ایسنا نوشت:

رییس اتحادیه واردکنندگان لوازم آرایشی و بهداشتی علت واردات زیاد این محصولات را کمبود کالا و پایین بودن کیفیت نمونه‌های مشابه در داخل کشور دانست.

محمدرضا بوترابی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این‌که تولید لوازم آرایشی، بهداشتی و عطریات در کشور پاسخگوی نیاز داخلی نیست، اظهار کرد: اگر ظرفیت تولید را به اندازه نیاز کشور افزایش دهند، باز هم کیفیت پایین است و همین موضوع مصرف‌کننده را ترغیب می کند که به سراغ کالاهای خارجی برود.

وی درباره دلایل پایین بودن کیفیت نمونه‌های داخلی این محصولات تصریح کرد:‌ عقب بودن سطح ماشین‌آلات و نبودن برندهای خوب باعث کاهش کیفیت محصولات تولیدی می‌شود. از سوی دیگر گاهی اوقات قیمت‌های تمام شده کالاهای تولید داخل با اینکه تعرفه‌های واردات ما حدود ۲۶ تا ۳۰ درصد است نسبت به کیفیت آن‌ها بسیار بالا است.

رییس اتحادیه واردکنندگان لوازم آرایشی و بهداشتی با اشاره به واردات سالانه حدود دو میلیارد دلاری لوازم آرایشی، بهداشتی و عطریات گفت: وزارت بهداشت اعتقاد دارد که ۸۰ درصد این واردات غیر قانونی است.

بوترابی با بیان این‌که سال‌هاست که با وزارت بهداشت، صنعت، معدن و تجارت و گمرک برای کاهش تعرفه‌ها مذاکره می‌کنیم، اظهار کرد: جلوی قاچاق را به جز نظام تعرفه‌ای به هیچ شکل دیگری نمی‌توان گرفت چرا که در قاچاق باید سود قاچاقچی را کاهش و ریسکش را افزایش داد.

وی گفت: ۳۰ درصد عوارض می‌دهیم و بعضا نیز چند ماه برای ترخیص اجناس خود معطل می‌شویم اما در حال حاضر قاچاقچی‌ها کالاها را با هفت الی هشت درصد از سود می‌گیرند و در تهران ۴۸ ساعته تحویل می‌دهند؛ بنابراین باید تعرفه را کاهش داد تا برای قاچاقچی صرف نکند.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 391649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RU ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    26 0
    توليد داخلي هاش كه كيفيت ندارن حتي وارداتي هاش هم اصل نيستند و مواد اضافي واردش مي كنن، كلا تجارت در ايران يعني كلاه گذاشتن هرچه بيشتر سر مشتري و سود كاذب بي حساب و كتاب، اين هم يكيشه
  • بی نام IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    45 9
    همشون بنجولن به آقایونی که عادت به بزک دارن توصیه می کنیم نخرن خانم ها قبلا امتحان کردن جواب نداده
    • بی نام IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
      9 6
      شما به آقایون دور و برت نگاه نکن همه که مثل شما نیستن
  • بی نام IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    7 2
    هم گران است هم كيفيت ندارد ... كرم پودر پمپي ماي بعد از 5 بار استفاده پمپش خراب ميشه و به هيچ عنوان نمي شود از محتويات داخلش استفاده كرد و بايد انداخت بيرون
  • بی نام IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    8 2
    لوازم آرايش درست , برنج و چاي و مهروتسبيح و سنگ قبر و اتوبوس و هزاران کالاي ديگر را چي ميفرمائيد
  • بی نام A1 ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    2 7
    بى نام ١٤:٣٩:١٧ خيلى با مزه بود كلى خنديدم دمت گرم
  • قاچاق یعنی دزدی IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    7 1
    آقای گرامی واقعاً فکر می‌کنید همگان این قضایا را نمی‌دانند؟ قاچاق امان از شرکت‌های قانونمند گرفته ، باز خداوند پاسدار و نگهبان همین خرد و اندک عزیزانی باشد که جلوی قاچاق ایستاده‌اند از جمله پلیس گرامی و ... اما در کل برخی که تصمیمات‌شان تأثیرات بیشتری دارد گویا زیاد اهمیتی به فراوانی قاچاق نمی‌دهند. هم اکنون تعدادی از سایت‌های اینترنتی کالاهای قاچاق را می‌فروشند... اتحادیه‌ها عملاً به هیچ عنوان توان و قدرت مقابله با جنس قاچاق را ندارند... تمام این ها به شدت به بخش قانونمند و با اعتبار اقتصاد صدمه می‌زند.
  • بی نام A1 ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    19 3
    چون خارجی ها دختراشون آزاد میگردن با ی شلوار و پیرهن و آرایش نمیکنن .