۰ نفر
۲ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۴:۱۰

«ایالات متحده سابق» با معرفی سازمان مخوف بیلدربرگ که هدایت سیاست جهان غرب از پشت درهای بسته را بر عهده دارد، شروع می شود و با تشریح سازمان امنیتی «خانه آزادی» و موضوع جنجالی محرومیت مردم واشنگتن از داشتن حق رای ادامه پیدا می‌کند.

به گزارش خبر‌آن‌لاین، خبرگزاری جمهوری اسلامی به تازگی مجموعه مقالاتی را با عنوان «ایالات متحده سابق» نوشته «سید یاسر جبرائیلی» و با مقدمه «سعدالله زارعی» در تشریح عملکرد دولت آمریکا در برخی جریان‌های معاصر سیاسی منتشر کرد.

این کتاب که مجموعه مقالات سیاسی جبرائیلی درباره نشانه های افول هژمونی آمریکاست، با رویکردی علمی و مستند به بررسی اوضاع سیاسی-امنیتی آمریکا در قرن 21 می پردازد.
«ایالات متحده سابق» با معرفی سازمان مخوف بیلدربرگ که هدایت سیاست جهان غرب از پشت درهای بسته را بر عهده دارد، شروع می شود. این سازمان که آمریکایی ها آن را در راستای تئوری جهانی سازی بعد از جنگ دوم جهانی ایجاد کردند، در پی تشکیل یک دولت جهانی است؛ دولتی که اقتصاد و سیاست و حتی مذهب آن یک بعد داشته باشد و آن هم «صهیونیسم» باشد.
بنا بر این گزارش، نگارنده پس از معرفی مشروح این بیلدربرگ و بررسی اقدامات آن طی بیش از نیم قرن فعالیت، علل شکست این سازمان در رسیدن به اهداف خود را موشکافی می کند.

در ادامه سلسله مقالات کتاب «ایالات متحده سابق»، تلاش دولت امریکا برای براندازی نرم دولت های مخالف مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است. در این مقاله، نگارنده سازمان امنیتی «خانه آزادی» را که اخیرا نقش آن به عنوان یکی از سازمان های اصلی دخیل در کودتای ایران افشا شد، معرفی کرده و دقیقا مراحل چهارگانه براندازی نرم را که به «راه دوم» معروف است، تشریح می کند. نویسنده بر این باور است که ساختار خاص حکومت جمهوری اسلامی مانع اصلی به نتیجه رسیدن کودتا در ایران شد و نبود ساختار فرادولتی در کشورهای حاشیه روسیه باعث به ثمر نشستن کودتاهای رنگی شده است.

در ادامه بررسی اوضاع سیاسی-امنیتی آمریکا، مولف کتاب «ایالات متحده سابق» به موضوع جنجالی محرومیت مردم واشنگتن از داشتن حق رای در کنگره آمریکا می پردازد و آن را در قالب یک بحران دموکراسی برای ایالات متحده بررسی می کند.

تجزیه قریب الوقوع آمریکا موضوع دیگری است که جبرائیلی در کتاب خود به طور مستند به آن پرداخته و با ارائه شواهد عینی و علمی، این تهدید وجودی برای آمریکا را در آستانه عملی شدن می داند. مصاحبه ای نیز با رئیس موسسه تجزیه طلب میدل بری آمریکا به این مقاله ضمیمه شده است.
همچنین عناوین مختلف دیگری در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته که عبارتند از: کالبد شکافی پیروزی اوباما در آمریکا/ ناتو، بودن یا نبودن/ بحران در پایگاه های نظامی/ حقیقت سولژنیستین/ عراق ویرانه، دستاورد حمله آمریکا/ ابر قدرت در لبه پرتگاه/ استقلال کشورها، کابوس امپریالیسم/ خودسوزی در عراق و افغانستان، پایان امپراطوری آمریکا/ شکل گیری خاورمیانه جدید، صعود ایران و افول آمریکا.

به عقیده نوینده این مقالات، قرن جدید با بداقبالی دولت آمریکا آغاز شده و نشانه های سقوط و فروپاشی آن یک به یک پدیدار گشته که مجموعه مقالات «ایالات متحده سابق» مهمترین این نشانه ها را که بر اساس تئوری های معتبر درباره علل فروپاشی هژمونی ها گزینش شده اند، موشکافی می کند.

سعدالله زارعی، کارشناس مسائل سیاسی در مقدمه این کتاب آورده است: «نویسنده در مقالات خود در صدد برآمده است تا نقبی به حقیقت امروزی «ایالات متحده آمریکا» بزند. وی در عین حال که آمریکا را به عنوان یک ابر قدرت رسانه ای، نظامی و اقتصادی انکار نمی کند، قدرت آمریکا را به عنوان « واقعیتی ماندگار» تلقی نکرده و با فریفتگان قدرت آمریکا همراه نشده است. از نظر او آمریکا دارای قدرتی رازآلود و غیر قابل رسوخ نیست .آمریکا را می توان شناخت و به آن نزدیک شد و آینده آن را پیش بینی کرد».

این کتاب در 230 صفحه با قیمت 2850 تومان و شمارگان 2هزار نسخه وارد بازار نشر شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 39026

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =