تسنیم نوشت:

نماینده سابق کنگره آمریکا تاکید کرد که در حالی که دولت اوباما فعلا در حال تلاش برای یافتن وزیر دفاع جدیدی است تا جایگزین چاک هیگل شود به نظر می رسد هیچ کسی نمی خواهد این پست را در اختیار بگیرد.
به گزارش راشا تودی، ران پل نماینده سابق ایالت تگزاس در کنگره آمریکا روز گذشته تصریح کرد: به نظر می رسد هیچ کسی نمی خواهد وزیر دفاع در دولتی شود که می‌خواهد چهارمین وزیر دفاع خود را در ظرف مدت تنها 6 سال معرفی کند.

ران پل به این مساله اشاره کرده است که دو وزیر دفاع نخست دولت اوباما یعنی رابرت گیتس و لئون پانه تا پس از ترک پست و سمت خود به شدت از سیاست های کاخ سفید انتقاد کردند. اکنون نیز با توجه به اینکه گفته می شود چاک هیگل استعفای خود را ارائه کرده است، ران پل معتقد است که دیگر ثابت شده است یافتن گزینه جدیدی برای وزارت دفاع آمریکا یک مساله مشکل آفرین و سخت است.

ران پل افزود: مدتی کوتاه پس از کناره گیری هیگل رسانه های خبری گزارش دادند که رئیس جمهور قصد دارد تا میشل فلورنوی را جایگزین هیگل کند. وی نخستین وزیر دفاع زن خواهد بود ولی وی از یک موسسه تحقیقاتی که تقریبا همه بودجه آن توسط مجتمع‌های صنعتی نظامی تامین می شود به این پست خواهد رسید.

فلورنوی مخالف ترک خاک عراق توسط نظامیان آمریکایی بوده و از دکترین دولت بوش در جنگ پیشگیرانه حمایت کرده است. هیگل 68 ساله دوشنبه گذشته گفت که از سمتش استعفا داده است.

این در حالی است که وی کمتر از دو سال در این پست فعالیت کرده بود و جانشین پانتا شده بود.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 388086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • صبا IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    0 0
    من حاضرم خخخخخخخخخخخ