مهر نوشت:

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از آماده سازی نهايی توليد از سكوی فاز ۱۸ پارس جنوبی در سال جاری خبر داد.

علی اکبر شعبان‌پور صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به هفدهمین سالروز تاسیس شرکت نفت و گاز پارس اظهار داشت: پارس جنوبی به عنوان یکی از نقاط بسیار مهم اقتصاد و انرژی کشور است که بخش قابل توجهی از سبد انرژی کشور در این منطقه تولید می‌شود.

وی با اشاره به تلاش های صورت گرفته توسط کارکنان این شرکت برای توسعه فازهای مختلف در پارس جنوبی، بیان داشت: از نتایج درخشان این تلاش های می‌توان به تهيه و نصب تجهيزات پالايشگاهي و دستيابي به ركورد بيش از يك ميليون متر حفاري دريايي اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به اولویت‌بندی طرح‌های توسعه‌ای در پارس جنوبی خاطرنشان ساخت: در این راستا اقدامات بسیار خوبی برای توسعه فازهای اولویت‌دار و افزایش تولید و برداشت گاز در این منطقه صورت گرفته است و به توفیقات خوبی دست یافته‌ایم.

وی تصریح کرد: شرکت نفت و گاز پارس تاکنون توانسته ۱۰ فاز پارس جنوبی را راه‌اندازی و به بهره‌برداری برساند و مراحل راه‌اندازي هفت فاز اولويت‌دار پارس جنوبي در دست اجرا است.

شعبان‌پور با بیان اینکه فاز ۱۲ به عنوان بزرگترین فاز پارس جنوبی با شتاب بالایی در دست راه اندازی است، بیان داشت: راه اندازي دو سكوي توليدي و پنج رديف شيرين سازي گاز در فاز ۱۲ پارس جنوبي از جمله اقدامات شرکت نفت و گاز پارس در این زمینه بوده است.

وی در ادامه به آماده سازي نهايي توليد از سكوي فاز ۱۸ پارس جنوبی اشاره کرد و ادامه داد: بهره برداري از سكوي فاز ۱۶ و سه رديف شيرين سازي گاز در فازهاي ۱۵و۱۶ از دیگر اقدامات شرکت نفت و گاز در سال جاری بوده است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با بیان اینکه راه اندازي و بهره برداري از ۱۰ فاز پارس جنوبي، تاکید کرد: راه اندازي هفت فاز اولويت دار پارس جنوبي د دست اجرا است.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 391654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =