۰ نفر
۳ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۵:۱۷

امیر قطر در سفر به ونزوئلا از مواضع چاوز تمجید کرد

امیر قطر در سفر به ونزوئلا از موضع هوگو چاوز رئیس جمهور این کشور در حمایت از مسائل عربی و موضع وی در قبال غزه در جنگ رژیم صهیونیستی تمجید کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی امیر قطر به برخی از کشورهای آمریکای لاتین از جمله آرژانتین و برزیل سفر کرد. سفر امیر قطر به ونزوئلا نخستین سفر نیست اما اولین سفر رسمی وی به شمار می رود. دیدار امیر قطر با هوگو چاوز صمیمانه بود و در سفر امیر قطر به ونزوئلا که چند ساعت به طول انجامید توافقنامه ای در زمینه همکاری تجاری بین دو کشور امضا شد.

پیش از این دو طرف در جلسه غیرعلنی درباره مسائل مربوط به اوضاع منطقه گفتگو کردند. امیر قطر قبل از سفر به ونزوئلا در برزیل درباره مسئله فلسطین و مواضع برزیل در قبال این مسئله گفتگو کرد همچنین قطر در این سفر توافقنامه ای با آرژانتین امضا کرد و همه این توافقنامه ها نخستین توافقنامه هایی هستند که قطر با این کشورها امضا می کند. روابط این کشورها با کشورهای عربی همچنان محدود است.

سفر دوره ای امیر قطر به آمریکای لاتین صورت می گیرد تا بر این موضوع تاکید کند که این منطقه برای جهان عربی مهم تر از گذشته شده است. سران عرب کمتر به این منطقه سفر می کنند اما امکان همکاری و همبستگی به ویژه در زمانی که مسائل عربی به حمایت بین المللی نیاز دارد ، زیاد است و کشورهای این منطقه از این مسائل حمایت می کنند.
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 39111

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۸۸/۱۱/۰۳
    0 0
    مرغ همسایه غازه