8 ماه نخست سال چطور گذشت؟/ معاون وزیر ارشاد توضیح داد

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نشر کتاب در کشور طی هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12 درصد افزایش یافته است.

سیدعباس صالحی در حاشیه آیین گشایش هشتمین نمایشگاه سراسری کتاب در لرستان با بیان این مطلب افزود: در این مدت 41 هزار و 299 عنوان کتاب تولید شده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته 36 هزار و 794 عنوان بوده است.

وی اظهار داشت: در این مدت نشر کتاب های دینی24 درصد، کتاب های علوم عملی 16درصد، ادبیات و فلسفه 22 درصد و کتاب کودک 15 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به کاهش برخی عناوین کتاب نیز گفت: همچنین کتاب های کمک درسی و زبان خارجی به ترتیب 13 و 18 درصد کاهش عنوان چاپ داشته اند.

وی ادامه داد: به رغم اینکه در برخی موارد افزایش قیمت کتاب را عامل عدم اقبال عموم معرفی می کنند، اما قیمت متوسط کتاب در هشت ماهه امسال به طور میانگین 19 درصد افزایش یافته که این میزان پایین تر از متوسط تورم کالاهای دیگر است.

صالحی ادامه داد: در هشت ماهه امسال قیمت کتاب های تالیفی 9درصد، ترجمه ای 25 درصد، چاپ اول 23 و چاپ مجدد 2 درصد افزایش یافت.

وی همچنین ناشران فعال کشور را چهار تا پنج هزار نمایندگی برشمرد و گفت: این در حالی است که بیش از 12 هزار نفر مجوز انتشار کتاب در کشور را دریافت کرده اند.

هشتمین نمایشگاه کتاب لرستانبا حضور 370 ناشر تا 18 آذرماه در خرم آباد برپاست.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 388500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =