ایرنا نوشت:

مدیرعامل شرکت هلیکوپتری ایران از آمادگی این شرکت برای راه اندازی تاکسی هوایی با استفاده از ناوگان هلی کوپتری در مناطق مختلف کشور خبر داد.

سیدمحمود آذین روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هزینه های پرواز برای شرکت های هوایی بسیار زیاد است و یک شرکت به تنهایی نمی تواند این سرویس را در سطح کشور ارایه دهد.

به گفته وی، برای راه اندازی تاکسی هوایی در صورتی که با هماهنگی نهادها و سازمانهای ذیربط از جمله نیروی انتظامی و پلیس راه، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بهزیستی 30 فروند بالگرد در نقاط مختلف کشور مستقر شود، هر کجا نیاز به کمک تاکسی هوایی داشته باشیم با یک ساعت پرواز می توان به محل مورد نظر رسید.

آذین با بیان اینکه هلی کوپتر می تواند در تمام زمینه های امداد و نجات در مناطق مختلف کشور مورد استفاده قرار گیرد، گفت: استفاده از هلی کوپتر علاوه بر عملیات امداد و نجات در بخش های اکتشاف و بهره برداری نفت و ذخایر معدنی، گردشگری، انتقال مجروحان، عملیات ژئوفیزیکال و فیلمبرداری و عکسبرداری ضروری است، زیرا هلی کوپترها به سهولت می توانند در تمام 24 ساعت عملیات هوایی تعریف شده را انجام دهند.

مدیرعامل شرکت هلی کوپتری ایران با اشاره به ظرفیت های ناوگان هوایی شرکت هلیکوپتری ایران، تصریح کرد: ظرفیت های زیادی در این شرکت برای انجام عملیات هلیکوپتری وجود دارد و هرچه پروژه های صنعتی، معدنی، سکوهای دریایی، نفتی و راهسازی در سطح کشور باشد این شرکت می تواند سرویس های هلیکوپتری خود را به شرکت های متقاضی ارایه دهد.

وی به توانمندی این شرکت در تعمیر و نگهداری هلیکوپترهای موجود در کشور اشاره کرد و گفت: خدمات تعمیر و نگهداری ناوگان این شرکت در پایگاه شیراز انجام می شود و علاوه بر هلیکوپترهای مربوطه، بالگردهای دیگر شرکت ها نیز می تواند در این مرکز اورهال (تعمیرات اساسی) شوند.

آذین در خصوص سابقه فعالیت شرکت هلی کوپتری ایران گفت: این شرکت که با 30 فروند از انواع هلی کوپترهای دو شرکت هلی کوپتری ایران و هلی کوپتر سرویس، تشکیل شده، هم اکنون عمده مشتریان آن شرکت ملی نفت ایران و سازمانهای تابعه و شرکت های پیمانکاری وزارت نفت است که به صورت مسمتر در جنوب کشور به خصوص سکوهای نفتی پرواز می کند.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 391214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احسان A1 ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    19 0
    بالاخره هلیکوپتر یا بالگرد ؟
    • مهدی A1 ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
      0 3
      برادر چرخبال
    • بی نام US ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
      1 4
      آقای مهدی از واژه چرخبال استقبال نشد و الان واژه رسمی معادل و رایج هلیکوپتر، "بالگرد" هست. خیلی هم خوبه ، کوتاهه و معنی رو میرسونه. از "بالگرد" استفاده کنیم.
  • بی نام IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
    6 0
    ما که تو پول تاکسی زمینیش هم موندیم ولی توصیه من به کسایی که پولشو دارن اینه که با جون خودتون بازی نکنید
  • بهلول IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
    2 1
    اختلاف طبقاتی تا این حد بالا شده