تسنیم نوشت:

روزنامه الانباء لبنان در گزارشی از آغاز شمارش معکوس بازگشایی سفارتخانه‌ها در شهر دمشق پایتخت سوریه خبر داد.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه الانباء نوشت: روند بازگشایی سفارتخانه کشورهایی که روابط دیپلماتیک خود را در سال‌های گذشته قطع کردند، آغاز شده است.
این روزنامه افزود: بعد از بازگشت سفیر سلطان نشین عمان که سفارت خود را در دمشق نبسته بود، کویت سفارت خود را در این شهر بازگشایی و سفیر خود ا تعیین می کند. بدنبال کویت، کشور تونس است که با وجود فشارهای عربستان تصمیم خود را برای اعزام سفیر جدیدی به دمشق گرفته است. تونس اولین کشور در بین کشورهای جهان بود که سفارت خود را بست و روابط دیپلماتیک خود با سوریه را قطع کرد.
به نوشته البناء، مصر نیز آماده افزایش وظایف سفارت خود با تعیین سفیر جدیدی است. سفارت مصر درحد کاردار فعالیت می کند.
این روزنامه افزود: ایتالیا، اسپانیا و آلمان نیز تصمیم گرفته اند تا هیئت هایی را برای بررسی نیازهای لجستیکی و امنیتی سفارتخانه های خود به دمشق اعزام کنند. در سایه این وضعیت، آمادگی آمریکا برای از سرگیری روابط دیپلماتیک با سوریه همزمان با آغاز گفت وگوهای بین سوریها که مسکو و واشنگتن با هم در این زمینه کار می کنند، از این امر دور نیست.
محمد الشعار وزیر کشور سوریه گفت که بازگشایی سفارت کویت دوشنبه آینده خواهد بود.
خالد الجار الله قائم مقام وزارت خارجه کویت ماه جاری میلادی گفته بود که کشورش به سه دیپلمات سوری ویزای ورود برای کار در سفارت دمشق در کویت و بازگشایی آن را داده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 391775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =