المحیط نوشت: در اوج پیامد‌های فاجعه هائیتی، برخی گزارش‌های خبری مبنی بر این که زلزله مرگ بار علت اصلی این همه فاجعه نیست، بلکه این زلزله ابعاد دیگری دارد که بسیاری حتی تصور آن را نمی‌کنند جهان را شوکه کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی المحیط، اساسا علت این زلزله، آزمایش‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در خصوص جنگ‌های آینده است که نابودی گسترده را به همراه داشته و همانند فاجعه‌ی طبیعی خواهد بود.

در این گزارش آمده است: در ‌٢٠ ژانویه سال جاری، هوگو چاوز رییس جمهور ونزوئلا، در اظهاراتی جنجالی از گزارش محرمانه ناوگان شمال روسیه خبر داد مبنی بر این که آزمایش سلاح‌های جدید که اخیرا از سوی نیروهای دریایی آمریکا صورت گرفته، موجب وقوع فاجعه هائیتی بوده است.

چاوز به یک روزنامه‌ی اسپانیایی گفت: گزارش محرمانه ناوگان دریایی شمالی روسیه دال بر آن است که این ناوگان از سال ‌٢٠٠٨ بر رفت و آمد‌ها و فعالیت‌های نیروهای آمریکایی در دریای کارائیب نظارت داشته است. هنگامی که آمریکایی‌ها تصمیم خود را مبنی بر ازسرگیری فعالیت ناوگان دریایی چهارم که در سال ‌١٩٥٠ منحل شد، اعلام کردند، این مساله روسیه را به انجام رزمایش‌های دریایی در آن منطقه در سال ‌٢٠٠٩ واداشت.

چاوز اظهار داشت: در گزارش روسیه بیان شده که آزمایش سلاح‌های نیروی دریایی آمریکا دو بار در ابتدای سال جدید صورت گرفت که اولی زلزله ‌٥/٦ ریشتر در ایالت کالیفرنیا بود که هیچ تلفاتی بر جای نگذاشت و دومی، زمین لرزه هائیتی را موجب شد که جان ‌٢٠٠ هزار بیگناه را گرفت.

به موجب این گزارش، واشنگتن اطلاعات کاملی از خسارت‌های این زلزله در اختیار داشته و پیش از وقوع زلزله و آزمایش این سلاح‌ها، می‌دانسته که چه میزان تلفات خواهد داشت و درجه خسارت چه حدی خواهد بود، لذا هیاتی را پیش از وقوع فاجعه به ریاست ژنرال کین فرمانده‌ عملیات نظامی جنوب ارتش آمریکا به منطقه فرستاده بود تا عملیات ارائه‌ی حمایت‌ها را تحت نظر بگیرند.

چاوز به این روزنامه‌ی اسپانیایی زبان گفته است: وزارت خارجه آمریکا و یک سازمان آمریکایی و فرماندهی نظامی جنوب آمریکا، از ابتدای فاجعه‌ی هائیتی به بهانه کمک‌های بشر دوستانه‌ حدود ‌١٠٠ هزار سرباز را به این منطقه فرستادند در حالی که این سازمان ملل است که باید به این منطقه نیرو می‌فرستاد.

چاوز در پایان عنوان داشت: ونزوئلا و روسیه بر این مساله که سلاح‌های موسوم به "زلزله‌ای" احتمالا ایران را نیز هدف قرار خواهند داد، توافق نظر دارند چرا که آمریکا از طریق سلسله زمین‌لرزه‌های ساختگی، تلاش خواهد کرد تا "نظام اسلامی این کشور" را فرو بپاشد.

روزنامه‌ی مستقل مصری الصباح العربی نیز نوشت: پنتاگون، گام‌ها و تحقیقات سری و مشکوکی را برای تسلط بر اوضاع آب و هوا صورت می‌دهد و ممکن است مسئول اختلال در توازن طبیعی در منطقه‌ی کارائیب باشد.

این روزنامه نوشته‌ است: تلاش فوری دولت باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا، در اعزام نیرو و تسلط نظامی بر تمام فرودگاه‌ها و بنادر هائیتی با هدف سرپوش گذاشتن بر دلایل و شواهدی بود که ممکن است دست داشتن پنتاگون را در آزمایش‌های علمی که با تحقیقاتی در نزدیکی هائیتی مرتبط است، افشا کند.

روزنامه "آخر خبر" که به زبان عربی در آمریکا منتشر می‌شود نیز در گزارشی نوشته است: فاجعه سونامی که چند سال پیش در جنوب آسیا رخ داد، در پی آزمایش‌های هسته‌ای آمریکا در دریا‌ها و اعماق اقیانوس‌ها بوده است.

این روزنامه نوشته است: واشنگتن در حال حاضر تلاش می‌کند که ملت‌ها و مردم جهان را بفریبد و در مورد هائیتی نیز آن را یک فاجعه طبیعی نشان دهد.

این روزنامه نوشته است: بر اساس برآورد‌های صورت گرفته، به خوبی مشخص است که زلزله هائیتی در پی ایجاد شکاف‌ در لایه زمین نبوده بلکه ناشی از یک آزمایش علمی و استفاده از سلاح‌های ساخته شده‌ دست بشر که در آزمایش‌های هسته‌ای استفاده می‌شود، بوده است.

این روزنامه در ادامه نوشته است: آزمایشی که در هائیتی صورت گرفت، موفقیت این سلاح‌ها را نشان داد و اکنون تمامی اطلاعات و تحلیل‌ها جمع آوری شده است و زلزله هائیتی نیز همانند آزمایشی که منجر به سونامی شد، یک تجربه موفقیت آمیز برای آمریکا بود.

این روزنامه در خصوص علت انتخاب هائیتی برای انجام چنین آزمایش‌های کشنده‌ای نوشته است: هائیتی منطقه‌ای است که تاریخ آن را فراموش کرده و قدرت استعماری فرانسه آن را ایجاد کرد و مردم آفریقا در آن سکونت دارند و بعد از سال‌ها مبارزه به استقلال دست یافتند و اولین جمهوری را اعلام کردند. این منطقه از سالها پیش شاهد بحران‌های سیاسی و اقتصادی به خاطر درگیری‌های شدید بوده و تعداد ساکنانش ‌١٠ میلیون تن است و ‌٦٠ درصد ساکنان آن زیر خط فقر هستند و از هیچ گونه رفاه اجتماعی برخوردار نیستند و آنها از نظر عرف آمریکا مستحق ادامه زندگی نیستند و به خاطر همین، چنین آزمایش‌های نظامی و علمی آمریکا در این منطقه صورت گرفته است و آزمایش نابود کننده سلاح‌های آمریکایی در این منطقه که از نظر آمریکا مملو از آشوب و ناامنی، غارت و چپاول و درگیری است موفق بوده و آمریکا این منطقه را انتخاب کرد تا آن را از هستی ساقط کند.

هم چنین این روزنامه به کشورهای عربی، سومالی، افغانستان، یمن و فلسطین هشدار داده است که آنها ممکن است هدف بعدی آمریکا باشند.

این روزنامه نوشته است: تکرار آنچه که در هائیتی رخ داد، بر اثر آزمایش‌های اسراییل علیه مقاومت و هم چنین انجام چنین آزمایش‌هایی در منطقه عربی از سوی اسراییل بعید نیست. آزمایش آمریکا در هائیتی در پی ایجاد خسارت‌های گسترده‌، نتیجه بخش بودن خود را به اثبات رساند و بعید نیست که اسراییل نیز چنین شیوه‌ای را انتخاب کند.

در همین راستا، روزنامه فایننشیال تایمز نیز با انتقاد از نقش آمریکا در هائیتی، نوشت: آمریکا هرگز نباید شهروندان هائیتی را که هیچ گونه احساس خصمانه علیه سیاست آمریکا نداشته‌اند، بفریبد. آمریکا در سال‌های ‌١٩١٥ تا ‌١٩٣٤، هائیتی را اشغال کرد و هزاران انقلابی را که قصد مستقل ساختن هائیتی و رهایی از اشغال را داشتند، به قتل رساند. فاجعه‌دیدگان هائیتی از دیگر کشورها به ویژه آمریکا این درخواست را دارند که دست از مواضع کنونی برداشته و به حمایت‌های بیشتر بپردازد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 39187

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بي نام ولي با نشان IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۸۸/۱۱/۰۳
    0 1
    خواهش مي‌كنم كه اين اراجيف رو باور نكنيد، اگر به زلزله‌شناسان مراجعه كنيد بهتون مي‌گند كه امواج ناشي از زلزله با هر نوع انفجار متفاوت و قابل تميز است
  • صادق IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۸۸/۱۱/۰۵
    1 0
    قبل ازهرگونه اعلام نظري لطفاًدرباره لايه هابي فوقاني زمين مخصوصاًلايه يونسفرتحقيقاتي داشته باشيدبعداعلام راي فرماييد.مطالب درج شده بامنطق وسياست خصمانه آمريكادرجهان كاملاًتطابق دارد.مطمئناًزلزله بعدي،ياسونامي بعدي،وياژناه آوردن نهنگ هاي بي گناه به همين زودي دريكي ازكشوري هاي بدبخت جهان سوم رخ خواهدداد.وهرروزبرتوانايي اسلحه هاي جديدآمريكاافزوده مي شود.اسلحه هاقرارنيست فقط انفجارداشته باشند.
  • حامد IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۸۸/۱۱/۰۵
    1 0
    من خودم تحقیق کردم ..مطالب صحت دارد..مرگ بر آمریکا