دبیر کل حزب الله لبنان در دیداری که با هیئت روسی داشته با بیان این که بشار اسد با تکیه بر تجربیات سالیان اخیر به عنوان نماد و محور مقاومت تبدیل شده اعلام کرد: بشار اسد خط قرمز ماست.

به گزارش مهر، روزنامه الاخبار لبنان با انتشار گزارشی به جزئیات دیدار اخیر هیئت روسی به ریاست "میخائیل بوگدانف" معاون وزیر خارجه این کشور با "سید حسن نصر الله"، دبیر کل حزب الله لبنان پرداخت.

در این دیدار که در پنجم ماه میلادی جاری و در پی سفر دوره ای بوگدانف به منطقه صورت گرفت، معاون وزیر خارجه روسیه مواضع کشور متبوع خود در قبال بشار اسد و هرآنچه که خود در این باره در چنته داشت با نصر الله به رایزنی گذاشت.

نصرالله در این خصوص بدون هیچ ابهام و به صورت کاملا صریح و آشکار به بوگدانف گفت: ما به همین میزان که برای دفاع از سوریه و گزینه های استراتژیک این کشور و مبارزه با تروریسم وارد نبرد شدیم در نبرد حمایت از رئیس جمهوری سوریه نیز قرار داریم.

دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد: هیچ راهکاری بدون وجود رئیس جمهوری سوریه وجود ندارد و "بشار اسد" خط قرمز ما است چرا که همواره یک رهبر مقاوم محسوب می شود اما پس از گذشت چهار سال جنگ وی به نماد و محور مقاومت تبدیل شده است؛ نمادی که ارزش معنوی والایی دارد که به هیچ وجه نمی توان وی را در معادله راه حل سیاسی قرار داد.

وی در ادامه تصریح کرد: بشار اسد بمثابه خلاصه کشور سوریه است و نمی توان وی را نماینده گروه دینی یا طایفه ای و حزب سیاسی خاصی دانست. وی نماد وحدت ملی سوریه است و هرگونه مناقشه ای در این خصوص برای اتخاذ راه حلی سیاسی برای حل بحران سوریه قابل قبول نیست.

نصرالله افزود: در سال 2003 و در زمان اشغال عراق توسط آمریکا، واشنگتن بشار اسد را تهدید کرد که اگر از استراتژی خود مبنی بر مقابله با غرب و اسرائیل دست برندارد سوریه را نیز به سرنوشت عراق دچار خواهد کرد. بشار اسد با این تجربه و پس از آن پافشاری بر تداوم ارتباط با ایران و حمایت از مقاومتهای عربی، وقرار گرفتن در تحریمها و محاصره ها از سال 2005 و رویارویی با اسرائیل در جنگ رژیم صهیونیستی علیه لبنان در سال 2006 و همینطور علیه غزه در سال 2009 و رهبری جریان سوری مواجهه با تروریسم از سال 2011 تاکنون جایگاه خود را نه به عنوان رئیس جمهوری سوریه بلکه همه نیروهای مقاومت و مردم طرفدار آن در منطقه تثبیت و تحکیم کرد.

بر اساس این گزارش پس از نشست طولانی بوگدانف با نصرالله، طرح روسیه درخصوص سوریه ارائه شد که در آن سه نقطه بارز به عنوان خطوط قرمز روسیه در این خصوص تعریف شده است که عبارتند از: حاکمیت سوریه و گزینه های استراتژیک آن، ارتش عربی سوریه و بشار اسد. زیر سقف این خطوط قرمز، مسکو چارچوب جدیدی را از مذاکرات به سوریها ارائه کرد، مذاکراتی بدون وجود پیش شرط و پیشنهاداتی که به این سقفها ضربه میزند یا به حاکمیت سوریه خدشه وارد می کند.

 

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 391774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =