عضو هیات مدیره انجمن صرع با بیان این که دوبار تشنج در طول عمر نشانه بیماری صرع است، تاکید کرد: با توجه به این که بیماری صرع غیرقابل پیش‌بینی است، بنابراین این بیماران باید به پزشک مراجعه کنند.

ایسنا نوشت:

دکتر کوروش قره گزلو اظهار داشت: افراد زیادی هستند که علی رغم چندین بار تشنج از مراجعه به پزشک امتناع می‌کنند. این در حالی است که بیماری صرع غیرقابل پیش‌بینی است. به علاوه تشنج، خود پدیده خطرناکی محسوب می‌شود که طی آن خود بیمار متوجه تشنج نیست و همچنین ممکن است صدمات مغزی به دنبال داشته باشد.

وی افزود: در حال حاضر700 هزار نفر بیمار مصروع در کشور شناسایی شده‌اند که از این میان بیش از 80 درصد بیماران، در صورت داشتن آگاهی لازم و مصرف منظم داروها، زندگی نرمالی خواهند داشت. به طور کلی صرع بیماری است که می‌توان آن را به راحتی کنترل کرد.

وی تصریح کرد: مهمترین مسئله‌ای که بیماری صرع را از کنترل خارج می‌کند استرس و ناراحتی‌های عصبی است. بنابراین داشتن روحیه خوب و شاداب و انجام ورزش نقش بسیار مؤثری بر روند درمان و کنترل صرع دارد. همچنین مصرف منظّم دارو نیز از دفعات فرکانس تشنج‌ها کاسته و صدمات مغزی را کاهش می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تلاش‌های صورت گرفته از سوی مسئولان امید است به زودی اول بهمن ماه که به عنوان روز ملّی صرع نام گذاری شده در تقویم کشور نیز به ثبت برسد و مسئولان نیز به بیماران مصروع و بیماری صرع توجه هر چه بیشتر داشته باشند؛ چرا که علی رغم ورود داروهای جدید و البته مفید و مناسب برای بیماری صرع به کشور، بسیاری از این داروها فاقد پوشش بیمه‌ای بوده، هزینه‌های روزافزون و گزافی برای بیماران خواهد شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 39170

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =