در هفته ای که گذشت، پس از ارائه لایحه بودجه سال ۹۴ به مجلس،‌ مشخص شد ردیفی برای فروش سربازی به بخشی از سربازان غایب پا به سن گذاشته وجود دارد. اما با وجود استقبال اولیه، اکنون حدود دو سوم از مخاطبان خبرآنلاین با این قانون مخالفند.

خبرآنلاین از پیش از ظهر پنج شنبه ۲۰ آذر ماه ۹۳ تا ساعتی پس از ظهر جمعه ۲۱ آذر ۹۳ از مخاطبانش خواست درباره فروش سربازی بخشی از مشمولان غایب به قیمت ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان موافقت یا مخالفت خود را اعلام کنند. اما با برخلاف پیش بینی ها، بیش از ۶۵ درصد از شرکت کننده ها در این نظر سنجی، با این قانون مخالفت کردند.

نتایج را در تصویر زیر می بینید؛

۴۷۴۷

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 389791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 136
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    سوالتون رو خیلی پر ابهام پرسیدین فکر نمیکنم کسی مخالف معاف شدن از سربازی و یا خریدش باشه ولی مردم به رقمش اعتراض دارن که خیلی بالاس و اینکه سن 27 سال و اینکه هشت سال فرار کرده باشه از سربازی غیرعادلانس این شرایط رو بردارن و رقم رو حدود ده میلیون بکنن خیلیم خوبه
    • بی نام IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
      فروش خدمت اجحاف در حق اوناییی هست که خدمت رفتن و اونایییکه وسعشون نمیرسه خدمت رو بخرن از دولت بعید بود همچین اقدامی بکنه امیدوارم مجلس لایحرو تایید نکنه 20 تا 50 میلیون رقمی نیست واسه پولدارا
    • امیر A1 ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
      این طرح خیلی خویه در صورتی که شرط غیبت از ان حذف بشه تبصره ای هم برای غایبان داشته باشه که جریمه ای مازاد بپردازن در ین صورت در حق امثال ما که با معافیت تحصیلیقانونی ادامه تحصیل دادیم الانم 27 سالمونه ظلمی صورت نمی گیره.
    • بی نام A1 ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
      شما خبرآنلاینیا شدین کاسه داغ تر از آش؟ میگن پادشاه میبخشه نوکرش نمیبخشه حکایت همینه ها نظرسنجیتونو درست کنید ببینید چند درصد موافق طرح هستند. اکثرا با قیمتش مخالفن نه با خود طرح
    • بی نام A1 ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
      55 درصدشون با قیمت مخالف هستن
    • بی نام A1 ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
      سلام اکثراً با قیمت 20 تا 50 میلیون مخالف هستن نه خرید سربازی سوال شما مبهم هست. چون اگر کسی با فیمت مخالف باشه و نه خرید سربازی، به ناچار باید گزینه مخالف رو بزنه ...
    • بی نام A1 ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
      عزیزم اکثرا با این مخالفن که چرا این امتیاز رو باید به غایب ها داد؟والا عجب مملکتی داریم ما که به متخلف امتیاز میده و به غیرمتخلف امتیاز نمیده. خداییش این هم از اون کارهای مختص جهان سومی هست. چرا به غایب اختیار انتخاب می دهیم ولی به شخصی که غایب نبوده با همون شرایط اجازه انتخاب نمیدهیم؟؟ امیدوارم واقعا این نظر رو منتشر کنی
    • علی IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
      مخالف با فروش نیستیم قیمتش خوب نبود یا یه قیمتی بذارن که همه بتونن بخرن یا یه قیمتی بذارن میلیاردی باشه
    • بی نام IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
      میخوای یه پورشه هم بتون جایزه بدن روش؟؟ قیمتش حداقل باید 100 میلیون باشه اتفاقا. این اجحاف و ظلم هست در حق کسانی که دو سال جوونی شون رو گذاشتن رفتن خدمت کردن. حالا که میفروشن باید لااقل یه قیمتی باشه که اجحاف بیش از این نشه و یه کمکی هم به بیت المال باشه.
    • حمید DE ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
      من رای به مخالف دادم ولی اگر امکان خرید برای تحصیلکرده ها هم باشه موافق این طرح هستم، این درست نیست که فقط به کسانی که غیبت دارن اجازه خرید بدیم 1 نفر با 30 سال سن و مدرک دکتری هم حق داره خدمتشو بخره و از پول این فروش خدمت ها میشه استفاده زیادی کرد برای بهبود شرایط بقیه سربازان
    • بهنام بچه خوی A1 ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
      به عنوان دانشجوی ارشد اقتصاد این طرح رو قبول دارم.ولی اینکه قیمت پائین باشد را نه.آنهم به لحاظ بعد اجتماعی قضیه و بعد عدالت اجتماعی. فرض کنید قیمت ده میلیون تومان تعیین شود،آنوقت عده ی کثیری در کشور جار و جنجال راه میندازند که ملت ببینید دولت چگونه تبعیض طبقاتی به راه انداخته و کسی که داراست خدمت نمیرود و کسی که بی پول و بیکس و کار است زیر دست و پا دارد له میشود.اما اگر قیمت بالا تعیین شود،آنوقت این برای عقل اقتصادی مردم قابل قبول تر خواهد بود،چرا که در نزد خود میگویند اینکه ما خدمت رفته ایم می ارزید چرا که میبینیم قیمت مادی این خدمت بسیار بالاست و ما کار درستی کردیم که خدمت رفتیم و این پول در جیبمان ماند. پیشنهاد من به دولت این است که با کارهای کارشناسی، قیمت کاملا عادلانه ای تعیین کند.
    • بی نام DE ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
      شما 1 گزینه بزارید با فروش به همه نه فقط غایبین ببینین چند درصد موافق هستند، من موافق فروش هستم چون جمع کردن اینهمه نقدینگی 100 به کاهش تورم و جبران کسری بودجه دولت می انجامه و تو زندگی همه تاثیر مثبتی میزاره ولی اینکه فقط غایبین بتونن این امکان رو داشته باشند تشویق همه به قانون شکنیه، گناه فوق لیسانس و دکتری چیه که غیبت نکردن؟
    • بی نام A1 ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
      نخیر خیلی ها مثل بنده با اساس این فروش مخالف هستند و اگه قراره بفروشن زیر 100 میلیون نباید باشه
    • غایب EU ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
      37 6
      ما خواهان سربازی حرفه ایاختیاریهستیم. قانونی که فقط شامل بخشی از جامعه شود.معلومه که مخالف زیاد دارد . اولا عمر انسان حق الناس حساب میشود پس هیچ قانونی حق ندارد عمر انسان را خریدوفروش کند یا انسان برای کاری که به آن تمایل ندارد مثل سربازی وادار کند همچنین اگر قراره همه مردان از بدو تولد اسیر باشند و آزادی در این کشور به فروش برسد باید قانونی تصویب شود که شامل حال همه باشد از 18 سال تا 100 سال بدون در نظر گرفتن مقام و درجه اجتماعی و تحصیلات و داشتن یا نداشتن غیبت همه قادر باشند با پرداخت مبلغی که عموم جامعه توانایی پرداخت داشته باشند چیزی حدود 5 تا 10 میلیون. آزادیشونو بخرن.مشمول غایب از تمام خدمات اجتماعی محرومه این یعنی یک جریمه ظالمانه حال باید 50 میلیون هم جریمه بپردازد؟
    • بی نام A1 ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
      83 16
      دخترها که داعیه برابری با پسر ها دارند به عنوان خدمات اجتماعی در محل سکونتشان به خدمات عمومی از قبیل نظافت معابر، کار در بیمارستانها ، کار در مدارس، ادارات ودر هر جایی که نیاز جامعه است بپردازند ... و مدت سربازی پسرها را نصف کنید ، این یعنی عدالت و برابری.
    • پیمان A1 ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
      2 3
      سردار کمالی آیا مشکلات پزشکی و جسمی افراد غایب تاثیری در تخفیف میزان جریمه دارد یا خیر ؟ اگر پاسخ مثبت باشد چه مواردی را شامل میشود ؟؟
  • طارق IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    اوج بی عدالتی.به خاطر نرفتن این عده و و کمبود سربازان ،مدت سریازی رو هر سال زیاد میکنند .حالا هم که روز به روز تعداد سربازان داره کم میشه ما باید دوباره جور کمبود سربازان رو بکشیم. خوب قوانین رو برای اونایی که نمیرن سربازی سخت کنید تا مجبور شن برن سربازی ،شاید اینطوری کمبود سربازان جبران شد و مدتش کمی کم شد.
    • طارق IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
      99 35
      منفی ندید.با شرایط الان نظرم رو نوشتم.وگرنه کی دوست نداره سربازی رو بشه با 5 ،10 میلیون بخره.چه غایب چه حاضر.
    • بی نام A1 ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
      78 20
      راست میگه بنده خدا از یک طرف می فروشند از طرف دیگه مدت سربازی را افزایش میدهند
    • بی نام A1 ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
      94 29
      آفرين، حرفت کاملا منطقي بود. وقتي سربازي فروشي بشه سرباز از اين هم کمتر ميشه و براي جبرانش مدتش طولاني تر هم ميشه يعني در حقيقت آدماي پولدار پولشو ميدن ، آدماي بي پول عمرشونو ميدن
  • بی نام A1 ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    به این دلیل اینکه قیمت اش بالا است و باید برای همه باشد نه برای کسانی که هشت سال غیبت دارند.
    • پیمان A1 ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
      1 3
      سردار کمالی آیا مشکلات پزشکی و جسمی افراد غایب تاثیری در تخفیف میزان جریمه دارد یا خیر ؟ اگر پاسخ مثبت باشد چه مواردی را شامل میشود ؟؟
  • بی نام A1 ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    نظر مخالفان به اين دليل است كه مبلغ ٢٠ تا ٥٠ ميليون زياد و به همين دليل راي منفي داده اند و كرنه تعداد غايبان انقدر زياد است كه حتي ستاد كل هم بعد از اين همه مخالفت با فروش نهايتا نظرش عوض شد
  • erfan A1 ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    من رای به مخالفت دادم ولی موافق فروش سربازی هستم اما این قیمتا خیلی زیاده باید تو رنج 2 تا 10 میلیون باشه این رای گیری سایت اشتباه است
  • بی نام A1 ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    جدای ار بحث مالی، به من تحصیل کرده ۲۹ ساله بدون غبیت که دفترچه پست کرده بره خدمت حق بدین با خرید خدمت به دیبلمه ۲۷ ساله قانون شکن مخالف باشم. من دو سال برم خدمت و برگردم اگر همین معلوماتی هم که دارم بادم نره، حداقلش اینه که نمی تونم علمم رو دوسال به روز کنم. بعد هم در سی و یک سالگی تازه باید تلاش کنم با سابقه کار صفر وارد بازار کار شم. در حالی که دوستان متخلف دو سال از من جلوتر خواهند بود. خلاصه ابن طرح چه از لحاظ تبعیض آمیز بودن، چه از لحاظ مالی، چه از لحاظ انتخاب گروه های هدف گرفته شده برای خرید غبیت بخواتید خرید خدمت مشکلات بنیادین داره که اکثر جامعه باهاش مشکل داره.
    • بی نام IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
      من و باش بین کارشناسی و ارشد 7ماه خدمت کردم.آقا قانون شکن باشیم خیلی بهتره.
    • موفق باشی IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
      شما سعی کن حس حسادت رو کم کنی
    • به موفق باشی A1 ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
      شما هم سعی کن منصف باشی
    • بی نام A1 ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
      بکی از نکات جالب بعد از ارایه این طرح در اکثر سایت ها از جمله همین سایت اینه که دوستان غایب با ارسال نظراتی در جواب سایر کسانی که خدمت رفتن یا تخلف نداشتن، اونها رو تو سری خور، ترسو و حسود و... خطاب می کنند. مطمئن باشید اگر طرح درستی پیشنهاد شده بود، افراد پایبند به قانون تحت هیچ شرایطی در موضع پایین تر از افراد قانون شکن قرار نمی گرفتند. امیدوارم با رفتن به سمت خدمت حرفه ای به جای بازی تکراری عفو و غبیت و... بکبار برای همیشه پرونده سربازی تو این مملکت بسته بشه.
    • بی نام IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
      35 6
      آفرین
  • بی نام A1 ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    رای گیریِ سایت درست نبود چون گزینه ها محدود بود
    • بی نام IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
      51 16
      باز از نظرسنجی های دیروز امروز فردا که خیلی بهتره.
  • بهراد قره اوغلان US ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    من مخالفم چون من 2 سال رفتم و خدمت کردم و میتونستنم نرم ولی رفتم واینجوری حق من ضایع میشه
    • بی نام A1 ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
      شما که رفتی همه امکاناتو هم بعدش داشتی. اونی که نرفته از همه امکانات جامعه محدود بوده و همه جوره جورشو کشیده. مقایسه نکن خودتو با کسی که نرفته
    • مجيد ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
      95 51
      حق ات ضايع نشده عزيز، اگه نميرفتي داشتي سي چهل ميليون بياي بالا؟
    • بی نام A1 ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
      95 43
      اگه نرفته بودی الان آمریکا نبودی.فکر نکن حقت ضایع میشه، هر کسی رفته از تسهیلات گواهینامه، پاسپورت و استخدام و بسیاری از خدمات دیگر استفاده کرده و اونیکه نرفته سالها تا 20 سال هم محروم از کل خدمات اجتماعی شده و زندگیش رو باخته.
    • بهروز A1 ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
      77 53
      مگه اصل مجازات بر قصاص نیست؟ کسی که قتل کرده رو میکشنش کسی که ۲ سال نرفته جرمش اینقدر سنگینه که تا آخر عمر از همه چی محروم باشه؟ طرف ۲ سال نرفته در قبالش محروم بوده از حق رانندگی حق تفریح خارج از کشور حق داشتن همسر حق تحصیل حق کار اون موقع که شما راحت میرفتی تعطیلات تو کشور های دیگه اون موقع که شما راحت استخدام میشدی من میگفتم چرا؟ حالا که ۴۵ سال از همه چی محروم بودم چرا باید بیشتر از این مجازات بشم جالب اینه که بعد این همه مجازات پول هم میخوان ازمون باز یک عده کاسه داغ تر از آش میشن
    • بهراد قره اوغلان US ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
      53 69
      ولی اگه بیشتر از این مبلغ بفروشن مثلا 100 میلیون موافقم
    • بی نام A1 ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
      69 39
      اقا من پایان خدمت دارم نه استخدام شدم نه خارج رفتم ونه امکاناتی در اختیارم قرار دادند حالا شما که موافق فروش هستید حتما پول خارج هم دارید وحتی انقدر سرمایه دارید کن باش کار کنید الکی جو ندید
  • پژمان IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    88 27
    بنده رای منفی دادم ولی موافق فروش سربازی هستم اما با قیمت پایینتر و کسانی هم که میرن باید حقوقشون افزایش پیدا کنه و باید شرط سنی و مدرک تحصیلی لحاظ بشه و فقظ برای کسانی هشت سال فرار کردن نباید باشهبرای همه باشه اگر این اصلاحیه ها لحاظ بشه فکر میکنم با استقبال بیشتری روبرو بشه
  • علی رضا IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    56 15
    با سلام اولا نظر سنجی باید طریقه دیگر ی انجام میشد بهتر بود چون یه سری افراد با طرح موافقند ولی با قیمتش نه واینکه افرادی که 8سال بیشتر غیبت کردن وبه خدمت نرفتن اصلا قصد انجام خدمت ندارن با این طرح حداقل دولت به پولی میرسد وبه نظر من قیمت باید زیر 10میلیون باشد تا همه افراد استقبال کنندازاین طرح
  • بی نام A1 ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    82 4
    دولت کسری بودجه داره دلش هم بخاطر کسی جز خودش نسوخته لذا نظر مردم نه تنها در این مورد بلکه در مابقی موارد هم بی اهمیت است بیخود خودتون را مشغول نکنید.
  • بی نام IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    51 94
    رقم خیلی پایینه من فوق لیسانس مهندسی هستم 20 ماه هم خدمت کردم تو اون 20 ماه میتونستم 100 میلیون دراآمد داشته باشم حالا شما میخواین با 20 میلیون یه عده رو معاف کنید؟ حق کسایی که خدمت رفتن یا پولشو ندارن با این طرح پایمال میکنین
    • بی نام GB ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
      79 38
      شکسته نفسی نفرمایید قربان،‌ شما تو اون ۲۰ ماه نوبل گرفته بودی با فوق لیسانست ۱۰۰ تومن که هیچه
    • بی نام IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
      10 1
      داداش من اگه جا شما بودم نمینشستم کامن بنویسم چون شما که تو 20 ماه 100 در میاری تو زمان نوشتن این کامنت حدود 5 میلیون از دست دادی برو 5 میلیون را بچسب
  • بی نام A1 ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    79 26
    مشمولان غایب پا به سن گذاشته ها سالها از محرومیت اجتماعی برخوردار بوده اند و از بهترین موقعیت های شغلی، تحصیل، ازدواج و.....نیز محروم هستند و از نرفتن به خدمت وظیفه سر موقع کاملاً پشیمان و متنبه هستند و الان در این مقطع سنی اعم از مشکلات مالی، زن وفرزند، فردی، خانوادگی، روانی و ....قادر به انجام خدمت وظیفه نمیباشند و مسولین از این امر آگاهند.از رهبر معظم انقلاب خواهشمندیم تا با مساعدتشان مشکلات آنها نیز حل شود و آنها نیز بتوانند در جامعه در چرخه اقتصادی و علم و صنعت برای کشور مفید واقع شوند. ی
  • بی نام A1 ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    76 14
    سوال شما كاملا انحرافي بود. ميدونم كه نظر منو هيچ وقت نميزاريد دو تا سوال تو يك سوال من كه رفتم سربازي ولي چه اشكالي داره اونهاي كه نرفتن بخرن قيمتش خيلي بي انصافيه. چه خبره مگه.
  • کاشی IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    79 24
    نظر سنجی اشتباه است قیمتش زیاد است نه طرح موضوع
  • بی نام A1 ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    50 16
    سلام. لطفا گزینه ها را اصلاح و مجددا عذرخواهی کنید.
  • مجيد ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    47 27
    عده اي كه مخالف هستن يا شامل اونها نميشه و يا خدمت نرفتند وگرنه اونها هم موافق بودند، توي ايران قانوني كه به نفع ما نباشه و سودي ازش نبريم با اون مخالف هستيم. شما اينو در نظر بگيريد.كه با اين قانون هم دولت دچار كسري بودجه نميشه و اين به نفع همه است و هم بسياري از ادمهاي خدمت نرفته راحت ميشوند و ديگر دغدغه خدمت ندارند
  • بی نام US ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    82 32
    اصل قانون خريد سربازي خوب است ولي قيمت خيلي بالاست
  • بی نام A1 ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    63 7
    فرض کن یکی برای ۷ ۸ سال دیگش یه اینجور برنامه ای بریزه بعد اونوقت این قانون نباشه. قانونگذاران کشکی از آن ما.
    • بی نام A1 ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
      72 4
      من خودم با قانون معافیت چشم معاف بودم از دانشگاه انصراف دادم بیام معافیتم رو بگیرم دقیقا همین تابستون بعد همین تابستون قانون رو تغییر دادن و دیگه من با قانون چشم معاف نمیشم این قانون گذاری کشکی چیه که اینجوری نابود میکنه زندگی مارو میدونید چه بالای سر من اومده؟؟؟ کارم به مشاوره و روان پزشک رسیده همه چیو باختم
  • mim A1 ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    40 7
    به چالش کشیدن مخاطبان یعنی این
    • مصطفی IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
      17 17
      خرید سربازی باعث تشویق نرفتن به سربازی میشه. طرف میگه ولش کن بابا بعدا میخرمش. تازه اگر هم باشه 50 میلیون به بالا باشه تا طرف نگه نرفتم سربازی مفت هم خریدمش
  • ارش EU ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    82 16
    کسی با فروش مخالف نیست ولی اینکه این قانون فقط شامل افراد غایب میشه بی عدالتی در حق باقی مشمولینه,من الان خودم ۲۷ سال رو دارم ولی غایب نیستم تا الان به خاطر سربازی فقط درس خوندم ولی شامل این قانون نمیشم چون معافیت تحصیلی داشتم
  • بی نام A1 ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    59 5
    زیر این قیمت برای دولت صرف نمیکنه که نارضایتی بخش اعظم جامعه رو به جون بخره و کسری بودجه رو تا حدی جبران کنه, پس دنبال این نباشید که قیمت بیاد پائین, 65 درصد مخالف فقط اینجا نمونه آماری هست دیگه, راستشو بخواین من یکی که این خبر رو دیدم حس آقوی همساده بهم دست داد, داغون شدیما, یعنی له له
    • بی نام IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
      23 8
      منظورم این بود که خبر خرید سربازی داغونمون کرد نه این خبر آخه بخش آخر نوشتم چاپ نشده ظاهرا
  • ساسان A1 ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    62 36
    با فروش مخالف نیستم با قیمت 20الی 50 میلیون تومان خالف هستم 10تا 20 میلیون تومان خوب است
  • سعید A1 ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    57 17
    من کاملا از این لایحه حمایت میکنم چون می دانم بنفع همه اس فارغ برخوردهای احساسی با قضیه , با وضعیت فعلی کشور این طرح برای توسعه اقتصادی موثره برای بودجه 94 که در آن نفت را با 72 دلار بستن, چه بسا قیمت نفت برای ماه های آینده 40 دلار باشد تبعات اصلا جالبی ندارد, حداقلش این است آنهایی که مخالفت کردن به هر دلایلیقیمتا بالا فروش یا مخالف طرح اند باید این را بدانند عدم تصویب طرح باعث ثابت ماندن نرخ تورم و یا حتی افزایش آن و تاثیری مستقیم در رشد اقتصادی و اتخاذ سیاست های کاملا انقباضی تر در بودجه و... و عدم کاهش نرخ سود تسهیلات یا وام ندادن ... به علت صرفه نداشتن اقتصادی است. به عنوان یک کارشناس اقتصادی بیان می کنم که تصویب خرید خدمت منفعتی ده برابر و نفرختن آن ضرر بیشتری برای مردم دارد.
    • بی نام A1 ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
      27 26
      اقای کارشناس اقتصاد شما. فکر کردی این پول کجا میره باز بر میگرده تو جامعه پس فرقی به حال تورم نمیکنه سال دیگه کمبود بودجه دارند خوب خدمت را میفرپشند سال بعدش میخواهند چکار کنند متاسفانه ما فقط دنبال حل مقطعی مشکلات هستیم یا همه باید بروند خدمت یا هیچکس نباید برود نباید این همه تبعیض در جامعه ایجاد کرد اونم تبعیضی که جوانان راهدف قرار میدهد وباعث افسردگی بیشتر و اعتیاد بیشتر جوانها میشود
  • بی نام IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    71 20
    نظرسنجی واضح نبود/من موافق فروش سربازی هستم ولی با قیمت کم تر و همینطور شامل کسانی که غیبت نداشتند.در ضمن باید مشخص بشه این قانون تا کی میخواد اجرا بشه که کسی برای چند سال دیگه برنامه ریزی الکی نکنه
  • بی نام A1 ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    39 47
    تصویب این قانون نهایت بی عدالتی است چه در حق آنهایی با یه عالمه سختی و بدبختی خدمت رفتند و چه در حق اونهایی که می خوان با تنبلی و پول از زیر خدمت در برن... واقعاً متاسفم
  • بهروز A1 ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    57 15
    نتیجه نظر سنجی قابل قبول نیست چون سوال مبهم بود من هم جواب منفی دادم و تنها دلیل من رقم ۲۰ تا ۵۰ میلیون بود ولی با نفس فروش سربازی موافق بودم
    • بی نام DE ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
      42 7
      دقیقا من هم رای منفی دادم چون فقط شامل حال غایبین میشد و بقیه رو تشویق به غیبت میکرد قانون برای همه افراد بالای 27 سال باشه 80 موافق هستند، فکر نمیکنم کسی از حل شدن مشکل بقیه و افزایش بودجه دولت بدش بیاد ولی نوع بیان فعلی این قانون اصلا جالب نبود باید برای همه باشه نه فقط کسانی که 8 سال غیبت دارند
  • بی نام IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    63 18
    مخالفت ما با رقمش بود نه با فروشش
  • حمید رضا A1 ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    55 19
    مشکل قیمته
  • بی نام RO ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    43 11
    لطفا نظر سنجی را با سوال مناسب تکرار کن
  • بی نام A1 ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    60 20
    قیمتش خیلی بالاست اونم تو این رکود اقتصادی و وضع کار جوانان
  • بی نام US ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    60 17
    من سرباز غایب هستم و 12 سال غیبت دارم در نظر سنجی پاسخ خیر دادم دلیلش این که با این قیمت نمی توانم بخرم فقط شاید 5 درصد غایب ها توان خرید داشته باشند و یا اینکه این قانون مخصوص فوتبالیست های پول دار تصویب شده است. نه برای حل مشکل مردم
  • بی نام RO ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    58 32
    لطفا تیتر را اصلاح فرمایید مردم مخالف جریمه و رفع مشکل عده زیادی نیستن، اکثرا با قیمتش مشکل دارن
    • بی نام A1 ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
      35 45
      شما مردمی؟ از کجا فهمیدی؟
  • خواننده همیشگی A1 ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    48 13
    راه های دیگه هم برای افزایش کلیک هست بی خیال ما غایبین شو
  • بی نام IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    24 23
    شما که بیشتر از طبقه مرفه جامعه هستید دعوا بر سر 10 میلیون و 20 و 50 میلیون هست یا مدرک تحصیلی کم ارزش به رخ می کشی من روستایی بیچاره ای را می شناسم که الان سی و شش سال سن دارد و یک بچه چهار ساله و زن تنهایی در دورترین نقطه مملکت خدمت می کند قانون بنویسید و بخشش بدهید نه زورگیری کنید
  • رضا IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    48 20
    از خبر آنلاین انتظار نداشتیم چنین بی معرفتی در مورد جوانان بکند لطفا این به اصطلاح نظر سنجی را حذف کنید... ممنون
  • بی نام IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    40 5
    سوال اصلی این است قانون را چطور بنویسیم قانون بنویسیم که اکثریت جمعه بتوانند از آن بهره مند شوند یا قانون به نفع اقلیت یا خود دولت
  • بی نام A1 ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    42 7
    عادلانه اینه که برای کسی که 2 سال از بهترین سال های عمرش را میره خدمت برای شغل و بیمه تسهیلات بدند و برای هر کی نمیخواد بره پولیش کنن .
  • bn IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    59 20
    موافق فروش سربازی هستم اما قیمت خیلی بالاست.
  • بی نام DE ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    70 9
    من خودم مخالف زدم ولی با طرح فروش موافقم اگر برای همه باشه نه اینکه فقط کسانی که غیبت کردن، اگه 1 27 ساله دیپلمه انگیزه خدمت نداره 27 ساله فوق لیسانس هم انگیزه نداره، اگر این طرح برای همه باشه و از محل درامدش به بخش سلامت و بقیه سربازهای وظیفه کمک بشه مطمئنم بالای 90 موافق هستند ولی فعلا به دلیل اینکه فقط غایبین میتونن استفاده کنن شاهد مخالفت اکثریت هستیم
  • سرباز فقیر EU ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    من کلا مخالف فروش سربازی هستم چون پولدارا توان خریدشو دارن و راحت میخرن و ما بدبخت بیچاره های فقیر باید بریم سربازی یه کم واقع بین باشید لطفا همه مثل شما پولدار نیستند...
  • بی نام IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    55 8
    قسطی نمیدن؟
  • بی نام A1 ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    با فروشش حق اونایی ک سر مرزا شهید شدن یا دارن خدمت میکنن ضایع میشه به این کامنت هزارتا منفی بدید ولی اونایی که رفتن خدمت میدونن من چی میگم
    • بی نام IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
      54 31
      دلتون خوشه، حالا انگار ما دست به جیب منتظریم تا سربازیمونو بخریم
  • بی نام IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    16 7
    خبر نظرات رو خوندي؟ جمع بندي تو خبر بالا رو عوض كن پس
  • بی نام A1 ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    21 4
    اگه برای همه بود من میزدم موافق، ولی چون فقط واسه غایبینه طرح بی انصافیه ضمنا من خودم خدمت رفتم ولی میدونم اگه کسری بودجه و بودجه دفاعی یا یهداشتی با این کار اضافه بشه به نفع همه ماست
  • علیرضا IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    21 7
    خواهشا نظر سنجی را دوباره وبا سوالی که آیا قیمت خرید سربازی مناسب است یا نه
  • بی نام IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    30 7
    سلام خبرانلاین، اینبار از خودتون انتقاد دارم به خاطر نظرسنجی که در مورد فروش سربازی گذاشنید و بدتر از اون تیتر مایوس کننده ای که در این مورد زدید نظرسنجیتون از خیلی جهات اشکال اساسی داره؛ اولا خیلیها مثل بنده که این طرح شاملشون میشه اصلا متوجه این نظرسنجی نشدند و شرکت نکردند،ثانیا حتی دربهترین شرایط از لحاظ تعداد شرکت کننده های موافق باز هم نظرسنجیتون نمیتونه عادلانه باشه چون تعداد غائبین طبق آمار کلا 1.5 میلیون نفر هست درحالیکه مخالفین میتونن از اقشار مختلف و در هر رنج سنی باشند،بدین معنی که از دانش آموز تازه فارغ التحصیل دبیرستان گرفته تا دانشجوی مقطع دکتری که این طرح شاملشون نمیشه میتونند جز مخالفین باشند، دوستان سربازی رفته هم که جای خود.. حداقل در راستای عدالت نظر منو تایید کنید.
  • سعید ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    26 66
    با سلام ، فروش سربازی خیانت بزرگ به افرادی مثل من هست که دو سال از بهترین سالهای عمرم رو برای کشورم خدمت کردم پس تکلیف ما چیه
    • بی نام RO ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
      21 7
      عزیزم ما هم باید بیش از هر چی تو دو سال در آوردیم رو بدیم جریمه
  • بی نام A1 ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    5 27
    من. 26 سال 8 ماهمه شامل حال منم میشه؟
  • بی نام US ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    41 29
    اگه صد ميليون هم باشه حاضرم بدم ولى سربازى نرم....
  • بی نام IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    26 27
    معافیت سه برادری که به ناحقی حذف شد
  • آرمان A1 ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    40 13
    من باید 3 سال دو شیفته کار کنم تا بتونم 20 میلیون جمع کنم. زن و زندگیمم نمیتونم ول کنم با 35 سال برم خدمت. فقط به درد اونایی میخوره که یه پس اندازی دارن. ما بدبخت بیچاره ها واسه اینکه امثال شماها حقتون ضایع نشه این 15 سالم محرومیت میکشیم. الان مثلا من داغون با 5 نوع مریضی که 2 تاش تا پارسال شامل معافیت میشد و از مرداد امسال قانونش عوض شد برم خدمت چیکار کنم؟ اصلا یه آدم 35 ساله به چه درد نظام میخوره؟ مشکل اکثر ما اینه که میگیم من سختی کشیدم تو هم باید بکشی. اگر موضوع عدالته جای دیگه باید دنبالش گشت نه اینجا شما رفتی خدمت الان داری لذتش رو میبری، امثال من که نرفتن محرومیتش رو تحمل کردیم و باید جریمه اشتباهمون رو بدیم، همین الانم نمیدونم چجوری باید این پول رو تهیه کنم...
  • مشمول متاهل IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    59 16
    با عرض معذرت از خبر انلاین بهتر بود گزینه های نظر سنجی رو روشنتر میزدید من مخالف زدم فقط ب خاطر قیمت بالا وگرنه بیست سال منتظر همچین روزی هستم و با این قیمت هم اگه تغییری نکنه از نون شبم و زن و بچم میبرم و خدمتو میخرم
  • سحرم IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    16 5
    عجبااااااااااااااااااااااا
  • حامد A1 ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    44 5
    ای کاش دوستان ابتدا اندکی تأمل نموده و به جزئیتات طرح دقت میکردند. با توجه به سیر نزولی قیمت نفت و اوضاع اقتصادی کشور دولت در سال آینده با کسری بودجه مواجه خواهد بود. بنابراین به سراغ تأمین بودجه از طریق فروش خدمت سربازی رفت. دولت میدانست که با توجه به کاهش جمعیت و به دنبال آن کمبود نیرو در پادگانها مسئولین نظامی کشور تحت هیچ عنوان با فروش خدمت وظیفه موافقت نمی نمایند. بنابراین گروه هدف تنها افرادی در نظر گرفته شدند که هرگز به خدمت نرفته و در آینده هم هرگز اقدام به پر نمودن دفرچه نمی کنند. به این ترتیب بخشی از کسری بودجه دولت تأمین میگردد بدون آنکه حتی یک نفر از تعداد کسانی که در سال آینده دفترجه اعزام به خدمت را پر مینمایند کاسته شود. و البته مثل همیشه تبعات اجتماعی در نظر گرفته نشده است.
  • علی A1 ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    62 51
    اونایی که بااین طرح مخالفند حسود هستند
    • ali A1 ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
      39 26
      و تنگ نظر
  • امیر IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    25 48
    چرا باید سربازی خریدنی باشذ همه باید بروند سربازی هر که پول داشت نرود این عدالت علی نیست ما طبقه ضعیف جامعه باید برویم خدمت پولدارها نروند این در جامعه اسلامی مورد قبول نیست هرکه غایب است باید جریمه و بعد به خدمت اعزام گردد این میشود عدالت علی برای مردم عقده تراشی نکنید ظلم است همه باید به خدمت بروند چه پولدار و په مستضعف
    • بی نام IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
      28 3
      عجب خبرآنلاین خواهشا این نظر رو تایید کنید چون من خیلی دوست دارم بدونم توی این 2 سال چه اتفاق مثبتی قرار بیفته که ایشون اعتقاد دارند که همه باید برن سربازی؟ بعد سئوال دیگم اینه که این عدالت علی الان در تمام بخشهای زندگی روزمره مردم جاری شده، فقط مونده بحث سربازی، آره؟
  • بی نام IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    37 13
    نظر سنجی شما مشکل داشت ناقص بود
  • بی نام A1 ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    26 7
    اقا دولت الان به علت كاهش قيمت نفت كسر بودجه داره اين هم يه راه حل خوبيه براي جبرانش شما مخالف ها هم زور اضافه نزنيد
  • زانیار A1 ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    27 13
    این طرح خرید باید برای همهٔ کسانی‌ که تحصیل کردن و غیبت کمتر از ۸ سال دارن و بالای ۲۷ سال سن دارن اجرا بشه، نه فقط غایبین بی‌ سواد . دوستان لطفا این متن رو کپی کنید که : تمامی‌ مشمولانی که بالای ۲۷ سال سن دارند باید بتونن با پرداخت جریمه معاف شوند, صرف نظر از مدت غیبت.
  • بی نام A1 ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    27 14
    هه هه هه پشتم گرمه . منم نوه ی عمو یادگار دارم میرم سربازیمو بخرم هه هه هه پشتم گرمه
    • بی نام EU ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
      10 3
      تفاوت اظهار نظرت قابل تحسینه.پیر شی جوون
  • مهدی IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    55 9
    قیمت بالاست ... کسایی که رای منفی دادن به این قیمت هم احتمالا رای منفی دادن ... مگرنه کی هستش که با روشن شدن وضعیت 1.5 میلیون ادم بلاتکلیف ناراحت باشه
  • بی نام IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    16 0
    برای افرادی که می گویند اجحاف به کسانی است که رفته اند. باید گفت اگر جلوی انجام موضوع نادرستی گرفته شود در هر مرحله به منفعت است و به دلیل مذکور نباید یک روند نادرست ادامه پیدا کند . قبلا اشتباه بوده حال می توان برای آن ها رفته اند امتیازاتی قایل شد
  • آریو IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    15 26
    منم مخالفم نه واسه فر وش واسه تبعیض واسه اینکه من تو 18 سالگی 2سال از عمرم روتو مرزهای شرقی کشور گذروندم اکثر دوستام اونجا شهید شدن. با کمترین امکانات نه آب نه برق با حقوق ماهی 3هزار تومن که فقط سال 79 پول بلیط از زابل به تهران 8هزار تومن بود اونوقت تبعیض نیست خیلی از مرفهین خدمت رو رسما پیچوندن الان هم با پول بخرن. اره انقدر هم تیتیش هستن که مجازاتشون خارج نرفتنه آقای مجازات شده تا حالا دستت رو شکم دوستت که تیر خورده گذاشتی که دل ورودش نریزه بیرون آره؟ بعدش بیا واسه من حرف از مجازات بزن این فقط تبعض بازم یه خوش خدمتی دیگه به مرفهین ....
    • بی نام EU ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
      19 4
      بیخودی قضیه رو شخصیش نکنید آقا جون، اولا شما به مملکتت خدمت کردی نه این 1.5 میلیون نفر که حالا دنبال تسویه حساب کردن با این بنده خداها هستی، در ثانی بعد از پایان خدمتت از امتیازاتش بهره مند شدی یا دست کم محرومیت اجتماعی نکشیدی؛ بنابراین نه کسی مدیون شماست نه هبچ تبعیضی در کار هست، ضمنا به قول دوستان بچه مسلمون چیز بدی که خودش دوست نداره برای دیگران هم طلب نمیکنه..
    • بی نام EU ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
      6 1
      من نمیدونم چرا خبرانلاین پاسخ ما رو تایید نمیکنه.. دوست عزیز شما اگر رفتی سربازی به مملکتت خدمت کردی و از این حیث نه این بندگان خدا و نه هیچیک از سایر اقشار جامعه به شما بدهکار نیستند همونطور که تبعات مثبتش متوجه شخص شما شده و محرومیتی رو که این افراد طی این سالها تحمل کردند شامل حال شما نشده.. گذشته از این صحبتها اگر از بعد انسانی هم به قضیه نگاه کنیم سنگ انداختن جلوی پای دیگران اصلا کار غلطی هست بخصوص در شرایطی که آسیبی به بنده و شما وارد نمیکنه.. شخصا بعنوان کسی که دوره خدمت رو گذروندم صمیمانه آرزو میکنم که این طرح تصویب بشه تا دیگران دچار سختیهایی که ما طی این 2 سال تحمل کردیم نشن لطفا این نظر رو تایبد کنید که دوستان متوجه بشن همه خدمت رفته ها هم با این طرح مخالغ نیستند
  • آرش A1 ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    32 4
    اونهائی که خدمت نرفتن طبیعتا" درحسرت چیزهایی بودن و هستن همچنان که برای ما خدمت رفته ها خیلی عادی بوده مثل استخدام و بیمه و گذرنامه و گواهینامه و سفرهای برون مرزی و همه امکاناتی که مشروط به داشتن کارت پایان خدمت یا معافی هست.تازه ترس از بازداشت و دستگیرشدن هم رو اونا داشتن و دارندو ما نداریم.بنابراین میشه گفت اونهایی هم که نرفتن امروز برنده نیستن و به گونه دیگری از زندگی عقب افتادن.بخاطر همین من خدمت رفته هیچ حس حسادت و ناراحتی از غایبان ندارم و راضی به این هستم که حتی با قیمت کمتری فروخته بشه.درهرحال غایبان تاوان فرارازخدمت رو به حد کافی پس دادن.
    • بی نام EU ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
      14 4
      قضاوتتون بسیار منصفانه و برخلاف بسیاری از دوستانی که خدمت کردند کاملا منطقی بود نه احساسی آفرین
  • شهاب A1 ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    13 8
    یه پیشنهاد واسه حسن آقای گل خدایش بیا 20 تا 50 میلیون شما بده من همین الان 4 سال واست خدمت کنم موافقاش بزننن
  • بی نام A1 ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    27 3
    اکثرا با معافیت سربازان غایب موافق هستند اما با رقم بالا مخالف هستند لطفا اگر میخواهید امار گیری درستی را انجام دهید سوال را اصلاح و حق امانت را درست به جا بیاورید
  • علی A1 ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    9 0
    بین بیست هزار نفر نظرسنجی کردید ت یتر بزرگم زدی 65درصد مخالف دولت بودجه نداره مجبور اینکارا بکنه
    • بی نام EU ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
      8 0
      در مورد محدود بودن جامعه آماری این نظرسنجی کاملا با شما موافقم دوست عزیز اما تیتر خبر کاملا دو پهلوست.. به این معنی که بیشتر مبلغ جریمه رو زیر سئوال برده وگرنه اصل طرح رو که اکثریت قریب به اتفاق دوستان منهای اون چند عزیزی که ظاهرا با خودشون هم مشکل دارند، مثبت ارزیابی کرده و یک قدم در جهت نزدیک شدن به بحث سربازی حرفه ای میدوند.. تصور میکنم اگر پایه قیمت رو روی 10 میلیون تومان بذارن نارضایتی ها در این مورد تا حدود زیادی تعدیل میشه
  • حمید IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    7 8
    نظرسنجی تون اشتباه بود اولا قیمت بالاست و دوما چرا تحصیلکرده ها نتونند بخرند؟مگه سن ما بالا نرفته تازه قانونم دور نزدیم
    • بی نام EU ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
      10 3
      شما چجوری به این نتیجه رسیدی که ما قانون رو دور زدیم؟ حرف شما در صورتی میتونه درست باشه که فرد غائب طی مدت زمان غیبتش بطور مساوی با شما از تمامی حقوق شهروندی منجمله همین امکان ادامه تحصیل برخوردار باشه در حالیکه اینطور نیست.. پس خواهشا یک طرفه قضاوت نکنید
  • مجید A1 ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    2 16
    به نظرم بنده که تو بدترین شرایط اقتصادی درس میخوندم و به دلیل فقر شدید مالی در خانواده ای 14 نفره قادر به ادامه تحصیل نبودم و از سال 88 انصراف از دانشگاه دادم آیا این عدالته که معاف نشم تو جهنم فقر و تنگدستی اعتیاد پدر وبرادرمریضی مادر و نداشتن 1001 امکانات شهروندی الان 31 سالمه و قراره معافیت شامل من نه و اون بچه پولداری که از سر سیری و هرزه گی خدمت نرفته فقط و فقط واسه اینکه از پایه و موقع سن سربازی تا حالا غایب بوده این قانون کشکی نصیبش بشه از خدا بترسید پس عدالت علی ع کجاست تا کی نابرابری...؟ باید شرط سنی لحاظ بشه وگرنه این بی احترامی و توهین به قشر تحصیل کرده جامعه ست آخه اون فرد30 ساله که تحصیل نکرده چه فرقی باامثال بنده دارن که درس خوندیم وبه جایی نرسیدیم وآخرش ازمعافی هم بی بهره
    • به آقا مجید EU ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
      10 1
      متوجه نشدیم بالاخره شما یک فرد تحصیل کرده اید یا از تحصیل انصراف دادید؟از عدل علی میگی ای کاش ادب مولا علی و هم می آموختی که به ما غایبها به نا حق انگ هرزه گی نزنی.باید آفرین گفت به نظام آموزشی کشور که بعد از هزینه های گزاف نتوانسته اندکی ادب و انصاف و علم و حقو حقیقت به شما بیاموزد.با تصویب این قانون تنها بخشی از محرومین قشر شریف و شجاع غایب که بنا بر آمارهای غیررسمی بیش از 5 میلیون نفرند شاید معاف شوند شما به این قشری نگری اعتراض دارید.آیا با شرط سنی شرایط متفاوتی نسبت به حال ایجاد میشود؟بازهم عده ای معاف و بسیاری سربازاند.عدالت علی یعنی همه جوانان با هر سنی و با هر مدرک تحصیلی بتوانند با قیمتی معقول سربازیشان را بخرند.درضمن غایبها بیسواد نیستند.من یک غایبم با مدرک کارشناسی ارشد.موفق باشید
  • مهدی A1 ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    6 19
    خرید سربازی یعنی تبعض و خیانت به مردم اون همه سختی که من توی سربازی کشیدم لگدهایی که خوردم به خاطر یک خنده کوچیک در پادگان دوری از خانواده حالا بعد از 10 سال سابقه کار هنوز نتونستم یه مسکن تهیه کنم حالا آقا زاده ها بیان پول بدن زندگی خودشون رو بخرن
    • بی نام EU ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
      13 0
      چه ربطی داره، قضیه رو شخصی نکنید، شما توی دوره سربازیت لبخند بیجا زدی و لگد خوردی حالا بچه های مردم باید جورشو بکشن؟ مثل این میمونه که بگی چون بچه های دهه 60 کمترین امکانات رو توی مدارس داشتن، بچه های الان هم باید از همه چیز محروم باشن تا ما دلمون خنک بشه واقعا آدم شاخ درمیاره از شدت بی منطق بودن بعضی از نظرات
  • مسعود IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    15 3
    کلا مردم ما حسود تشریف دارند همانطور که علیه فوتبالیستهایی که باعث خوشحالی و غرور ملی مردم می توانند بشوند همه موضع گرفتند که اینها را به زندان بیاندازید به خاطر کارت معافی
  • بی نام RO ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    17 1
    بنده 36 سال سن دارم و 16 سال غایب بودم و الان 2 فرزند و زندگی دارم و حقیقتا 16 سال محروم از امکانات و یک ترس همیشگی.تا الان نرفتم و به این وضع عادت کردم هرجند که برایم تلخ و سخت هستش.ولی 20 میلیون پول هم ندارم که بدم .پس برام فرقی نمیکنه و همینطور به زنگی مخفیانه خودم ادامه میدم.
  • بی نام EU ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    11 0
    یعنی امشب کشتن خودشونو این عوامل برنامه متن/حاشیه شبکه 3 که رای سردار کمالی رو برگردونن یه تیزر نیم ساعته ساختن که دست بر قضا با صحبتهای سردار راجع به ماهیت طرح و اینکه این قانون اصلا شامل فوتبالیستای فراری نمیشه، همش بی ربط از آب دراومد.. واقعا که چقدر ملی هست این رسانه شایدم ما رو جز ملت حساب نمیکنن.. آقای خبرانلاین چرا تایید نمیکنی آخه؟
  • محسن IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    10 1
    تعجب این هست این روزا از پدر بزرگ تا مادربزرگا و دخترا فکرشون شده سربازی حالا بعداز این همه سال محرومیت غایبین یه بخششی رو میخوان بدن تو ایران خیلی از مردم به شکل عجیبی حسادت دارن طرف ماشین مدل بالا داره میشه دزد خونه گرون داره میشه آقا زاده حالا هم نوبت یه عده غایب بخت برگشته که سن خیلیاشون شده هم سن پدر یه سرباز وحالا هم قراره با جریمه مشکلش حل بشه حسادت و بدخواهی گل کرده واقعا شرم آور هست اگر کشور ما رهبر داره مسئول داره نظام وظیفه داره خودشون صلاح مملکت میدونن نیازی به نظر دادن یه عده که با همه چی مشکل دارن نیست دوستانیم که رفتن خدمت تونستن وارد اجتماع بشن شغل گواهینامه ازدواج اینا چیز کمی نیست چون برای غایبین غیر ممکن بوده و حالا آدمی که شده چهل پنجاه سالش یاد خاطرات سربازیش افتاده
  • امید وار A1 ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    15 1
    به نظر من فکر خوبیه طرح خوبی دادن بعد از این همه سال. ۱ این افراد اگر مجرند می توانند ازدواج کنند که خود کمکی به افزایش جمعیت است. ۲ درآمدی برای دولت تا مشکلات تا حدودی بر طرف گردد .از این بابت که یک کمکی به دولت میشه و خوب اونایی که ده سالهکه سربازی نرفتن خوب بازم نمیرن حداقل یک پولی که بدهند هم دولت و نیروی انتظامی از اینموش و گربه بازی و دنبال کارت جعلی و … خلاصمیشوند و هم از این پول شاید بشود یکم حقوق سربازای تفلک را بیشتر کرد.با این وضعیت اشتغال و اقتصاد جامعه و حتی از لحاظ جمعیتی به نفع جامعه و کشوره.جوونی که ۳۰ سالشه اونقدر درگیر زندگی هست که نمیره خدمت.فقط قیمت واسه قشر ضعیف زیاد هست امخصوصا بالی ۳۰ سال زور داره تا الان از همه چی محروم بوده و فشار خوانواده به دوشش بوده.الان درگیر ا
  • omid A1 ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    11 2
    واقعا به نظر من ۸۰ درصد از افرادی که سربازی نرفته اند بخاط مشکلات خانوادگی بودهخرج خانواده و جهیزیه درست کردن برای خواهرا و … حالا اون بنده خدا که از نداری نرفته سربازی و هنوزم اونطور که بایددستش به دهنش نمیرسه چطوری اینهمه پول جور کنه،این مبالغ واقعاً زیاده واقعا همیشه همه راحتی ها واسه بچه پولداراست. غیر از اینکه بخاطر هزینه زندگی پدر مادر نتونستیم بریم سربازی والان ۳۱سالمه واز حداقل های حقوق شهروندی مثل گواهینامه و ……محرومم.دلم پرمیزنه.لطفا به فکر سربازان فراری هم باشید که بالای ۳۰ سن دارند و به دلیل مشکلات قادر به ادامه خدمت نیستند…
  • امید A1 ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    22 2
    مشولی مثل من با ۱۳ سال غیبت اینقدر محرومیت کشیدم و با این سن هنوز نه زن دارم نه گواهینامه و کلی مشکلات و با وجود رفتن توی سن۳۱ سالگی توانی نه از نظر جسمی نه روحی برای خدمت دارم وخود نظام وظیفه هم اینو میدونه که ما کاراییی برای ارتش نداریم و از نظر روحی صفر هستیم علی اقا حرفات من قبول دارم ما نگفتیم مجانی معاف کنن من خودم ۳۱سالمه میدونم چی میگی خیلی واقعا محروم بودیم من میگم کسی که بی پوله گرفتاره شامل اون هم باشه ختم کلام از دم ده میلون.واسه پولدارا فقط نباشه..
  • بی نام A1 ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    2 11
    قیمتش باید 10 تا 20 میلیون باشه و واسه همه مشمولان حالا از اونایی که غیبت دارن یه چیزه اظافه به عنوان جریمه بگیرن
  • حمید A1 ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    12 5
    خوب اقا هرکی نرفته دلیل داره پس باید پول رو بده خیلی خوبه
  • بی نام A1 ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    6 7
    ای خدا همه چیز این کشور پولکی شده
  • خدمت رفته IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    8 1
    با سلام داداش منم خدمت کردم ولی با این طرح موافقم چون دوستی دارم که واقعا مشکل داشته و ولم نگشته هر چند بیچاره هر چی در امد داره باید بزاره برای اینکار ولی باز میتونه مشکلات زندگی خودشو خانوادشو حل کنه در ضمن منو شما الان 50 میلیون تومان تو جیبمون میمونه و تلافی حقوق پایین خدمت مقدسمون در میاد غیر از اینه روشنبینانه باشیم خدارو خوش نمیاد یه طرفه قضاوت کنیم. با تشکر
  • بی نام IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
    5 9
    ٦٥درصد مخالف اگه از اين ٣٠ ميليون مبلغ ١٠ ميليون به افراد سربازي رفته پرداخت كنن اونا هم موافق ميشن و هيچ حقي ضايع نميشه ٢٠ ميليونم نوش جان دولت محترم وآباداني كشور و افزايش توان دفاعي . ما نداريم ولي فرش زير پامونم باشه ميفروشيم ميديم از ته دلم راضي هستيم نوش جان همه .
  • محمد FI ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    1 3
    به نظرمن خيلي خوب حداقل به اونايي كه سربازي ميرن بيشتر رسيدگي ميشه حوقشون بيشتر ميشه
  • حمید رضا A1 ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    1 2
    سلام و خسته نباشید . من متولد 67 هستم و قصد خرید خدمت سرباری را دارم اما پلیس10 گفت شایدشامل شما نشه اما من الان حسابش کنی 8سال غیبت خوردم و به دلیل مشکلات خانوادگی قادر به انجام خدمت سربازی نیستم .بخدا نمیتونم خانوادمو تنها بزارم نان اور خونه هستم. لطف کنید ما رو هم تو این طرح قرار دهید . متولد 1367/11/15