ایرنا نوشت:

دبیرکل شورای عالی ایرانیان خارج از کشور نهاد ریاست جمهوری، توان اقتصادی هموطنان مقیم خارج از کشور را نسبت به سایر مهاجران دنیا بالا دانست و گفت: در حال حاضر توان اقتصادی و گردش مالی ایرانیان خارج از کشور بین 1.5 تا 4هزار میلیارد دلار است.

سید 'جواد قوام شهیدی' در نشست شورای هماهنگی و مدیریت روابط خارجی استان قزوین که در دفتر نمایندگی وزارت خارجه قزوین برگزار شد، گفت: براساس آمار، حدود 7 درصد هموطنان مقیم خارج از کشور می باشند.

او در ادامه با اشاره به سابقه 23 ساله شورای عالی ایرانیان خارج از کشور، گفت: دولت تدبیر و امید نهایت تلاش خود را در ساماندهی امور و مسایل ایرانیان خارج از کشور به کار گرفته است تا فهم و درک درستی از موضوع مهاجرت و سرمایه ایرانیان مقیم خارج بدست بیاید.

قوام شهیدی، شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور را تشکیلاتی با ساختار کارآمد دانست و گفت: هم اکنون 10 وزیر، دو معاون رییس جمهوری و رییس سازمان صدا و سیما عضو این شورا می باشند.

او در ادامه توانمندی ایرانیان مقیم خارج را در بخش های علمی و اقتصادی بالا دانست و با بیان اینکه در حوزه ظرفیت ایرانی ها از سایر مهاجران خارجی دنیا بالاتر می باشد، گفت: به عنوان نمونه ایرانیان مقیم آمریکا تنها قومیتی هستند که هیچ هزینه ای برای این کشور نداشته بلکه سهم آورده آنان نیز بالا است یا باید به حضور 24 فرد ایرانی در فهرست سکانداران علم در دنیا اشاره کرد.

دبیرکل شورای عالی ایرانیان خارج از کشور نهاد ریاست جمهوری، خواستار استفاده بیشتر از توان هموطنان مقیم در کشورهای خارجی شد و گفت: در حوزه های مختلف اقتصادی، فرهنگی و ملی می توان از ظرفیت هموطنان خود در خارج از کشور بهره ببریم که البته در این خصوص تاکنون دارای نگاه استراتژیک نبوده ایم.

او در ادامه با اشاره به پیگیری های این شورا برای حل مسایل و مشکلات ایرانیان خارج از کشور، گفت: این شورا مسایل و مشکلات این قشر را می تواند از دو منظر فرصت و خدمت بررسی و مورد پیگیری قرار گیرد که اگر به این موضوع توجه نشود، رسیدگی به این موضوع توسط دیگران انجام خواهد شد.

قوام شهیدی، هویت سازی، توجه به زبان فارسی و ایجاد ارتباط با نسل های جدید ایرانیان مقیم خارج از کشور را از موضوعاتی که باید مورد توجه قرار بگیرد، خواند و گفت: ایرانیان خارج از کشور را باید با یک رویکرد فرصت محور که در بیشتر نقاط دنیا پخش شده اند، مورد بررسی قرار داد.

 

17231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 389580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    "ایرانیان مقیم آمریکا تنها قومیتی هستند که هیچ هزینه ای برای این کشور نداشته بلکه سهم آورده آنان نیز بالا است " ; مگه این خوبه ؟؟؟