ایرنا نوشت:

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، وجود دو فرودگاه در پایتخت را دلیلی برای زیان‌ده بودن شرکت‌های هواپیمایی عنوان کرد و گفت: برای اینکه بتوانیم فاصله خود را با شرکت‌های هواپیمایی منطقه کاهش دهیم باید برنامه ریزی مشخصی در این بخش داشته باشیم.

فرهاد پرورش روز دوشنبه در نشست صنعت حمل ونقل هوایی با موضوع بهره‌وری با اشاره به چالش‌های تحریم برای صنعت حمل ونقل هوایی، با تاکید بر اینکه در این صنعت نیازمند ایجاد اتاق‌های فکر برای ایجاد ارتباط مناسب بین صنعت و دانشگاه هستیم، افزود: یکی از مشکلات کنونی ایران ایر دو فرودگاهی بودن پایتخت است زیرا ایران ایر مجبور است در زمان انجام پروازهای حج به مدینه و جده از هواپیماهای ۷۴۷ مسیر تهران - کوالالامپور استفاده کند که در زمان برگشت در فرودگاه امام خمینی فرود می‌آید.

وی ادامه داد: برای انجام پروازهای حج این هواپیما با صندلی خالی از فرودگاه امام خمینی به فرودگاه مهرآباد پرواز می‌کند و این موضوع برای ما هزینه حدود ۴ هزار دلاری به همراه دارد.

پرورش با اشاره به اینکه یکی دیگر از مشکلات صنعت حمل ونقل هوایی در تهران تکمیل نشدن خط آهن فرودگاه بین‌المللی امام خمینی و مهرآباد است، اظهار داشت: چهار موتور بوئینگ ۷۴۷ در یک سیکل پروازی هزینه‌ای حدود ۴ هزار دلاری دارد، به عبارت دیگر در پرواز این هواپیما از فرودگاه امام خمینی (ره) به فرودگاه مهرآباد چهار هزار دلار هزینه اضافی روی دوش ما می‌گذارد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 390291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    9 0
    شما گند زديد به هواپيمايي ملى ايران كى حاضره سوار هواپيما هاى قديمى شما بشه اگر پرواز خارجى در اون مسير باشه