نشست خبری رییس سازمان نظام پزشکی استان البرز با محوریت طرح تحول سلامت و جایگاه پزشکان در جامعه برگزار شد.

مریم پور ابراهیم خبرآنلاین-البرز: محمد حسن شاپوری در این نشست گفت: اگر در جامعه اصل سلامت به درستی وجود نداشته باشد امنیت هم دچار مخاطره می‌شود. بنابراین باید به سلامت با دید فراسازمانی نگریست چرا که تامین سلامت جامعه تنها وظیفه سازمان نظام پزشکی نبوده و همه سازمان‌ها باید در آن مشارکت کنند.
وی در ادامه با اشاره به طرح تحول سلامت و جایگاه پزشکان در جامعه گفت: با توجه به نیازهای مردم، بحث درمان در اولویت کاری این طرح قرار گرفته‌است اما این بدان معنا نیست که ازاجرای قسمت‌های دیگر این طرح مانند بهداشت و پیشگیری غفلت صورت گرفته باشد بلکه این موارد نیز با توجه به اولویت بندی در دستور کار قرار دارند.
شاپوری افزود: با توجه به رشد جمعیتی استان، رشد شاخص سلامت نیز از سرعت مناسبی برخوردار است اما همچنان تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.
رییس سازمان نظام پزشکی استان البرز در رابطه با تجویز دارو در عطاری‌ها و صدور نسخه برای مراجعین توسط افراد غیر متخصص گفت: کارگروهی جهت نظارت بر عملکرد عطاری‌ها در معاونت طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تشکیل و تصمیمات موثری نیز در جلسات مشترک آنها با صنف عطاری‌ها اتخاذ شده است.
وی در پایان جلوگیری از سلب اعتماد از جامعه پزشکی و ایجاد فرهنگ سلامت در جامعه را از مهمترین دغدغه‌های سازمان نظام پزشکی دانست و بر پیشرفت اهداف سازمان نظام پزشکی با تکیه بر این دو اصل تاکید کرد.

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 389104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    4 0
    وزیر بهداشت سردمدار این سلب اعتماد است