ایسنا نوشت:

نیکولای ملادنف، نماینده دبیر کل سازمان ملل متحد در امور عراق که به جمهوری اسلامی ایران سفر نموده است با دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با راهبردی خواندن روابط جمهوری اسلامی ایران و عراق در تمامی زمینه‌ها گفت: ثبات، امنیت، توسعه و پیشرفت عراق از اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران است و در این فرآیند از هیچ کوششی دریغ نخواهیم ورزید.

محمد جواد ظریف با اشاره به نقش تاثیر گذار سازمان ملل متحد در بحران عراق و سوریه ، لزوم شناخت دقیق عوامل و فاکتورهای تاثیرگذار در روند بحران عراق و سوریه از سوی سازمان ملل متحد را مورد تاکید قرار داد .

وزیر امور خارجه کشورمان همکاری و رایزنی مستمر کشورهای منطقه برای حل مشکلات عراق و دفع خطر تروریسم در این کشور و منطقه را امری ضروری خواند و گفت: هر کشوری که قصد کمک به بهبود شرایط عراق را دارد باید با واقعیات آن کشور همراه باشد و از حمایت گروههای تروریستی تکفیری دست بردارد.

محمد جواد ظریف با اشاره به برگزاری همایش بین المللی جهان علیه خشونت و افراطی گری در آینده نزدیک در تهران از حضور مقامات سیاسی و شخصیت های برجسته بین المللی و منطقه ای در این همایش مهم خبر داد.

نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور عراق نیز در این دیدار با اشاره به شرایط سخت و پیچیده عراق بویژه بحران انسانی در دو سوی مرزهای عراق و سوریه، بر مشارکت و همکاری کشورهای منطقه و بازیگران بین المللی با هدف مبارزه با تروریسم تاکید ورزید و آمادگی سازمان ملل برای ایفای نقش موثرتر در این زمینه را اعلام کرد.

ملادنف از کمک ها و مساعدت های جمهوری اسلامی ایران به مردم و دولت عراق در دوران دشوار قدردانی کرد و از کشورهای منطقه و جامعه جهانی خواست تعامل سازنده و موثرتری با دولت و ملت عراق برای گذر از بحران کنونی در پیش گیرند.

 


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 387883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =