۰ نفر
۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۹
گاهی خودت را پنهان کن!

ایسنا گزارش داد: محمود معتقدی از انتشار دو کتاب‌ جدید با نام‌های «روشن‌تر از صدای سکوت» و «گاهی خودت را پنهان کن» خبر داد.

این شاعر و منتقد ادبی درباره کتاب «روشن‌تر از صدای سکوت» گفت: این کتاب شامل سه بخش است؛ بخش نخست کتاب شامل درآمدی بر شناخت نویسندگانی چون نیکوس کازانتزاکیس، احمد شاملو، فروغ فرخزاد، اکبر رادی، محمد حقوقی، محمود دولت‌آبادی و شمس لنگرودی است. بخش دوم نیز شامل نقد کتاب «خاطرات دلبرکان غمگین من» نوشته گابریل گارسیا مارکز، کتاب «در حال پوست کندن پیاز» گونتر گراس‌، کتاب «سالمرگی» اصغر الهی‌، نقدی بر نمایشنامه «افرا یا روز می‌گذرد» نوشته بهرام بیضایی و نقدهایی بر آثاری از مهکامه رحیم‌زاده و حسین سناپور است.

معتقدی همچنین گفت: در بخش سوم که به موضوع هنر اختصاص یافته است، نقد مفصلی بر نمایشنامه «افرا یا روز می‌گذرد» نوشته بهرام بیضایی نوشته‌ام که در این نوشته از نمایشنامه انتشاریافته این اثر نیز استفاده کرده‌ام. «افرا یا روز می‌گذرد» سعی در بازنمایی شناخت زنان و مسائل مربوط به آنان دارد که من در این مقاله‌ها به این موضوعات و دغدغه‌های بیضایی در این حوزه اشاره کرده‌ام.

او افزود: در همین بخش هنر نوشته‌ای با موضوع برگزاری نمایشگاه زیورآلات یدالله رضوانی دارم. همچنین نقدی به مجموعه طراحی‌های رحیم مولائیان دارم که از طریق نقاشی و طراحی سعی کرده چهره زنان را در پوشش‌های مختلف نشان دهد. در نوشته‌ دیگر این کتاب نیز نگاهی به نمایشگاه عکس‌های هادی صالحی در گالری شیرین دارم که کارش تلفیقی از نقاشی و عکس است.

این شاعر همچنین از انتشار تازه‌ترین مجموعه شعر خود با نام «گاهی خودت را پنهان کن» خبر داد و درباره این مجموعه شعر نیز گفت: شعرهای این کتاب حدود 110 عاشقانه‌ کوتاه است. روال این شعرها نیز مانند شعرهای گذشته من هستند و در آن‌ها گوشه چشمی هم به مباحث اجتماعی داشته‌ام.

معتقدی افزود: کتاب‌های «روشن‌تر از صدای سکوت» و «گاهی خودت را پنهان کن» از سوی انتشارات آوای کلار به چاپ رسیده‌اند.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 389939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =