اقدام جدی و گسترده ای برای جلوگیری از آنها صورت نگرفته است.

در این گزارش نزدیک به 90 درصد از حوادثی که به مرگ ناشی از خفگی و غرق شدن منجر می شوند به کشورهای کم در آمد و یا میان درآمدی همچون کامبوج،بنگلادش هند،چین، فیلیپین ،تایلند و ویتنام که همگی آنها در قاره آسیا واقع هستند نسبت داده شده است.

براساس این گزارش بالاترین رقم قربانیان اینگونه حوادث مربوط به کودکان زیر 5 سال است.

مارگارات چن مدیر کل سازمان بهداشت جهانی با اشاره به این آمارها گفته است درحالی که تلاشهای صورت گرفته در دهه های اخیر تا حدود زیادی مانع مرگ و میر در میان کودکان جهان شده است در عین حال موارد تازه ای از اینگونه مرگ و میرها را آشکار ساخته که هنوز اقدام موثری برای از میان بردن آنها صورت نگرفته است و مرگ ناشی از غرق شدن یکی از این موارد است.

46233

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 385865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =