خبر سازی از قول خاتمی چه هدفی را دنبال می کند؟

علیرضا تابش

* دو هفته از فراخوان احمد مسجد جامعی (29 آبان به کتاب‌فروشی‌ها بیاییم) گذشته، فراخوانی که در آن از مردم و نخبگان علمی دینی فرهنگی و هنری خواسته شد به مناسبت هفته کتاب جمهوری اسلامی و در آخرین روز از این هفته، در حمایت از کتاب‌فروشی و کتاب‌خوانی به کتاب‌فروشی‌های شهر و دیارشان بیایند.ین حرکت نمادین مورد استقبال گروه‌های مختلف مردم، دانشجویان، زنان، جوانان و مردم دوستدار فرهنگ قرارگرفت تا جایی که عالمان دینی در شهر مقدس قم، اعضای شورای شهر، چند تن از دولتمردان، نوه گرامی حضرت امام (ره)، متفکران، روشنفکران و نویسندگان و مترجمانی چون محمود دولت‌آبادی، احمدرضا احمدی، مصطفی محقق داماد، رضا داوری، غلامرضا دینانی، یوسف اباذری، ضیا موحد، حسین پاینده و .... در تهران و شهرهای دیگر کشور به احترام کتاب در کتاب‌فروشی‌ها حاضر شدند.

* شاید برخی از این فراخوان و اقبالی که توسط مردم و نخبگان از آن شد دل‌نگران‌اند چون خبرسازی سفارشی جدیدی این بار با نقل‌قولی دروغین از "سید محمد خاتمی" عملکرد موفق مسجد جامعی و به خصوص برنامه تهرانگردی او را در شورای شهر تهران و سنگر خدمت به مردم نشانه رفته است. هنوز یادمان نرفته سال گذشته و در آستانه تشکیل شورای چهارم، خاتمی در اظهارنظری گفت ترجیح می‌دهم مسجد جامعی در شورا بماند و به دولت نرود، خاتمی به نقش اثرگذار همفکران اصلاح‌طلب خود در شورای شهر همواره تأکید داشته و البته شورا را نهادی سیاسی و سیاست زده نمی‌داند هرچند در عمل شوراها مخصوصاً در کلان‌شهرها هنوز نتوانسته‌اند از سیاست فاصله بگیرند و شاهد نوعی سیاست زدگی در برخی شوراها مخصوصاً در ایام انتخاب هیئت‌رئیسه شورا هستیم.
* آقای خاتمی امروز این خبرسازی‌های سفارشی را دریکی دو سایت دیده بودند، واکنش ایشان لبخند تلخی بود با اظهار تأسف به خاطر این دروغ‌پردازی‌ها. آقای خاتمی به‌عنوان یک شخصیت تأثیرگذار در حوزه اجتماع و فرهنگ، همواره از رویکرد و عملکرد اعضای اصلاح‌طلب شورا شهر تهران حمایت کرده و حضور نمایندگان مردم را در بین آحاد جامعه مورد تأکید قرار داده و از خدمت‌رسانی بی‌ریا و خالصانه احمد مسجد جامعی در تمامی عرصه‌ها قدردانی کرده است.

* شاید برخی دلواپسان، نگران حضور احمد مسجد جامعی و اصلاح‌طلبانی میانه‌رو از جنس او، در عرصه دیگری هستند. جعل سخنان سیدمحمدخاتمی درباره یکی از نزدیک‌ترین یارانش، عمق نگرانی برخی را نشان می‌دهد. تهران‌گردی برای عضو شورای اسلامی تهران نه‌تنها ویژگی منفی نیست که ویژگی مثبت است و بازتاب‌های اجتماعی آن به حدی بود که پس از او دیگر مدیران شهری هم برنامه‌های مشابهی را تدارک دیدند. در تهران‌گردی‌ها بسیاری از مسائل اجتماعی و اقتصادی شهروندان و مناطق مختلف موردتوجه قرار گرفت و برخی از این مسائل چنان بازتابی پیدا کرد که باعث حل‌وفصل و اصلاح آن شد. احمد مسجد جامعی مردی است که مردم اغلب محلات تهران او را و به خاطر خدمات ماندگارش در دو دوره شورای شهر خوب در خاطر سپرده‌اند.

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 388919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    0 9
    اگر احمدی نژاد بجای ایران گردی که حتی روستا ها هم میرفت بد بود ومسجد جامعی تهران گرد خوبه چون همفکر شماست چقدر سیاست زده هستید