دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز بین‌المللی مبارزه با فساد، ۹ دسامبر ۲۰۱۴ برابر با ۱۸ آذر ماه جاری، گفت :جهان و مردم آن بیش از این فساد و هزینه آن را نمی‌توانند تحمل نمایند.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد، متن کامل پیام بان کی مون به شرح زیر است:

فساد پدیده‌ای جهانی است که سخت‌ترین ضربه را به فقیران می‌زند، جلوی رشد فراگیر اقتصادی را می‌گیرد و سرمایه‌گذاری‌‌های شدیدا مورد نیاز برای خدمات اساسی را به یغما می‌برد. میلیون‌ها انسان از مهد تا قبر متاثراز سایه فساد هستند.

به مناسبت گرامیداشت این روز ‌ین المللی مبارزه با فساد، ما از تمامی مردم در هر جا می‌خواهیم درگیر «شکستن زنجیر فساد» شوند.

سال آینده جهان بر «دستور کار توسعه پایدار پس از ۲۰۱۵» نوینی توافق خواهد کرد. هدف ما توانمند ساختن افراد، تسریع واکنش دولت‌ها، بخش خصوصی و جامعه مدنی برای کمک به رهایی میلیون‌ها انسان از فقر، حمایت از سیاره زمین همچنین دستیابی به منزلت و کرامت مشترک برای همه است. از بین بردن فساد و اثرات مضر آن برای رفاه آینده ما حیاتی است.

برای ویران کردن دیوارهای بلند فساد، اینجانب همه دولت‌ها را ترغیب می‌نمایم «کنوانسیون ملل متحد برای مبارزه با فساد» را تصویب و اجرا نمایند. اقدامات نوین این کنوانسیون در موارد پیشگیری، جزایی، همکاری بین‌المللی و کشف دارایی اثرات مهمی به جای گذاشته است، اما کارهای بیشتری باید صورت پذیرد. خدمات عمومی باید از بالاترین معیارهای کرامت حمایت کرده و تضمین نماید انتصاب‌ها بر اساس شایستگی است. کارمندان دولت و مسئولان منتخب باید به وسیله اخلاق، شفافیت و پاسخگویی هدایت شوند.

بخش خصوص نیز نقش مهمی دارد. رفتار خوب موجب کسب و کار خوب است. گروه‌های تجاری می‌توانند اقدمات ضد فساد را به حمایت راسخ ازتوسعه پایدار تبدیل نمایند.

اینجانب همه را برای کمک به خاتمه فساد همچنین اتحاد برای انصاف و برابری جهانی فرا می‌خوانم. جهان و مردم آن بیش از این فساد و هزینه آن را نمی‌توانند تحمل نمایند.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 389163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    2 0
    برای رفع فساد از جهان باید نفت از چرخه اقتصاد حذف شود.
  • بی نام A1 ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 2
    ما مشکلی نداریم تحمل می کنیم
  • بی نام A1 ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    6 0
    و در راس ان مردم ایران
  • بی نام A1 ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    2 0
    ما كه مرديم و خبر نظرمون و منعكس نكرد. والله به خدا اسم نياورده بودم. فقط گفتم فساد بوده و هست. اما جيبهاى اقا دزده گود تر و طمعشون بيشتر شده. الپيدا وال پرتقالفروش.