ایرنا نوشت:

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: استفاده از کارکردهای مختلف تبلیغاتی و مطبوعاتی برای ترویج فرهنگ و معارف وقف باید مورد توجه فعالان رسانه ای قرار گیرد.

«حسین انتظامی» روز پنجشنبه در ارتباط تلفنی با سومین همایش وقف و رسانه در مشهد گفت: رسانه های ارتباط جمعی با توجه به کارکردهای مهم خود از ارکان مهم فرهنگ سازی عمومی و آشنایی جامعه با ابعاد مختلف سنت حسنه وقف محسوب می شوند که باید از این ظرفیت استفاده حداکثری نمود.

او گفت: باید با بهره گیری از شیوه های جدید و به روز کارکردهای رسانه های ارتباط جمعی در مسیر تبیین فرهنگ وقف در جامعه بیش از پیش گام برداشت.

او گفت: وقف سنت حسنه ای است که در تاریخ اسلام به ابعاد گوناگون وجود داشته و امروز نقش رسانه ها در ترویج فرهنگ آن بیش از پیش احساس می شود.

او ادامه داد: گسترش و نهادینه سازی سنت حسنه وقف باید در کنار تبیین سایر شعائر اسلامی و فرهنگی اعم از فرهنگ ایثار و شهادت، اقتصاد مقاومتی و ترویج فرهنگ زبان و ادبیات فارسی، محور فعالیتهای دستگاههای سیاستگذار فرهنگی کشور قرار گیرد.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که قرار بود در سومین همایش وقف و رسانه در مشهد سخنرانی کند، به دلیل لغو پرواز نتوانست در این همایش حضور یابد و لذا از طریق ارتباط تلفنی نقطه نظرات خود را در همایش ارائه کرد.

سومین همایش استانی «وقف و رسانه» با هدف تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف و آشنایی هرچه بیشتر اهالی رسانه با ظرفیت و کارکردهای وقف و بقاع متبرکه برگزار شد.

در این راستا تعدادی اثر مکتوب و تصویری در قالب خبر و گزارش، عکس، طرح و فیلمنامه، مستند و روزنامه دیواری (ویژه دانش آموزان) که طی یک سال گذشته تهیه شده بودند، به دبیرخانه همایش ارسال شد.

در این مراسم از بیش از 20 نفر از فعالان برتر رسانه ای در زمینه وقف تجلیل شد.

 


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 391822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =